פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > מתנתקים כדי להתחבר: למה כל כך חשוב לפעמים לבטל את עצמך

מתנתקים כדי להתחבר: למה כל כך חשוב לפעמים לבטל את עצמך

בואו נתנתק מקצה אחד של שקר בו אני בלי שום רצון ורק מנוהל מפחד ומהקצה השני השקרי בו אני מרוכז רק בעצמי וחי בנפרדות כדי להגיע למידת הביטול בו אני מחבר את רצוני לזולת.

דיברנו על לשים את המיקוד בחיינו  בלאהוב במקום להצליח, להתחבר לבית משפט של ה’ בו אני אהוב ורק משתפר במקום רגשות אשמה והלקאה עצמית של בית משפט שהמצאתי.

אז בתכל’ס איך אוהבים? מה המפתח? איך להתחיל? אהבה זה התאחדות עם השני, בשביל כך אני צריך לפנות מקום בתוכי כדי לתת למישהו אחר את האפשרות להיכנס ללב שלי. זה סוד הביטול.

רגע, מה להתבטל עכשיו? גם ככה אני כבר כולי מבוטל ומעוך בשביל משפחתי, נהפכתי להיות נהג ההסעות הרשמי של ילדיי, ועוד בלי חופשות וימי מחלה,.נהייתי הקניין הראשי של אשתי, וכל זה עוד בלי קשר לפעילות השוטפת של הבית, ניקיונות, טיטולים, בישולים לשבת,  אין לי עוד מה לבטל… ומילא זה היה מביא לאהבה הנכספת, גורנישט.. שום אהבה באופק.

טוב, לפני שאתה סוגר את העלון בכעס וחוזר לספונג’ה, בוא תנסה להפתח להבנה חדשה מה זה ביטול. ביטול זה ודאי לא מחיקה ומעיכה, אז מה זה כן?

כתוב במשנה: “בטל רצונך מפני רצונו”(אבות ב,ד). התנאי הראשון לביטול הוא שיהיה לך רצון לבטל אותו, מה שתארת זה לא ביטול אלא ריצוי, כלומר אין לך שום רצון משל עצמך אלא רק שכל מי שסביבך יהיה מרוצה, זה נובע מפחד שלא יאהבו או יעריכו אותך, והנושא מאחורי הקלעים הוא אתה, לכן אתה מרגיש מעוך, קורבן, ומריר לעיתים קרובות, כי אתה בעצמי מועך את הרצון שלך..

אהבה זה מצב שיש לי רצון מלא, ברור, לגיטימי ומכובד בחיי היום יום שלי.

רצון בכל התחומים, זה מתחיל בשאלה שאני אמור לשאול את עצמי כל יום, מה אני רוצה לאכול היום, מה ללבוש, עם מי להפגש,  דרך מה אני רוצה מאשתי וילדיי עד מה אני רוצה ללמוד בתורה, מה המקום שליבי חפץ בו בעבודת ה’.

זה נקרא ואהבת…כמוך. ועכשיו שיש לי רצון אפילו שהוא רק מבצבץ, אוכל לבחור להפנות את הרצון שלי לאהוב את ה’, אשתי, בעלי וילדיי, ואת כל מי שקשור אליי.

אהבה מופיעה כשאני ממקד את הרצון שלי בלהתחבר לשני, לעשות לו טוב ולשמח אותו. זה ואהבת לרעך כמוך, לקחתי את ה”כמוך” החי שיש בתוכי וחיברתי אותו ל”רעך”, זה ביטול אמיתי שמביא לאור וחיות.

קצה אחד של שקר בו אני בלי שום רצון ורק מנוהל מפחד, הקצה השני השקרי בו אני מרוכז רק בעצמי וחי בנפרדות,  והביטול הוא האמצע בו אני מחבר את רצוני לזולת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

זהו סוד ההתחברות לבורא: הרב איל ישראל שטרנליב במאמר מיוחד לחודש אייר
Shape-2
Meditation מדיטציה
מתנתקים כדי להתחבר: למה כל כך חשוב לפעמים לבטל את עצמך
Shape-2
ביטול כדי לגדול
מתחברים לרצון הבורא: לעשות תשובה ולעוף קדימה
Shape-2
לצמוח
שאלות לחיים: לבחור נכון, לקחת אחריות
Shape-2
מסלול נכון
דרך באמונה: מהי אהבת אמת?
Shape-2
אהבת אמת
מעמיקים בזוגיות: שמור מרחק – כדי שתוכל להתקרב
play3
ריחוק קרוב

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן