He

Fr

Es

Ru

En

הקדשות של שיעורים

לע"נ יהודה גואטה ז"ל הי"ד.

לעילוי נשמת יעקב שוקרולה בן טאוס ורבי ז"ל

רפואה שלמה לחיים בן קרינדל שרה בת אסתר רבקה
לרפואת אסתר בת שרה
לרפואת והצלחת שמעון בן גרסיה ואסתר בת אורונקו
להצלחת מכון מאיר.

לע"נ רחל בת אליעזר ומאיר ברוך בן חיים ירמיהו ז"ל.

זיווג הגון לאדם דרעי בן אירית
לרפואת כל עמ"י ובפרט פגועי האסון במירון והפיגוע בצומת תפוח. ולע"נ הרוגי האסון במירון.

להצלחת מש' בן מויאל חנן
לע"נ יוסף יהודה הלוי ז"ל
לע"נ משה לוי ז"ל

לע"נ כל הניספים באסון מירון זצ"ל
לרפואת כל החולים והפצועים. אכי"ר.

לפריון למוריה בת רות חוה.

לע"נ עזרא בן דבורה ויוסף לוי ז"ל.

לע"נ אהרון בן אפרים צבי ז"ל.

לזכות ר' שמעון בר יוחאי- הוא ימליץ טוב בעדנו. אכי"ר.

לפרי בטן לאסתר בת נטשה

לרפואת שושנה בת מרים

לרפואת שולמית בת נזירה , אילנה בת נעמי דוד בן מזל.לעילוי נשמת החייל שנפל במלחמת ששת הימים אהרון בן נזירה

לע"נ אליזבת בת ברכה כח' אייר

להקדשות אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון :02-6461328

חדשים מהרב
קללת "וכשלו איש באחיו" – התייחסות לאסון במירון
play3
קללת "וכשלו איש באחיו" – התייחסות לאסון במירון
'רך כקנה' – על רכות וקושי במקום של חטא
play3
'רך כקנה' – על רכות וקושי במקום של חטא
'וירדת הגורן' רות ובועז. יהודה ותמר – מגילת רות חלק ג'
play3
מה מיוחד בהילולת רבי שמעון בר יוחאי?
play3
אין אבוד – על פסח שני ועל אייר
play3
אותיות דרבי עקיבא. – על תחילת דרכו של רבי עקיבא בתורה
play3

הפטרת פרשת יתרו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
מספר פרק בסדרה : 5
הפטרת פרשת בשלח
מדוע נושא העבדות הוא בעיני חז"ל הנושא העיקרי של פרשת משפטים ?

שיעורים על ההפטרות

הפטרת פרשת יתרו היא מספר ישעיהו פרק ו'- "בִּשְׁנַת מוֹת הַמֶּלֶךְ עֻזִּיָּהוּ וָאֶרְאֶה אֶת אֲדֹנָי יֹשֵׁב עַל כִּסֵּא רָם וְנִשָּׂא וְשׁוּלָיו מְלֵאִים אֶת הַהֵיכָל" באופן פשוט, הקשר לפרשתנו הוא הדמיון שבין ההתגלות שרואה הנביא ישעיהו לבין מעמד הר סיני. אבל דברי הנבואה צובעים לנו נקודה נוספת בדרך למתן תורה והיא: תיקון המידות. הרי ישנם עוד פרקים בתנ"ך, בספר יחזקאל ובמקומות אחרים, שמתארים חזיונות עליונים שרואים הנביאים. נדמה שחז"ל בחרו דווקא בפרק הזה להפטרה של פרשת יתרו, בגלל האירוע הבא שמתואר בה: "וָאֹמַר אוֹי לִי כִי נִדְמֵיתִי כִּי אִישׁ טְמֵא שְׂפָתַיִם אָנֹכִי וּבְתוֹךְ עַם טְמֵא שְׂפָתַיִם אָנֹכִי יוֹשֵׁב כִּי אֶת הַמֶּלֶךְ יְהוָה צְבָאוֹת רָאוּ עֵינָי. וַיָּעָף אֵלַי אֶחָד מִן הַשְּׂרָפִים וּבְיָדוֹ רִצְפָּה בְּמֶלְקַחַיִם לָקַח מֵעַל הַמִּזְבֵּחַ. וַיַּגַּע עַל פִּי וַיֹּאמֶר הִנֵּה נָגַע זֶה עַל שְׂפָתֶיךָ וְסָר עֲו?ֹנֶךָ וְחַטָּאתְךָ תְּכֻפָּר" אולי המבוא המשמעותי ביותר ללימוד תורה הוא היחס של אדם אל הפה שלו. לימוד התורה נעשה דרך הפה, והפה צריך להיות נקי. הדיבור צריך להיות נקי. מורנו ורבנו הרב צבי יהודה קוק זצ"ל היה נוהג לומר שהקב"ה שלח את ה"חפץ חיים" בשליחות אלוהית לפני זמן הגאולה, לפני שעם ישראל חוזר לארצו והתורה שוב חוזרת לחיות, כדי לטפל קודם כל בנושא הדיבור. כשהדיבור נקי, אפשר לזכות להרבה מאוד דברים. יכול להיות שהפרק הזה בספר ישעיהו מספק לנו לומדי התורה, את ההכנה הראויה. כל העניין של המפגש עם התורה הוא טהרת הדיבור ולכן לומר דברים שאינם טובים על עם ישראל ("בתוך עם טמא שפתים אנכי יושב") מצריך כפרה. כמה זהירות צריך בדיבור במיוחד בזמננו שהדיבור והמלל בתקשורת תופסים נפח אדיר. עלינו לשמור על דיבור נקי, דיבור נעים, דיבור מאיר. הזוהר הקדוש אומר שאדם עתיד לתת את הדין לא רק על דיבורים לא טובים שהוא אמר, אלא גם על דיבורים טובים שהוא היה צריך לומר ולא אמר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.