פרשת: ויקרא | הדלקת נרות: 17:12 | הבדלה: 18:29 (ירושלים) 

דף הבית > > תעלומה בדרך לפורים: מה עושים כשחודש אדר – נעדר?

דף הבית > פורים > תעלומה בדרך לפורים: מה עושים כשחודש אדר – נעדר?

תעלומה בדרך לפורים: מה עושים כשחודש אדר – נעדר?

כל אלו החוסים בצילם של אחים, הורים, בוסים, טובים ומוכשרים מהם, חודש אדר הוא הזמן שלכם, לבדוק פנימה מה מופיע בכם, מה שלכם, מה השפע המיוחד הזורם דרככם.

‘”חדש עלינו את החודש הזה לטובה ולברכה, לששון ולשמחה… [בשנת העיבור מוסיפין ולכפרת פשע]”. כך נכתב בסידורים, בסדר תפילת מוסף של ראש חודש. בשנה המעוברת יש המוסיפים את המילים הללו – ולכפרת פשע.

מדוע? הטעם על פי פשט הוא, שבמקרה שעיבור השנה לא היה מוצדק, הרי יוצא שעל פי הוראת בית דין – עם ישראל יאכלו בזמן שהיה ראוי להיות בו פסח – חמץ. לכן כנגד פר העלם דבר של ציבור, נוספו להן המילים – ולכפרת פשע..אך אולי יש טעם נוסף…הרבה אני חושב על חודש אדר הראשון.

איך זה להיות תחת הכותרת ‘כמעט’. כמעט פורים, וכמעט שושן פורים, ואם לא הייתה שנה מעוברת כבר היינו לקראת פסח. חודש שלם עובר, ומה שחושבים עליו זה שאם הוא לא היה כבר היינו כבר במקום אחד.

משהו כמו “יש לך פוטנציאל רק חבל שאתה לא מממש אותו”. חודש שלם החוסה בצילו של אחיו השני, קצת כמו תאומים זהים, שהאח הגדול הוא גם המוצלח, והאח השני הוא קצת פחות, וכל הזמן מתבלבלים בינו לבין אחיו. “אה אתה לא הוא, סליחה, טעות, תמסור לו ד”ש… איך זה להיות כמעט, איך זה להיות אדר ראשון?

אולי, אולי על היחס הזה שלנו לחודש הזה אנו צריכים לבקש מהקדוש ברוך הוא את הבקשה לכפרת פשע.

כפרה היא ניקוי, אבל גם כיסוי, כמו הכפורת שעל ארון העדות. והכפורת הזו מסתירה לנו את השפע, והופכת אותנו קצת לפושעים, פושעים במובן של בגידה בייעוד, כמו לפשוע בשמירה, מהלכות שומרים.

אנו זקוקים לכפרה על הכיסוי שכיסינו בו את השפע הקיים ועומד בחודש אדר הראשון כשלעצמו, על כך שלקחנו שפע והפכנו אותו לפשע כי כפרנו מבית ומחוץ בכפור של השוואה לאחיו השמח והמבדח – אדר השני.

קשה להיות בצל. בצל של חודש כל כך שמח כמו אדר השני. נדמה שכל השפע והכשרונות נמצאים רק שםאך כשאנו מברכים את החודש, מתחילת שנה מתחילים להתאמן, הנה מגיע חודש אדר הראשון ויש בו שפע מיוחד שאסור שנפספס, הכנה יותר מעמיקה לפורים, זמן משמעותי של התכנסות והמתנה, יכולת להריח את ימי הפורים מבלי להיות בהם עדיין, יכולת להודות על חודש נוסף שפתאום נולד לנו.

ברוך הבא אדר הראשון. ברוכים הבאים כל אלו החוסים בצילם של אחים, הורים, בוסים, טובים ומוכשרים מהם, זה הזמן שלכם, לבדוק פנימה מה מופיע בכם, מה שלכם, מה השפע המיוחד הזורם דרככם, המקום פונה, חודש שלם נוסף, והוא שלכם.וכל המוצלחים של כל השנה יהיו אתכם הפעם, מתפללים להצלחתכם, וגם מבקשים סליחה על מה שלא ראו בכם על השפע שלכם שנעלם מהעיניים.

ותחדש לנו את החודש לטובה ולברכה לששון ולשמחה, ולכפרת פשע, ותהפוך לנו פשע לשפע, ונזכה לראות לא רק את הפירות, אלא לדעת להבחין גם בשרף העולה מן האילנות של חודש שבט, בתנועה הפנימית המרחשת במעבה הגזע, מתחילה תהליכים שיבשילו מאוחר יותר, אך נותנת דחיפה משמעותית לאדר הראשון להתייצב ולומר בפה מלא – הנני כאן, ויש לי מה לתת. אם רק תרצו.

תגיות: חודש אדר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

די לחרבות הברזל | הרב אייל ורד | יומן מלחמה 6
Shape-2
הרב אייל ורד צבא
אל תירא ישראל | הרב אייל ורד | יומן מלחמה 5
Shape-2
הרב אייל ורד צבא
אל תירא ישראל | הרב אייל ורד | יומן מלחמה 5
Shape-2
הרב אייל ורד במדים
תעלומה בדרך לפורים: מה עושים כשחודש אדר – נעדר?
Shape-2
Processed with VSCOcam with hb1 preset
הטבתן? ערבתן? הדליקו את הנר!
Shape-2
machon
לראות מעבר לקיר
Shape-2
machon
הבור של החבר שלך יכול לתקוע גם אותך…
Shape-2
machon
זבח משפחה
Shape-2
machon
הנסתרות לה’ אלקינו והנגלות לנו ולבנינו.
Shape-2
machon
היחלצו… מנגיעות אישיות
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן