פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

הקדשות שיעורים

להקדשות אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון :02-6461328

חדשים מהרב

“הא לחמא עניא”: יציאה משיעבוד המעצמות בכל דור | הרב ערן טמיר
play3
הרב ערן טמיר FIX
מצוות חובת המלחמה היא חלק הכרחי במצוות יישוב ארץ ישראל | הרב ערן טמיר
play3
הרב ערן טמיר FIX
פרקי “אורות המלחמה”: מיקוד קצר וקולע עם הרב ערן טמיר | פרק י’: שתי הדרכים לחיסול הרע בעולם
play3
הרב ערן טמיר
פרקי “אורות המלחמה”: מיקוד קצר וקולע עם הרב ערן טמיר | פרק ט’: המתח הפנימי שלנו, בין אחריות לאומית ואוניברסלית
play3
הרב ערן טמיר
“קול מלחמה במחנה”: שלושה סוגי קולות מלחמה אפשריים | הרב ערן טמיר
play3
הרב ערן טמיר FIX
חטא העגל גורם לכל המלחמות בעולם עד ימינו. מה ההיגיון? – פרשת כי תשא | הרב ערן טמיר
play3
הרב ערן טמיר FIX

סוד הברית השלישית

Play Video
video
play-rounded-fill
[fwdevp preset_id=”meirtv” video_path=”https://vimeo.com/235309214″ start_at_video=”1″ playback_rate_speed=”1″ video_ad_path=”{source:’https://meirtv.com/wp-content/uploads/2022/02/logomeir2.mp4′, url:”, target:’_blank’, start_time:’00:00:01′, fwdevp_time_to_hold_add:’0′, fwdevp_add_duration:’00:00:07′}”]
מספר פרק בסדרה : 3
שנה טובה ומתוקה
‘שובו אלי ואשובה אליכם׳- על פי הפסוק הזה ישראל יתחילו לשוב אל ה והוא יקרב אותם ויסייע להם (פתחו לי פתח כחודו של מחט…) ומצד שני יש את ‘השיבנו ה אליך ונשובה’- ה יקרב אותנו ואנחנו נמשיך בתהליך. אז מה האמת? איך זה צריך להתנהל? ביהדות ה’ זה החתן (הדוד) וישראל זה הכלה (הרעיה) בחתונה יש שני שלבים: 1: בכיסא כלה- החתן בא אל הכלה. הוא מכסה אותה בהינומה. ע”פ הגמרא הוא ‘מחפה’ עליה. מכסה אותה. יש בכך משום חופה וקידושין. ברעיון הקידושין אמורים לתפוס ברגע הזה. אבל במציאות זה לא מתבצע כך. 2: החופה- הכלה באה אל החתן. ורק אז מתבצעים הקידושין ממש. רק אז זה ‘תופס’. לומדים מזה על הקשר האידיאלי שלנו עם ה’. ברעיון- הוא צריך לבוא אלינו. הברית האידיאלית בעיה בין עמ”י לה’ היא הברית של ‘נעשה ונשמע’- האדם לא בא לידי ביטוי בה. הוא רק צינור נקי לגמרי לקיום רצון ה’! בברית הזו האדם הוא פסיבי. זה בחינת יצחק אבינו שהוא צינור נקי לגמרי. ה’ קורא לו והוא נענה. יצחק מכנה את בית המקדש ‘שדה’- (הוא יוצא לשוח בשדה) המקום בו האדם נמצא בטבעיות שלו הוא בית ה. שם הרצון שלו ושם המעשה שלו. ברית יצחק דורשת הכנעה, לא חיפוש דרך ולא מאמץ טיפוס. אבל בפועל – אנחנו צריכים להיות שותפים בברית, לעשות את הצעד לקראת. ברית יצחק, ברית ‘נעשה ונשמע’ בה העם התבטל בפני הרצון האלוקי לא החזיקה מעמד והתפרקה בחטא העגל. אולי ברעיון ברית חד צדדית שבאה מה’ היא נכונה, אבל זה לא פרקטי. האדם לא יכול לשים את עצמו בצד לגמרי, והברית צריכה להיות מותאמת