בליל חג מתן תורה אנו עדים להתעוררות של רבבות עמך בית ישראל מכל קצות הקשת החברתית” הלומדים תורה כל אחד לפי מדרגתו. גם מעמד הר סיני היה מעמד של כלל האומה – כי התורה ניתנה לכלל ישראל. התורה היא קודם כל נחלת הכלל כפי שאנו אומרים “תורה צוה לנו משה מורשה קהילת יעקב”. חז”ל הורונו שיש לברך ברכת התורה” ומעולה שבברכות התורה היא ברכת “אשר בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו” (ברכות יא” ב). על זה אומרים חכמינו: על מה אבדה הארץ? על שלא בירכו בתורה תחילה. הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ”ל היה מדייק ואומר שמשמעותה של ברכה זו כל כך חשובה” שבלעדיה יש חסרון ופגם בלימוד התורה המביא לחיסרון באמונה” ברוח ובמוסר” ובסופו של דבר לגלוּת ולאובדן הארץ ח”ו. הידיעה וההכרה מה אנו כאומה – שאנו גוי קדוש וממלכת כהנים” ושהקב”ה בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו כי תכליתנו וייעודנו הלאומי ההיסטורי הקוסמופוליטי הם להאיר ולהיטיב לעולם כולו על ידי לימוד התורה וקיומה בארץ ישראל – הן תנאי בל יעבור ללימוד התורה. ומתוך כך נזכה יותר ויותר לראות עין בעין בהבטחה שניתנה לאברהם אבינו “ואעשך לגוי גדול ונברכו בך כל משפחות האדמה”.
נכון לעכשיו” אנו זוכים בדורנו לראות כיצד גדל וצומח דור ישרים של רבבות רבבות יהודים השבים לארץ והשבים לתורתנו הקדושה” וככל שירבו עוסקי התורה בכל מקום ומקום” בעיר ובכפר” בבתי מדרשות ובבתי כנסיות” וכלל שירבו המברכים את ברכת “אשר בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו” בכל לב” נזכה יותר ויותר לאור חדש על ציון.
בברכת חג מתן תורה שמח בציפייה לישועה השלמה