פרשת: ויקרא | הדלקת נרות: 17:12 | הבדלה: 18:29 (ירושלים) 

דף הבית > > זהו סוד ההתחברות לבורא: הרב איל ישראל שטרנליב במאמר מיוחד לחודש אייר

זהו סוד ההתחברות לבורא: הרב איל ישראל שטרנליב במאמר מיוחד לחודש אייר

חודש אייר מייחד אותנו לבורא העולם בדרך לשיא של מתן תורה בחג השבועות. הרב אייל ישראל שטרנליב מוליך אותנו בשבילי החודש וסגולותיו

לפני כ-20 שנה עברתי קורס מדיטציה שאורכו עשרה ימים של שתיקה והתבוננות פנימה. הימים הללו היו מאתגרים ומעניינים אך בעיקר חידשו וחידדו לי משהו קריטי לגבי היהדות. המרצה שהיה מאסטר מגרמניה ונחשב מומחה לדבר, נראה לי כאילו הוציאו אותו מבית קברות לפני כמה דקות. שאלתי את עצמי איך זה יכול להיות שהמומחה הזה נראה כל כך עלוב וחסר חיות ועוד לאחר כל כך הרבה שעות מדיטציה.

התשובה ממעמקי ליבי לא איחרה לבוא. הבעש”ט מדבר רבות על העלאת המידות לשורשן ו או במילים פשוטות – שהאש שלנו תבער לכיוון הנכון. לחבר את האהבה למקורה – אהבת ה’. לחבר את היראה – ליראת ה’ וכדומה. כלומר לא להיות אדישים, אלא להתחבר לכוחות החיים שבנו, להעצימם ולכוונם לטוב ולתכליתם המקורי. בדיוק הפוך מעולם המזרח המתנתק מהעולם ומפחד ממנו. היהדות מכוונת להתחבר לעם כולו ולנתינה הדדית ולא להיות כיחידים שעסוקים רק בעצמם.

סגולתו  של חודש אייר היא גילוי האור המיוחד של עם ישראל כעם.

אבותינו הקדושים עבדו את ה’ כבודדים. גם יעקב ובניו שירדו למצרים עדיין היו רק משפחה. רק לאחר שיצאנו ממצרים אפשר לקרא לנו עם ישראל – “עם זו יצרתי לי תהלתי יספרו” (ישעיהו מג). עם שיש לו תכלית גדולה – לקדש שם ה’ בעולם – “ואתם תהיו לי ממלכת כהנים וגוי קדוש” (שמות יט’). כל יהודי הוא שגריר של בורא עולם וזאת זכות שהיא חובה וחובה שהיא זכות.

היציאה ממצרים היא לא הסוף אלא רק ההתחלה. תפקידה לא רק לצאת מ’בית הכלא’ אלא להמשיך להר סיני בו נקבל את התורה שהיא חיינו ואורך ימינו, תורה שמנהיגה את כוחות החיים העזים שבנו ולא מבטלת אותם, מכוונת את האש ולא מכבה אותה.

גם מתן תורה הוא לא הסוף, אלא הוא המאפשר לנו להיכנס לארץ הקודש ולחיות בה בקדושה. “הרי את מקודשת לי”, מיוחדת לי ואסורה על כל העולם. כך ה’ ייחד אותנו להיות לו לעמו ואנחנו מייחדים את שמו ברגבי האדמה הספוגים בדם ומוסרים נפשם עליהם במשך אלפי שנים.

אנו נקראים עם סגולה. כמו ניקוד הסגול כך עם ישראל. לא כתרבות המערב הרודפת אחרי החומר (נקודה שמאל) ולא כתרבות המזרח המתנתקת ממנו (נקודה ימין) אלא כנקודה התחתונה המחברת בין השניים, את החול אל הקודש ובכך לרומם את הכל.

ראשי התיבות של אייר – “אני ה’ רופאך”. הרפואה האמיתית באה מתוך נתינה וחיבור לכלל עם ישראל. היכולת לצאת מעצמי ולהתחבר למישהו השונה ממני מחברת אותי לנשמה הטהורה שבתוכי ששם טמונה הרפואה, ההרפיה העמוקה ולא מאמץ ומתח הנובעים מהעיסוק האגואיסטי רק בעצמי.

אני מברך אותנו שנזכה בחודש זה להתאחד כעם ולהתגבש כאיש אחד בלב אחד לפתח את ארץ ישראל ברוחניות ובגשמיות מתוך שמירה על צבעו הייחודי של כל אחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

זהו סוד ההתחברות לבורא: הרב איל ישראל שטרנליב במאמר מיוחד לחודש אייר
Shape-2
Meditation מדיטציה
מתנתקים כדי להתחבר: למה כל כך חשוב לפעמים לבטל את עצמך
Shape-2
ביטול כדי לגדול
מתחברים לרצון הבורא: לעשות תשובה ולעוף קדימה
Shape-2
לצמוח
שאלות לחיים: לבחור נכון, לקחת אחריות
Shape-2
מסלול נכון
דרך באמונה: מהי אהבת אמת?
Shape-2
אהבת אמת
מעמיקים בזוגיות: שמור מרחק – כדי שתוכל להתקרב
play3
ריחוק קרוב

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן