פרשת: ויקרא | הדלקת נרות: 17:12 | הבדלה: 18:29 (ירושלים) 

דף הבית > > טל מוסרי: חשוב לי להכניס את היהדות והמסורת לבית שלנו

טל מוסרי: חשוב לי להכניס את היהדות והמסורת לבית שלנו

לרגל מה שמסתמן כהצלחת מצבע החיסונים ויציאה ממשבר הקורונה טל מוסרי טוען בראיון מיוחד שלדעתו הבהלה הייתה מוגזמת, מסביר למה הורים צריכים לשמוח על פועלם של כוכבי ילדים, ומכריז כי ברגע בו יפסיק להתרגש מהופעות הוא יפרוש. אל דאגה - הוא בטוח שזה לא יקרה לעולם

 

 

אי אפשר כמעט לדמיין את עולם הילדים הישראלי ללא דמותו של טל מוסרי, הצעיר החייכן שמחזיק בתואר ‘המנחה הכי ותיק בערוץ הילדים’, ‘מלך הפסטיגלים’, ועוד, אשר רק לפני מספר שבועות הופיע בפסטיגל נוסף – העשירי במספר. בתוך כך, ‘הצעיר’ הזה כבר לא כל כך צעיר, ‘הילד הנצחי’ של הטלוויזיה הישראלית חגג לא מזמן 45, והוא כבר אב לשלושה בעצמו.

“כל אחד שנולד לו ילד משלו שמח ומתרגש” משתף מוסרי, “אבל עבורי זו גם הייתה מן טלטלה שכזו, כי החיים השתנו. הייתי רגיל להיות האבא או האח הגדול או החבר של כל ילדי ישראל, ופתאום יש לי ילד משלי. ולמרות שאני מוקף באהבה, ונותן המון אהבה לקהל שלי והכי אוהב אותו בעולם, זה לגמרי שונה”.

 

“זה מקצוע להיות הורים”

אתה מרגיש שבאת מוכן יותר לחוויית ההורות כי כבר התעסקת עם ילדים לפני? כי העולם הזה לא זר לך?

“זה לא שאני כל היום בסלון עושה להם הצגות ומצחיק אותם”, טל עונה. “אני גם צריך להיות אבא שמציב גבולות. והם כמובן גם מאתגרים אותי. להיות אבא זה עניין גדול, ואני חייב להגיד שמילד לילד ומיום ליום אני מתפתח בכיוון הזה של ההורות ולומד אותו עוד ועוד. גם המפגש של הילדים עם הקהל שלי היה בהדרגה. לא הכנסתי אותם מיד לתוך העולם שלי, הם לא ילדים שבילו מאחורי הקלעים של פסטיגלים והצגות. הם היו ילדים מאוד מאוד שמורים. בהתחלה זה היה כמעט בלי מסכים אפילו, וכשאבא הולך לעבודה אז לא באים איתו. מבחינתי, כשאני הולך לעבודה, זה כמו מורה או רופא. הצבתי גבולות ברורים בעניין הזה, וחיכיתי שהם יהיו טיפה יותר גדולים. עכשיו אני יותר מכניס אותם לעולם שלי ולוקח אותם להופעות כי הם כבר בגיל שהם יכולים ליהנות מזה.

“בהתחלה הם לא הבינו למה כשאני נוסע באופניים בתל אביב, או פשוט הולך ברגל, מלא ילדים עוצרים אותי ורוצים להצטלם ולהתחבק. זה היה להם מוזר. ‘מי זה הילדים האלו?’, הם היו שואלים אותי. פעם הבן שלי אמר לי: ‘אבא, יש לך המון חברים ילדים’. במקרים האלו היה חשוב לי להגיד להם שאותם אני הכי אוהב בעולם. דווקא בגלל שאני מוקף בהרבה ילדים, חשוב לי לתת לילדים שלי את היחס ואת האהבה של אבא, שהיא באמת מתת אל”.

ובכל זאת, יש משהו בחוויה שלך כאבא שהוא שונה מאבות אחרים?

“אני חושב שכן. לא נולדתי אבא. אני מתפתח מיום ליום וגדל מיום ליום. אני חושב שזה מקצוע להיות הורה, וכשצריך אשתי ואני מקבלים עזרה וייעוץ כי אנחנו שואפים להיות הורים כמה שיותר טובים. כל הורה שואף להיות הורה טוב, אבל לא תמיד הוא מצליח, ואני חושב שבגלל שבאתי מעולם הילדים – לא זר לי לעשות איתם שטויות, ולרקוד ולקפוץ איתם על המזרן. יכול להיות שיש הורים שזה יותר קשה להם, אבל אני מגיע מהעולם הזה שבו אתה ילד בעצמך.

