He

Fr

Es

Ru

En

הקדשות של שיעורים

לעילוי נשמת כדורי בן פרי ויוסף ז"ל

זרע של קיימא יעל בת רונן, אליעזר יקיר בן ידידה.
"מורן בת אילנה עליה" לבשורות טובות לבריאות איתנה, בדיקות ותוצאות טובות בעז"ה.

לרפואת דבורה בת חנה לרפואה שלמה , רפואת הנפש והגוף.

לרפואת גליה בת בת-סיני, זרע של קיימא לשירה בת חפציבה.
לרפואת עמ"י.

לע"נ יוסף בן שרה זוהרה ז"ל.

לעילוי נשמת נעמי בת אסתר ע"ה.
לזיווג צפנת בת תמר, להצלחת טליה בת רינת שמחה.
לעילוי נשמת הרב דוד גולדנברג ז"ל שלימד במכון.

לבת שבע בת רבקה לרפואה שלמה ובשורות טובות.
לרפואת אלישבע בת רחל לאה,
לזיווג הגון- אמונה חיה בת תרצה רבקה, צביאל יהודה בן אורנה, נירית בת אביגיל.
לרפואת שרה בת מרים
עזרה בן מזל
גליה בת סיני רפואה שלמה.
לרפואת אברהם בן רוחמה,
לרפואת מרים בת אנט חנה,
לזיווג הגון מיכל חנה בת מרים.

לעילוי נשמת אהרון בן מנטי מטבי ז"ל

לע"נ הרב סבא עווד' בן סליאמן וחממה ז"ל
לע"נ יחיא דרין בן דרין שוקר וזוהרה ז"ל.

לע"נ שושנה ריזל בת מנחם הלוי ע"ה

לרפואת הנפש ורפואת הגוף – חן ליליה בת תקווה נדג'דה, אליאל בן חן ליליה – להצלחה בלימודי קודש וחול, ברכה והצלחה בכל מעשה ידיו

לע"נ נעמה בת לולואה ע"ה.
לע"נ עווד בן סלימן וחממה ז"ל
לע"נ יחיא גרין בן שוק וזוהרה ז"ל.
לע"נ לולואה בן מהמה ע"ה.

לע"נ יוסף רוהלה רובניא ז"ל בו פרנג ז"ל.

לרפואה שלמה והצלחה לאסתר בת דינה, לרפואה שלמה והצלחה לרחל בת שמחה, לרפואה שלמה והצלחה לראובן בן מסעודה, לרפואה שלמה והצלחה ליוסף בן ורדה

להקדשות אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון :02-6461328

חדשים מהרב

איזו מידה נעלה יותר? החסידות או הענוה? – הרב אורי שרקי
play3
איזו מידה נעלה יותר? החסידות או הענוה? – הרב אורי שרקי
האם לכיעור וליופי יש משמעות על פי היהדות? – הרב אורי שרקי
play3
האם לכיעור וליופי יש משמעות על פי היהדות? – הרב אורי שרקי
העניו הוא בעל פתיחות מחשבתית יותר מהרציונליסט – הרב אורי שרקי
play3
העניו הוא בעל פתיחות מחשבתית יותר מהרציונליסט – הרב אורי שרקי
"כדאי להיות בצד של אלוהים, כדי לא להסתבך" : למי מתאימה השקפה כזו ? | הרב אורי שרקי
play3
"כדאי להיות בצד של אלוהים, כדי לא להסתבך" : למי מתאימה השקפה כזו ? | הרב אורי שרקי
מהו הארוע ההיסטורי שמשוייך לראש השנה העברי? הרב אורי שרקי
play3
מהו הארוע ההיסטורי שמשוייך לראש השנה העברי? הרב אורי שרקי
האם מידת ההשתוות היא למעשה אדישות?
play3
האם מידת ההשתוות היא למעשה אדישות?

