קרח” בטענתו כלפי משה ואהרן כי “כל העדה כלם קדושים ובתוכם ד’ ” (במדבר טז ג)” לכאורה צודק” עמך ישראל כולם צדיקים” כולם קדושים” אלא שקרח ברדיפת הכבוד שבו לא אמר את כל האמת. אמנם כולם קדושים ובתוכם ד’ אבל יש כאן התעלמות מן המדרגות וההבדלים בתוך עם ישראל” מדרגות בקודש. מדרגות בהנהגה ומדרגות בתפקידים.
טשטוש המדרגות יוצר תוהו ובוהו” אנרכיה” כפירושו של רש”י על הפסוק “בקר ויֹדע ד’ את אשר לו ואת הקדוש והקרוב אליו” ואת אשר יבחר בו יקריב אליו” (במדבר טז ה) “אמר להם משה: גבולות חלק הקב”ה בעולמו. יכולים אתם להפוך בוקר לערב? כן תוכלו לבטל את זו שנאמר ‘ויהי ערב ויהי בקר’ ויבדל? כך ויבדל את אהרן להקדישו” (רש”י שם). ההבדלה בזמן” במקום ובאדם” עומדת ביסוד המציאות כולה. יש להבדיל בין קודש לחול בזמנים” וכן בין ארץ ישראל לשאר הארצות” בין עם ישראל לשאר העמים” כפי שאנו אומרים בהבדלה “המבדיל בין קודש לחול בין אור לחושך” בין ישראל לעמים ובין יום השביעי לששת ימי המעשה”.
נכון לעכשיו” הגישה ה”קורחית” המתעלמת מהעובדה שבמציאות ישנן מדרגות וישנן הבדלות” יש גבולות ויש תפקידים” בזמן במקום ובאדם” היא הסיבה הראשית למשברים הפוקדים את עמנו האהוב ואת האנושות כולה.
עלינו ללמוד להבין ולהכיר שיש להבדיל בין ישראל לעמים וישראל אינם ככל העמים” אלא ממלכת כהנים וגוי קדוש הבא להאיר ולהיטיב לאנושות כולה.
עלינו ללמוד” להבין ולהכיר שארץ ישראל ומדינת ישראל אינן ככל הארצות וככל המדינות. לא קמנו לתחיה בשביל להקים כאן מדינת כל יושביה ח”ו רק בשביל לאכול לשתות ולנוח” או להקים מדינה לערבים” לא יקום ולא יהיה. אנו קמים לתחיה בארצנו להגשים את חזונם של נביאי ישראל “כי מציון תצא תורה ודבר ד’ מירושלים” לעולם כולו!
וכשם שמחלוקת קרח וכל עדתו סופה שלא התקיימה” כך הגישה ה’קורחית’ הבאה לטשטש את הקודש והקדושה בחיי הכלל ובחיי הפרט תתבטל במהרה. ומתוך כך נזכה כולנו יחד ל”אור חדש על ציון”.