ספר שמות” כשמו כן הוא” עוסק בשמות. בשמות של עם ישראל ובשם הפרטי של כל אחד ואחת. שמו של אדם אינו רק הכינוי הטכני שלו אלא תפקידו בעולם הזה. מה המהות שלו. בספר שמות אנו מבררים מהו התפקיד של עם ישראל” מהו התפקיד שלנו.
חלק מהותי מבירור התפקיד שלנו הוא הבירור מהו שמו של ה’. משה רבנו טוען שכאשר יבוא לגאול את ישראל הם ישאלו אותו מה שמו של ה'” והוא צריך תשובה.
מדוע בזמן הגאולה הדבר המטריד את עם ישראל הוא דווקא שמו של ה’? אלא ששמו של ה’ זהו הבירור בשביל מה אנו נגאלים; למען מה כל התהליך הזה? והתשובה היא ‘אהיה אשר אהיה שלחני אליכם’. המטרה שלנו היא לא ההווה אלא העתיד. לא ההישגיות הנוכחית אלא השאיפה המתמדת להתקדמות. לא המציאות החיצונית הנגלית והמוגבלת אלא העולם הפנימי האינסופי. שמו של האדם” הן ברמה הציבורית והן ברמה הפרטית” הוא הבירור לאן פניו מועדות. האם הוא מתבוסס בהווה או שהוא מצוי בהתקדמות מחיל אל חיל.
.
לדבר תורה שבועי מצולם ומשוכתב מהרב לונדין – ניתן לשלוח הודעת וואטסאפ (!) למספר 0545753771