פרשת: ויקרא | הדלקת נרות: 17:12 | הבדלה: 18:29 (ירושלים) 

דף הבית > > משחקי זיכרון: משימות והפעלות לכל המשפחה לשבת זכור

דף הבית > פורים > משחקי זיכרון: משימות והפעלות לכל המשפחה לשבת זכור

משחקי זיכרון: משימות והפעלות לכל המשפחה לשבת זכור

הרב יוני לביא מביא לשולחן השבת שלכם לקראת פורים רעיונות לפעילות משפחתית מחברת ומאתגרת. מוזמנים להצטרף.

שתיה כדת ואוזני המן בשפע ללא ספק יהיו על השולחן. לכל מי שירצה להוסיף גם קצת תוכן, עניין וצבע מוזמן לבחור מתוך הרעיונות הבאים:

 

הפעלות קבוצתיות

 

  1. מי האיש – לוקחים פתקים ועל כל אחד מהם רושמים שם של דמות מן המגילה. שמים בשקית ומערבבים וכל אחד מן המשתתפים שולף פתק. עליו להציג לכולם את הדמות דרך פנטומימה בלבד והשאר ינסו לנחש במי מדובר.

 

  1. והרי החדשות – מְדַמִים מהדורת חדשות אותנטית המדווחת על אירוע/ים מהמגילה. למשל: סילוק ושתי, בחירת אסתר, ניסיון ההתנקשות במלך וכדו’. בוחרים קריין מגיש, כתב מהשטח, פרשן, ראיון עם דמויות מהסיפור וכן הלאה.

 

  1. בית המשפט – מעלים לדיון נושא מן המגילה. בוחרים מתנדבים לתפקיד עורכי הדין בצד התביעה, ההגנה וחבר המושבעים. נושא לדוגמא: האם מרדכי פעל נכון כאשר עמד בהפגנתיות מול המן למרות שסיכן בזה את עצמו ואת כלל ישראל?!

 

  1. טעות לעולם חוזרת – המשימה: לחבר קטע המתאר התרחשויות במגילה או מונולוג של אחת מן הדמויות, ולשתול בו כמה שיותר טעויות, דקות ונסתרות ככל האפשר. מקריאים לקהל את הקטע ועליו לזהות את הטעויות.

 

  1. מצא את הטוב – בוחרים אחת מן הדמויות הבאות מתוך המגילה ומחפשים מה אפשר ללמוד ממנה לטובה: ושתי, בגתן ותרש, זרש, המן, חרבונה. כשמניחים רגע בצד את מרדכי ואסתר הצדיקים ומתמקדים בכוונה באחרים, עם קצת מעוף ויצירתיות עשויים להתגלות דברים מפתיעים ויפים…

 

  1. סיפור לסירוגין – שניים או שלושה משתתפים צריכים לספר יחד את סיפור המגילה כשכל אחד אומר מילה אחת בלבד. הראשון מתחיל במילה ראשונה (למשל: לפני), השני ממשיך (הרבה), השלישי (שנים), ושוב הראשון (בשושן) וכן הלאה. עליהם לעשות את זה במהירות האפשרית ולאלתר תוך כדי.

 

 

 

שאלות למחשבה ודיון

  1. מה הייחודיות של פורים משאר החגים?

 

  1. מה הייתם רוצים לקחת מפורים השנה?

 

  1. מה התחפושת הכי מקורית/הזויה/מתוחכמת שנתקלתם בה?

 

  1. לשבת ‘זכור’ – מהו הזיכרון הכי חזק שלכם משנות בית הספר היסודי? מהתיכון? האם ניחנתם בזיכרון טוב? האם אתם מכירים שיטות שיכולות לייעל את יכולת הזכירה? לוּ היו מציעים לכם במתנה זיכרון מושלם שאינו שוכח דבר לעולם -הייתם לוקחים את המתנה? האם יש יתרונות ב’שיכחה’?

 

  1. לעמוד על שלך – “וּמָרְדֳּכַי לֹא יִכְרַע וְלֹא יִשְׁתַּחֲוֶה” (אסתר ג,ב) – איפה עובר הגבול בין לעמוד על שלך ולהתעקש על עקרונותיך לבין התחשבות בסביבה ובאילוצי הנסיבות? דילמה מן החיים: הוזמנת יחד עם כל החבר’ה מהמשרד לחגוג יום הולדת לבוס במסעדה יוקרתית. אתה מגיע ומגלה שהיא לא כשרה. מה תעשה? תסתובב ותחזור הביתה? תשב עם כולם ותשתה קולה מפחית? אם גילית את זה יום לפני האירוע – האם התשובה תהיה שונה?

 

  1. מסכות ותחפושות – לא רק ילדים אוהבים להתחפש אלא גם מבוגרים. ולא רק בפורים אלא כל השנה. אילו סוגים של תחפושות אתם מכירים מהעולם האמיתי? האם יש פער בין איך שאנשים מבחוץ מכירים אתכם לבין איך שהקרובים אליכם מכירים אתכם? למה? האם הבגדים, המקצוע, אזור המגורים שלנו הם חלק מתחפושת שעטינו על עצמנו או משקפים את האני האמיתי שלנו? האם אתה שמרגיש שהסובבים אותך מכירים אותך באמת? האם אתה מכיר את עצמך באמת?

 

  1. “מה לעשות לאיש אשר המלך חפץ ביקרו?” – עד כמה אתם נוהגים לפרגן ולשבח אנשים? כמה מחמאות נתתם ביממה האחרונה? מה המחמאה האחרונה שקיבלתם? איך הרגשתם כשזה קרה?

 

  1. מה עומד מאחורי המנהג להתחפש בפורים? האם זה מתאים ליהדות שכל כך מטפחת את מידת האמת והיושר ומחנכת לכך שאתה צריך להיות אתה עצמך ולא מישהו אחר?!

 

  1.  “והשתייה כדת” – תמוה מכל הוא המנהג להשתכר “עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי” – השכל מנוטרל ואפילו הדבר המרכזי ביותר בסיפור המגילה מתבלבל. מה הסיבה להתנהגות כל כך חריגה, מוזרה, ו’לא יהודית’?

 

  1. ואחרון חביב – מה הקשר בין “אוזני המן” לאוזניים של המן? האם היו לו אוזניים משולשות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

הרב יוני לביא חושף: “משפט ששמעתי בגיל עשר שינה את חיי לתמיד”
Shape-2
הרב יוני לביא
מבט אל הנפש: אל תהיה ‘אופניק’
Shape-2
Hotel reception service bell
עבודת המידות: אני סובל מדחיינות סדרתית, איך אפטר ממנה?
Shape-2
אני סובל מדחיינות סדרתית, איך אפטר ממנה
אורות באפילה: איך מתחזקים ברגעים הכי קשים?
אורות באפילה
משחקי זיכרון: משימות והפעלות לכל המשפחה לשבת זכור
Shape-2
שבת זכור2
להיות מורה
Shape-2
machon
ממ”י דקדושה…
Shape-2
machon
כשתשעה באב ושבת נפגשים
Shape-2
machon
אין שלם מלב שבור – על הרבי מקוצק – האדמו”ר המהפכן
Shape-2
machon
עקידות אברהם
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן