פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > ‘עלה נעלה כי יכול נוכל’

‘עלה נעלה כי יכול נוכל’

בתחילה היו המרגלים אנשים חשובים, ככתוב “כולם אנשים ראשי בני ישראל המה” (במדבר יג). אבל כאשר שלח אותם משה רבינו לתור את הארץ, התהפכו, ככתוב “וילכו ויבואו” – מה ביאתם בעצה רעה אף הליכתם בעצה רעה (עי’ רש”י במדבר שם). מאנשים שהיו צריכים להפיח רוח גדולה ואמונה חזקה בזכותנו על ארץ ישראל ויכולתנו לכבוש אותה, הפכו לאנשים אחרים רואי שחורות ורעות, מוציאי דיבת הארץ, באומרם “לא נוכל לעלות אל העם כי חזק הוא ממנו, ויוציאו דיבת הארץ אשר תרו אותה אל בני ישראל לאמור, הארץ אשר עברנו בה לתור אותה ארץ אוכלת יושביה היא וכל העם אשר ראיתם, מן הנפילים, ונהי בעינינו כחגבים וכן היינו בעיניהם” (שם לב-לג). רק יהושע בן נון וכלב בן יפונה היו חדורי אמונה וביטחון, ועל אף שהיו במיעוט, בסופו של דבר ניצחו והובילו את עם ישראל לכיבושה של הארץ וליישובה.

נכון לעכשיו, כשם שהמרגלים הפכו את עורם ודעותיהם ביחס לארץ ישראל, ובמקום לעודד ולחזק את העם הפחידוהו והחלישו את רוחו, כך גם בימינו לצערנו חלק מהמנהיגים התהפכו ושינו את השקפת עולמם המדינית והערכית, על אף שנבחרו על סמך הבטחתם לבוחריהם שיהיו נאמנים לארץ ישראל וליישובה ולעם ישראל וערכיו. וכשנשאלו על פשר השינוי הקיצוני מצאו תירוצים שונים ומשונים למה שינו את האידיאולוגיה שלהם. וזה בדומה למרגלים שבגלל האינטרסים שלהם שינו את דעתם.

חולשה זו נובעת מחוסר אמונה, ומהידרדרות מוסרית, שבאה כתוצאה מהתרחקות מהמסורת היהודית ומחוסר יניקה ממקורות היהדות, מקורות שמהם אנו יונקים מאז ומעולם את האמונה והביטחון בנצח ישראל ובזכותנו על כל ארץ ישראל במטרה להגשים את ייעודו של עם ישראל בארץ ישראל להאיר להיטיב לכל האנושות.

וכשם שיהושע בן נון וכלב בן יפונה, אף שהיו מיעוט, שתקו ואף הוסיפו ואמרו “נעלה עלה… כי יכול נוכל לה” הם אשר ניצחו, כך גם בימינו מי שחדורי אמונה וביטחון ובעלי חזון ורוח טובה וגדולה, אנשים ישרי דרך המשמשים דוגמא בכל הליכותיהם, הם שינצחו, ובע”ה יסחפו אחריהם את עם ישראל כי “נצח ישראל לא ישקר”

 

מהמצפה לישועה השלמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן