He

Fr

Es

Ru

En

הקדשות של שיעורים

לע"נ יהודה גואטה ז"ל הי"ד.

לעילוי נשמת יעקב שוקרולה בן טאוס ורבי ז"ל

רפואה שלמה לחיים בן קרינדל שרה בת אסתר רבקה
לרפואת אסתר בת שרה
לרפואת והצלחת שמעון בן גרסיה ואסתר בת אורונקו
להצלחת מכון מאיר.

לע"נ רחל בת אליעזר ומאיר ברוך בן חיים ירמיהו ז"ל.

זיווג הגון לאדם דרעי בן אירית
לרפואת כל עמ"י ובפרט פגועי האסון במירון והפיגוע בצומת תפוח. ולע"נ הרוגי האסון במירון.

להצלחת מש' בן מויאל חנן
לע"נ יוסף יהודה הלוי ז"ל
לע"נ משה לוי ז"ל

לע"נ כל הניספים באסון מירון זצ"ל
לרפואת כל החולים והפצועים. אכי"ר.

לפריון למוריה בת רות חוה.

לע"נ עזרא בן דבורה ויוסף לוי ז"ל.

לע"נ אהרון בן אפרים צבי ז"ל.

לזכות ר' שמעון בר יוחאי- הוא ימליץ טוב בעדנו. אכי"ר.

לפרי בטן לאסתר בת נטשה

לרפואת שושנה בת מרים

לרפואת שולמית בת נזירה , אילנה בת נעמי דוד בן מזל.לעילוי נשמת החייל שנפל במלחמת ששת הימים אהרון בן נזירה

לע"נ אליזבת בת ברכה כח' אייר

להקדשות אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון :02-6461328

חדשים מהרב
יש אמת אחת . שקרים יש הרבה
play3
סמכות הנביא לעקור דבר מדברי תורה לשעה
play3
נשמה שירית – כדי להבין סודות התורה יש צורך בחוש פיוטי
play3
מהי קבלת פני שכינה ומהן ארבע קבוצות האנשים שלא יזכו לקבלתה?
play3
מה המשמעות של הקמת נביא לעם ישראל אחרי משה רבנו?
play3
בא בזמן: תוכנית מיוחדת עם יצחק מאיר על ספירת העומר
play3

הענוה העליונה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
מספר פרק בסדרה : 7
ההתיחסות אל האידאלים האלוהיים במקום אל העצם האלוהי
היחס למושג האלוהי

מאמר 'עבודת אלהים' למרן הרב קוק

ספר אדר היקר, עמ' קמו, ד"ה "המושג האידאלי…". האגדה מבררת מה היא עבודת בן (לעומת עבודת עבד), בזה שלא עובדים את ה"עצם" ישירות אלא דרך האידיאלים האלוהיים. (עבודת העצם ללא האידאלים= קיצוץ בנטיעות) מידת הענווה במובן העמוק, אינה ההפך לגאווה, כי אם התבטלות כלפי הבורא (לא כלפי נברא כלשהו). ובמובן זה הענווה היא כלי קיבול. ("משה קיבל מסיני", מדרגת סיני,לפי המדרשים מענווה.) ביהדות הענווה בה לידי ביטוי במונח "תלמידי חכמים" שגדולתם היא לא בעצמם אלא שלמדו אצל רבותיהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.