שלום, אנחנו שוב בהלכה היומית, כמדי יום ביומו,
מתקדמים בהלכות יום טוב. נסיים היום את סימן תקי', סעיף יא',
ונלמד בתקי', סעיפים א' וב'.
אומר לנו השולחן ערוך, אין מביאים עצים, לא בחבל ולא בקופה ולא במחצלת, הם מביאים במטפחת ובחיכו.
קצת עצים כדי לבשל משהו, אבל לא להביא כמות. עוד פעם, זה נראה כאילו אתה עובד פה בשביל כל השבוע.
תקי״א אומר השולחן ערוך סעיף א׳ מותר לעשות מדורה להתחמם כנגדה,
כמובן על ידי העברת אש.
אמר המאי שאומרים שאסור לאחם בית חורף ביום טוב,
ולפעמים מנקרו גדול ואינו אלא למפונקים,
והקווה כקמל חץ ומוגבר די אסור, ונהגו לעכל.
כן, כולנו מפונקים היום.
סעיף ב׳ אומר השולחן ערוך מותר לאחם ביום טוב מים ברחוץ ידיו,
אבל לא כל גופו ואפילו אינו רוחצו בבת אחת.
חלק-חלק, גם אסור לחמם מים בשביל זה.
אבל מותר לרחוץ תינוק במים שהוחמו על ידי ישראל ביום טוב.
אבל אסור לחמם לצורכו אפילו על ידי אינו יהודי.
אבל כשצריך להם לבשל או להדיח, אז מותר להרבות בשבילו.
ודין חמת וריח כמו בשבת, כי איתה בסימן שיקפט.
אבל במים שהוחמו מערב יום טוב,
מותר לרחוץ כל גופו אפילו כאחד.
והוא דווקא חוץ למרחץ, אבל במרחץ אסור.
ויש עשרים בכל עניין וכן נוהגים. זאת אומרת, יש מחלוקת בין שולחן ערוך לבין הרמה.
במים שהורחמו, למשל בערב יום טוב בבוילר,
האם מותר לרחוץ כל גופו או שאסור כל גופו.
לפי השולחן ערוך יהיה מותר,
לפי הרמה יהיה אסור.
בעזרת השם,
שנזכה להיות נקיים, ניכנס לחג נקיים,
ואז אם אין יותר מדי הזעה כמו בשבועות, אז אין לנו בעיה בנושא של מקלחת כל טוב.
שלום.