“זה שאני שנים בעולם הילדים גם שמר עליי צעיר, ‘ילד נצחי’ כמו שאומרים, ואני משתדל להביא את השובבות הזו לעולם שלי כאבא והורה. ויחד עם זאת, ברור שיש אתגר גדול בלהיות אבא, לקחת את הילדים שלך קדימה, להציב גבולות. בסוף, הם לא מעריצים אותי כמו שאר הילדים, הם הילדים שלי, אז כן צריך לפעמים לעמוד מולם חזק וקשוח, אבל כמובן תמיד לתת אהבה.

“אני גם יכול להגיד שמאז שנולדו לי הילדים אני הרבה יותר מקפיד על המסורת, למשל על הדלקת נרות שבת, לברך על הנרות, וכמובן חגים. לגבי החגים, דווקא בגלל שאני עובד עם ילדים, תמיד התגאיתי והשווצתי בפני החברים שלי שאיזה כיף לי שאני חוגג את החגים, ואפילו מתכונן אליהם. אגב, החגים האהובים עלי ביותר הם החגים המשפחתיים: ראש השנה ופסח. מאז שאני אבא הרבה יותר חשוב לי להכניס את היהדות והמסורת לבית שלנו. הם כמובן גם מביאים את זה מהגן ובית הספר, זה לא חדש להם, אבל חשוב לי להזכיר להם שאנחנו לא רק ישראלים ובני אדם אלא גם יהודים, ואני חושב שבסופו של דבר הם רואים את מה שאני עושה וגם נהנים מזה”.

קרדיט:פיני סילוק

קורונה טיים

ואי אפשר בלי קצת אקטואליה. לפני כחודש וחצי נמצאת חיובי לקורונה, וברוך ה’ עברת את זה בקלות ובלי תסמינים. אחרי שהצהרת בעבר שאין לך אמון כלפי תרופות, רופאים ובדיקות, אתה עדיין מחזיק בעמדה הזו או שהחוויה שלך עם הקורונה שינתה את הגישה?

“הייתי מאומת ולא הרגשתי כלום” מספר טל, “והדעה שלי אולי לא פופולרית כל כך, אבל אני חושב שהייתה פה היסחפות והיסטריה עולמית מהקורונה. יותר מדי התעסקו בקורונה, ושכחו מיליוני תלמידים שנשארים בבית טרוטי עיניים ואובדי עצות, והורים ואנשים שאיבדו את הפרנסה. מעבר לכך, האלימות במשפחה ואבטלה גאו, גם מחלות הנפש התגברו ובמיוחד הדיכאון, והרבה חולים שהיו צריכים לקבל טיפול רפואי לא יכלו לעשות זאת.

“זה לא שאני לא מעריך רופאים וסומך עליהם, חברים טובים שלי רופאים מוצלחים, אבל אני חושב שצריך לצד ההצדעה לרופאים ולאחיות ולצוות המדהים שעושה עבודה מדהימה כבר שנה, לעשות הכל כדי לאכול בריא, לשמור על בריאות, לשמור על כושר, ודברים נוספים שנדחקו הצידה. ואני רוצה להרים פה את הכפפה: אם נצא מהקורונה, אני אשמח לקדם אורח חיים בריא באמת, ולא רק אצל ילדים – אלא גם אצל מבוגרים. אני מאמין שאם אתה חי בריא, אתה פחות זקוק לרופאים”.

למוסרי כאמור יש רזומה מרשים בעולם הילדים, שכולל בין היתר עשרה פסטיגלים ו-18 שנות הנחייה בערוץ הילדים. אתה עדיין מתרגש להופיע, או שיש שלב שבו זה כבר הופך לשגרה?

“אוי ואבוי” הוא מזדעזע מהשאלה, “ברגע שאפסיק להתרגש אני פורש. זה תמיד מרגש, בטח כשמדברים על הפסטיגל, שהוא המופע הכי גדול והכי יוקרתי בארץ. זה לא ברור מאליו בכל פעם שההפקה פונה אליי, הם הרי בודקים בסקרים אצל ילדים והורים את מי הם היו רוצים לראות בפסטיגל, אז בשבילי זו מחמאה גדולה התואר של ‘מלך הפסטיגלים’. מאז 1997 אני מופיע שם, ואני כל פעם מחדש מתרגש לעלות על הבמה ולראות המוני ילדים והורים שצוחקים ונהנים ומתרגשים.