אליו. סוג נוסף של ברית שקיים- ברית אברהם- בה אברהם ניגש אל הקב”ה, מחפש אותו, והקב”ה נענה. סוג זה של ברית נשמע לנו יותר הגיוני- קל לאדם לחיות על פי מערכת חוקים שהוא מחפש ומרגיש צורך בה. אברהם קורא לבית ה’ – הר! מקום שבוחרים לטפס אליו. לא נמצאים בו באופן טבעי. הטיפוס דורש חיפוש ומאמץ… ההר לא בא אליך. אתה צריך לעלות אליו. אבל בסוג כזה של ברית חסר המימד האלוקי. איך אדם שחי על פי ברית אברהם יקיים חוקים שהוא לא מבין? בפרשת ניצבים אנחנו נחשפים לברית המושלמת. ברית בחינת יעקב. מאברהם יצא ישמעאל, ומיצחק יצא עשיו. שניהם לא שלמים. מיעקב יצאו שניים עשר השבטים- כולם קודש קודשים. מה השלמות של יעקב? יעקב קורא לבית ה’ – בית! מקום שמכיל. מצד אחד מקום טבעי. מצד שני דורש מאמץ להכיל כל מיני סוגי אנשים (איש ואישה, הילדים השונים). בית דורש מאמץ כדי להיבנות. הברית בפרשה היא ברית יעקב. היא מכילה עשר ‘דמויות’ שיש בכל אחד מאיתנו. הדמויות מופיעות בשני פסוקים, כאשר הדמות הראשונה בפסוק הראשון מנוגדת לדמות הראשונה בפסוק השני וכן הלאה. הקב”ה כורת איתנו ברית שלמה- מצד אחד היא באה מצידו, אך מצד שני מותאמת לנו- למצבים שאליהם אנחנו יכולים להגיע כבני אדם. ברית מותאמת אישית, רק היא יכולה להחזיק מעמד.לים להגיע כבני אדם. ברית מותאמת אישית, רק היא יכולה להחזיק מעמד. פס- ט: אַתֶּם נִצָּבִים הַיּוֹם כֻּלְּכֶם, לִפְנֵי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם: 1.רָאשֵׁיכֶם (החלק החושב, המודע) 2.שִׁבְטֵיכֶם( מלשון שבט, מקל- החלק שזקוק להכנעה כוחנית בפני רצון השם) 3. זִקְנֵיכֶם (הגוף כבר בלוי ורק הנפש נמשכת לקרבת ה’) 4. וְשֹׁטְרֵיכֶם (החלק הכופה משטר מסוים גם אם לא חשים הזדהות), 5. כֹּל, אִישׁ יִשְׂרָאֵל (ישר-אל: מיושר עם הרצון האלוקי). פסוק י: 1. טַפְּכֶם(חיי את ההווה, לא חושב קדימה) 2.נְשֵׁיכֶם (דעתן קלה, החלק השכלי מנותק מהחלק הרגשי)–3.וְגֵרְךָ(עברו עוד טבוע בו וגופו עוד נמשך לדברים מנוגדים לרצון ה), אֲשֶׁר בְּקֶרֶב מַחֲנֶיךָ: 4. מֵחֹטֵב עֵצֶיךָ,(רואה תוצאה מיידית לפעולתו)5. עַד שֹׁאֵב מֵימֶיך(מים משולים לתאוות..)ָ זו הברית שהיא בבחינת יעקב. מכילה גם את אברהם וגם את יצחק ומאפשרת לנו לשמור אותה.
אורך השיעור: 60 דקות

רוצה להיות שותף בהפצת שיעורי תורה? בחר סכום!

סכום לתרומה

ש”ח 

כיצד נוח לך להמשיך?

No data was found
[fwdevp preset_id=”meirtv” video_path=”https://vimeo.com/235309214″ start_at_video=”1″ playback_rate_speed=”1″ video_ad_path=”{source:’https://meirtv.com/wp-content/uploads/2022/02/logomeir2.mp4′, url:”, target:’_blank’, start_time:’00:00:00′, fwdevp_time_to_hold_add:’7′, fwdevp_add_duration:’00:00:07′}”]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סוד הברית השלישית

Play Video

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן