צריך להתרגל לראות את מעשי ד’ בימינו עכשיו. חז”ל מודיעים לנו במסכת שבת ” שבשעה שמכניסים את האדם לדין שואלים אותו: ציפית לישועה? המובן של “ציפית” הוא כעין “יושב ומצפה”. האם האמנת” המתנת” בטחת שיתקיים הדבר. רש”י שם מסביר: “לדברי הנביאים”. הר”ן מוסיף: “בימיך”. עליך לצפות לא רק לעתיד אלא בימיך. האם ציפית שהנה זה בא? עליך לראות איך מתקיימים דברי הנביאים עכשיו בימיך. הם “נביאי האמת והצדק”” ודבריהם מתקיימים בימינו” רק צריך לפקוח עיניים” לראות סדרי קיבוץ גלויות של כלל ישראל” “מקבץ נדחי ישראל” מכל קצות הארץ” וכן לראות תחיה רוחנית ודרכי תשובה” וגם בהתקשרות עם אנשים “לא דתיים” יש תנועה ותזוזה. בתשובה של המהרשד”ם יש ביאור לברייתא של רבי פנחס בן יאיר” עם כל מדרגותיה” “תורה מביאה לידי זהירות…”” שהאחרונה שבהן היא רוח הקודש המביאה לתחיית המתים. הוא מבאר שתחיית המתים פירושה: תחיה רוחנית של רשעים אשר בחייהם קרויים מתים. תחיית המתים הכלל ישראלית כוללת גם את החזרה בתשובה. כמובן” אין זה סותר את עצם העניין של תחיית המתים.
לצערנו יש “צדיקים שאינם מאמינים” שאינם מתרוממים לראות מעשי ד’. קטנות באמונה היא הגורמת לכך. הכל חוזר לגדלות באמונה. מתוך אמונה אמיתית ברבונו של עולם” בסדרי קיבוץ גלויות הבאים מכל הכיוונים – יש גדלות. בקיבוץ גלויות” במצב של התעוררות לשיבת ציון” צריכים להופיע אנשי תורה גדולים” כוחות רוחניים שיגלו תחיה רוחנית של כלל ישראל” מה שיתבטא בחזרה בתשובה של פושעי ישראל” בזמן התשובה לארץ ישראל. אשרינו שאנו זוכים ליותר ויותר תחיה רוחנית” בירושלים” בהר הקודש” לגבורה ועוז” קידוש השם” תורה ויראת שמים” ל”נר מצוה ותורה אור”” בתוכנו ומתוכנו. נזכה לאור זה ונזַכּה ממנו .