[fwdevp preset_id=”meirtv” video_path=”https://vimeo.com/239733895″ start_at_video=”1″ playback_rate_speed=”1″ video_ad_path=”{source:’https://meirtv.com/wp-content/uploads/2022/02/logomeir2.mp4′, url:”, target:’_blank’, start_time:’00:00:01′, fwdevp_time_to_hold_add:’0′, fwdevp_add_duration:’00:00:07′}”]
מקורות לשיעור
_____________
רמב”ם מורה נבוכים פרק ל”ב:
כשתתבונן בפעולות האלוקיות, רוצה לומר הפעולות הטבעיות, יתבאר לך מהם ערמת השם וחכמתו… והוא שאי אפשר לצאת מן ההיפך אל ההיפך פתאום. ולזה אי אפשר לפי טבע האדם שיניח כל מה שהרגיל בו פתאום… והיה המנהג המפורסם בעולם כלו שהיו אז רגילין בו והעבודה הכוללת אשר גדלו עליה להקריב מיני בעלי חיים בהיכלות ההם אשר היו מעמידים בהם צלמים… ומפני זה השאיר השם מיני העבודות ההם והעתיקם… לשמו יתברך, וציוונו לעשותן לו יתברך… והגיע התחבולה בזאת הערמה האלוקית שנמחה זכר עבודה זרה, והתקיימה הפנה הגדולה האמיתית באומתנו, והוא מציאות השם ואחדותו.
רמב”ם משנה תורה, הלכות מעילה פרק ח הלכה ח:
“והחוקים הן המצות שאין טעמם ידוע. אמרו חכמים חוקים חקקתי לך ואין לך רשות להרהר בהם… וכל עבודת הקרבנות מכלל החוקים הם.”
רמב”ן:
ויותר ראוי לשמוע הטעם שאומרים בהם כי בעבור שמעשי בני האדם נגמרים במחשבה ובדבור ובמעשה, צוה ה’ כי כאשר יחטא ויביא קרבן יסמוך ידיו עליו כנגד המעשה, ויתוודה בפיו כנגד הדיבור, וישרוף באש הקרב והכליות שהם כלי המחשבה והתאוה…כדי שיחשוב אדם בעשותו כל אלה כי חטא לאלוקיו בגופו ובנפשו, וראוי לו שישפך דמו וישרף גופו, לולא חסד הבורא שלקח ממנו תמורה וכפר – הקרבן הזה…ואלה דברים מתקבלים מושכים הלב כדברי אגדה.
“ועל דרך האמת יש בקרבנות סוד נעלם. תכנס בו ממה שאמרו רבותינו בספרי ובסוף מנחות… שם המיוחד… וכל קרבן לשון קריבה ואחדות”.