“השנה, בגלל הקורונה, הקהל היה מאוד חסר לי. היה געגוע גדול לקהל. אבל תראה, האולימפיאדה התבטלה, היורו התבטל וגם האירוויזיון, ככה שאני שמח שהצליחו לחשוב מחוץ לקופסה ולהביא את הפסטיגל לכל בית בישראל בעזרת הרשת. הפכו את הלימון ללימונדה. קיבלתי כל כך הרבה תגובות מדהימות השנה, גם מאנשים שגדלו עלי והפכו להיות הורים. בנוסף, זה גם היה יום הולדת ארבעים לפסטיגל, שהצדיע לשירים ופסטיגלים קודמים. ההורים שזכרו את עצמם צופים בי בפסטיגל, עכשיו צפו באותם שירים עם הילדים שלהם. ואם נחזור לשאלה, זה בעיניי המדד הכי טוב לדעת אם אתה עדיין במקצוע הנכון – אני לפני כל הופעה וצילומים מאוד מתרגש, ומתייחס לזה בשיא הרצינות, ואני מאחל לעצמי לא להפסיק להתרגש כי זה המנוע האמיתי להצלחה”.

לפני שנסיים, יש רגע שבו אתה תגיד חלאס, נמאס, אני עובר לעולם המבוגרים או פורש מהבמה, או שמבחינתך זה עד הסוף, והילדים שלי יגדלו על ‘סבא טל’?

“אני לא יודע” הוא עונה בכנות, “אבל נגיד ציפי שביט וחני נחמיאס, וגם טוביה צפיר שהבאת פה עם הדוגמה של סבא טל, הם דוגמאות מצוינות לאנשים שמצליחים לעשות דברים למבוגרים, ועדיין להישאר חזקים גם בעולם הילדים. אז אני גם משחק בהבימה למבוגרים, שבעיניי הם קהל נפלא, במיוחד שכיום כשאני יוצא מהבימה אותם מבוגרים ניגשים אליי ומספרים לי שהם גדלו עליי. וכן, הייתי רוצה להמשיך להתפתח שם. ויחד עם זאת, גם בעולם הילדים חשוב לי להתפתח, ותמיד להיות עם יד על הדופק. כל עוד הקהל עדיין מוחא לי כפיים ומגיע להופעות, אז אני שמח להיות שם בשבילם.

“אני גאה להיות כוכב ילדים” מחדד טל את כוונתו, “ואני חושב שההורים צריכים להעריך את זה שיש אנשים שהם אומני ילדים. זו מעולם לא הייתה תחנה בדרך בשבילי, לא בדרך לפריים-טיים או לכל דבר אחר. אני עושה את מה שאני עושה באהבה גדולה, ואני חושב שגם ההורים וגם הילדים צריכים לשמוח בזה, שיש מישהו שלוקח את זה ברצינות רבה ומקדיש לזה כל כך הרבה שנים, גם כשהוא כבר אב לילדים בעצמו. בשביל להיות כוכב ילדים אתה כל הזמן צריך להיות רלוונטי, ואני חושב שעמדתי במבחן הזמן, ואני מאחל לעצמי עוד הרבה הרבה שנים להופיע בפני ילדים ומבוגרים”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

“התוכנית שלי הייתה להיות עקרת בית”; אורלי גולדקלנג בראיון אישי
Shape-2
אורלי גולדקלנג - צילום יוסי זליגר_1
היוצר אלנתן שלום בראיון אישי: “המציאות אמרה לי יבוא זמנך, אבל לא ככה”
Shape-2
WhatsApp Image 2021-05-19 at 10.32.16
ענת מלמוד מגלה: “קשר הדם עם דת אחרת עשה אותי פתוחה יותר”
Shape-2
ענת מלמוד. קרדיט יעל שלח (2)
“בסטנדאפ לומדים להתרסק”; אמיר מויאל בראיון על כסף, יהדות, ואמנות הסטנדאפ החדש
Shape-2
אמיר מויאל צילום שי מאיר
הזמר שהפך למגיש חדשות: ישי לפידות מדבר על המפנה בחייו
Shape-2
ישי לפידות. קרדיט דקל פלד (2)
“לא חושב שאני הכי חכם”: כך הפך נער החידות מרמת השרון למלך הטריוויה
Shape-2
איתי הרמן - יחצ - קרדיט צילום - שלומי יוסף
“כל פעם קמתי והסתערתי קדימה כמו אריה”: חיים ישראל מספר על הדרך הארוכה שעברפיי
Shape-2
Refael Mizrahi Fashion Photography (1) - Copy - Copy - Copy
“זה מאוד תסכל אותי, אבל היום אני מודה על כך”: נתנאל אלינסון מספר על חייו המרתקים והוצאת ספרו החדש
Shape-2
אלינסון. קר. עידו פעאל
“כולם מתויגים פה”: קובי אריאלי כבר לא בורח מהתיוג של ה’דוס’
Shape-2
קובי אריאלי. קרדיט באדיבות המצולם (2)
“התחלתי לבכות בהיסטריה ולהתחנן על חיי”; איתי לוקץ’ חושף את הרגע הקשה בחייו
Shape-2
DSC_7431-Edit

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן