קרח ועדתו אשר תאוות הכבוד העבירה אותם על דעתם” טוענים כלפי משה ואהרון ע”ה “רַב לָכֶם כִּי כָל הָעֵדָה כֻּלָּם קְדֹשִׁים וּבְתוֹכָם ד’ וּמַדּוּעַ תִּתְנַשְּׂאוּ עַל קְהַל ד'” (במדבר טז ג). לכאורה” הטענה שכל עם ישראל קדושים היא טענה נכונה” אבל טענה זו אינה מבטלת את העובדה שישנן מדרגות מדרגות בעם ישראל” וכל אחד כפי מדרגתו ותפקידו יש לכבדו. על אחת כמה וכמה את משה ואהרון ע”ה מנהיגי האומה. יש לתת כבוד לחכמים” להורים” ולמנהיגים כפי שכתב הרב קוק זצ”ל: הסיבה העיקרית לתיקון האמיתי ולסדר הנכון שבבני האדם אינו כי אם נתינת הכבוד למי שראוי לכבדו: מכבוד חכמים באה אהבת התורה והחכמה” ומידות טובות ויראת ד’. מכבוד ההורים בא חינוך ישר העושה פרי ברכה בלב הבנים לעת יגדלו. מכבוד מלכים בא התיקון האמתי בחיי החברה והאומה (ע’ חבש פאר פ”א). אדרבה” כאשר אין נותנים כבוד למי שראוי לכבוד” באה אנרכיה לחברה ופגיעה במשפחה.
קורח ועדתו” ברדיפת הכבוד שלהם” פעלו להרוס את הכבוד הראוי למנהיגיה הדגולים של האומה” ובמידה שהם מדדו” מדדו להם ויצאו מן העולם” כדברי חז”ל “הקנאה התאווה והכבוד מוציאין את האדם מן העולם” (פרקי אבות פ”ד כא).
נכון לעכשיו” בימינו נצרך מאד להשיב את ערך הכבוד לחברתנו ולתרבותנו. לכבד את החכמים” המחנכים והמורים” לכבד את ההורים ולכבד את המנהיגים” (למרות חילוקי הדעות בנושאים כאלו ואחרים). הדרך להשיב את ערך הכבוד לזולת בחברה הישראלית הוא על ידי שיבה למסורת ולתורתנו הקדושה אשר רואה בכבוד הבריות ואהבתם – בכבוד רבנים ומורים” בכבוד הורים ובכבוד למלכים – מצוה גדולה שיש לקיימה כמו כל מצוה” באהבה וביראה גדולה. ומתוך שנכבד איש את רעהו” נזכה ונראה בכבוד השי”ת – אשר מלוא כל הארץ כבודו.
בציפייה לישועה השלמה