עורמה ועירום לפני ואחרי החטא

שיתוף ב facebook
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
מספר פרק בסדרה : 5
"וירא אלהים את כל אשר עשה והנה טוב מאוד" - ומה עם הדברים שלא נעשו ?
"וייצר ה' אלהים את האדם עפר מן האדמה" יצירת האדם והתקדמותו לקראת שלמותו

ספר בראשית

פרק א ***לעילוי נשמת רות בת הרב מנחם יהושע*** נפש חיה- האדם שרץ נפש חיה- הנחש, שהוא בעצם מקור התאוות של האדם. ערום- חכם, הנחש היה חכם מכל החיות. האדם הוא חכם מכל החיות ולכן הנחש הוא האדם. הנחש הוא הזהות האנושית לפני ששוכנת בו נפש חיה, הוא השכל הטבעי בלי בחירה חופשית. בתוך האדם יש שני מרכיבים שמתנגדים זה לזה, הנחש והנפש חיה. פס' כה'-" ויהיו ערומים"- לאדם וחוה לא היה גוף, גוף זה לבוש. "ולא יתבוששו"-להתבושש, לחכות. הם לא חיכו, נשארו במצב זה זמן רב. פרק ג': פס' כא'- ויעש ..כותנות עור"- האדם קיבל גוף. כאן לראשונה פוגשת הנשמה את הגוף ומתחילה ההיסטוריה האנושית. האדם מורכב מאיש ואישה (נפש חיה), מנחש (שכל טבעי) וכותונת עור (הגוף בעולם הזה). פרק ב': פס ג'- עלינו להבין מה התוכנית של היום השביעי כיוון שהאדם לוקח בו חלק פעיל. תכלית האדם להיות מוסרי, המוסר נוצר לפני הקדושה ולכן, דרך ארץ (המוסר) קדמה לתורה. "קדושים תהיו"- זהו הייעוד, קדושה היא תוצאה של עשיית מצוות. "כי קדוש אני"- כל עוד אנו לא קדושים, ה' הוא כביכול בודד כי הוא היחיד שקדוש. קדושה הוא המצב שבו יש חיבור בין הקב"ה לנבראים. קדושה היא העצמה של השני. מכאן נובע שקדושה היא עוצמת החיים. מי שלומד את כל התורה מגיע לקדושה, הוא מגיע מחוסר הוויה להוויה וכך מגיע ליום השמיני. מצוות בניית המקדש היא המצווה האחרונה, אחרי כל התהליך של המצוות זוכים להקים את מקום החיבור עם הבורא. אחרי שהכול הצליח והעם סוף כל סוף נהיה קדוש, אז אפשר להיפגש עם הקב"ה. כשהקדושה תושג יסתיים היום השביעי. אך תוך כדי היום השביעי כבר מתחיל גם היום השמיני. "ויהי ביום השמיני" (ספר ויקרא)- חנוכת המקדש, כשהשכינה שורה באופן קבוע. מדובר פה ביום השמיני של שבעת ימי המילואים, שבעה ימים שאהרון והכוהנים חוו את כל שבעת ימי הבריאה כדי להיכנס ליום השמיני. בתוך המקדש כבר מתרחש מה שעתיד להיות בעולם כולו ביום השמיני. מפתן המקדש הוא הגבול בין היום השביעי לשמיני. לכן בית המקדש נחרב, הוא לא שייך לעולמנו הקיים ביום השביעי. בית המקדש השלישי שייבנה יתפשט על כל העולם. פס' ד'-"אלה "- פסל את הראשונים. לכן, עכשיו יש סוג חדש של בריאה. עד עכשיו ה' ברא את הכל ועכשיו הבריאה בוראת את עצמה, שמים וארץ הם אלה שבוראים.

רוצה להיות שותף בהפצת שיעורי תורה? בחר סכום!

סכום לתרומה

ש"ח 

כיצד נוח לך להמשיך?

5 1 אצבע!
דרג שיעור
guest
1 תגובה
ישן
חדש מוערך
Inline Feedbacks
אראה לי כל התגובות
אורנה בן דור
אורנה בן דור
5 months ago

תודה רבה ויישר כוח! הרב תלמיד חכם גדול, מרתק ומעניין, מרחיב ומעמיק. אשרינו.

1
0
נשמח שתשתף אותנו במחשבות שלך!x
()
x