He

Fr

Es

Ru

En

הקדשות של שיעורים

לע"נ יהודה גואטה ז"ל הי"ד.

לעילוי נשמת יעקב שוקרולה בן טאוס ורבי ז"ל

רפואה שלמה לחיים בן קרינדל שרה בת אסתר רבקה
לרפואת אסתר בת שרה
לרפואת והצלחת שמעון בן גרסיה ואסתר בת אורונקו
להצלחת מכון מאיר.

לע"נ רחל בת אליעזר ומאיר ברוך בן חיים ירמיהו ז"ל.

זיווג הגון לאדם דרעי בן אירית
לרפואת כל עמ"י ובפרט פגועי האסון במירון והפיגוע בצומת תפוח. ולע"נ הרוגי האסון במירון.

להצלחת מש' בן מויאל חנן
לע"נ יוסף יהודה הלוי ז"ל
לע"נ משה לוי ז"ל

לע"נ כל הניספים באסון מירון זצ"ל
לרפואת כל החולים והפצועים. אכי"ר.

לפריון למוריה בת רות חוה.

לע"נ עזרא בן דבורה ויוסף לוי ז"ל.

לע"נ אהרון בן אפרים צבי ז"ל.

לזכות ר' שמעון בר יוחאי- הוא ימליץ טוב בעדנו. אכי"ר.

לפרי בטן לאסתר בת נטשה

לרפואת שושנה בת מרים

לרפואת שולמית בת נזירה , אילנה בת נעמי דוד בן מזל.לעילוי נשמת החייל שנפל במלחמת ששת הימים אהרון בן נזירה

לע"נ אליזבת בת ברכה כח' אייר

להקדשות אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון :02-6461328

חדשים מהרב
הווי עז כנמר וקל כנשר : מה הלחץ ?
play3
הווי עז כנמר וקל כנשר : מה הלחץ ?
מדוע נחשב לתלמידו של אברהם אבינו זה שקובע מקום לתפילתו ?
play3
מדוע נחשב לתלמידו של אברהם אבינו  זה שקובע מקום לתפילתו ?
"מתלמידיו של בלעם הרשע" – האם בשביל להיות רשע צריך ללמוד ?
play3
"מתלמידיו של בלעם הרשע" – האם בשביל להיות רשע צריך ללמוד ?
כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו – מהו גדר זיכוי הרבים
play3
כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו – מהו גדר זיכוי הרבים
"ארבע מידות ביושבים לפני חכמים" – לא מספיק ללמוד . צריך לדעת לקבל
play3
"ארבע מידות ביושבים לפני חכמים" – לא מספיק ללמוד . צריך לדעת לקבל
ארבע מידות בנותני צדקה
play3
ארבע מידות בנותני צדקה

שלושת השלבים בבניית הבית: תקשורת, הרמוניה ואהבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
מספר פרק בסדרה : 4
לא קיימים פרקים קודמים בסדרה זו
איש ואשה - השווה והשונה

יום עיון 'העצמת התא המשפחתי' – תמוז תשע"ו

בס"ד יום עיון זוגיות מכון מאיר התשעו דיבור של אהבה בין בני זוג 1. מסכת ברכות דף נו אָמַר רַבִּי חָנָן, שָׁלֹשׁ שְׁלוֹמוֹת הֵן, נָהָר, צִפּוֹר, וּקְדֵרָה. נָהָר, דִּכְתִיב, (ישעיה סו) "הִנְנִי נֹטֶה אֵלֶיהָ כְּנָהָר שָׁלוֹם". צִפּוֹר, דִּכְתִיב, (שם לא) "כְּצִפֳּרִים עָפוֹת, כֵּן יָגֵן ה' צְבָאוֹת" וְגוֹ'. קְדֵרָה, דִּכְתִיב, (שם כו) "ה' תִּשְׁפֹּת שָׁלוֹם לָנוּ". אָמַר רַבִּי יְהוֹשֻׁעַ בֶּן לֵוִי, הָרוֹאֶה נָהָר בַּחֲלוֹם, יַשְׁכִּים וְיֹאמַר, "הִנְנִי נֹטֶה אֵלֶיהָ כְּנָהָר שָׁלוֹם", קֹדֶם שֶׁיְּקַדְּמֶנּוּ פָּסוּק אַחֵר, (ישעיה נט) "כִּי יָבֹא כַנָּהָר צָר". הָרוֹאֶה צִפּוֹר בַּחֲלוֹם, יַשְׁכִּים וְיֹאמַר, "כְּצִפֳּרִים עָפוֹת כֵּן יָגֵן" וְגוֹ', קֹדֶם שֶׁיְּקַדְּמֶנּוּ פָּסוּק אַחֵר, (משלי כז) "כְּצִפּוֹר נוֹדֶדֶת (מקינה) [מִן קִנָּהּ]" וְגוֹ'. הָרוֹאֶה קְדֵרָה בַּחֲלוֹם, יַשְׁכִּים וְיֹאמַר, (ישעיה כו) "ה' תִּשְׁפֹּת שָׁלוֹם לָנוּ" קֹדֶם שֶׁיְּקַדְּמֶנּוּ פָּסוּק אַחֵר, (יחזקאל כד) "שְׁפֹת הַסִּיר שְׁפֹת". 2. באור הגר"א על מסכת ברכות כי הג דרגין האמצעיות הכל שלום שמתווך הקצוות וזכר ונקבה … . וקדירה הוא השלום בין מים ואש אין דבר אחר כמהו … וציפור פורח לשמים ולארץ בין מעלה ומטה ושם גם כן חיבור זכר ונקבה איהו בנצח ואיהי ביסוד 3. עולת ראיה / חלק א / עמוד קנד וההארה הרוחנית הזאת, בהכנתה המוכרחה, הלא היא תוצאה מהיסוד המקודש המעשי, שבחיי הקדש העליונים, שנתגשמו בחיים במדות המעשיות של קדושת החיים, מלאי ריח הטוב העליון, חסד עליון וגבורתו, תפארת קדשו, נצחו והודו, הלא הם מלאים אור התבונה העליונה, בינת כל עולמים, רחובות הנהרה, והארת החיים, דברי אלהים חיים. מכשיר הוא דשון מזבח הפנימי את הטבת חמש הנרות. 4. זוהר חלק א דף מט/ב תא חזי מה כתיב הכא ויאמר האדם זאת הפעם עמם מעצמי ובשר מבשרי וגו', הא בסימו דמלין [ ראה כמה מתוקות המילים האלה ] לאמשכא עמה חביבותא, [ כדי למשוך אהבה ] ולאמשכא לה לרעותיה, [ למשוך אותה לרצונו ] לאתערא עמה רחימותא, [ לעורר אצלה אהבה ] חמי כמה בסימין אינון מלין, [ ראה כמה מתוקות אלו המילים] כמה מלי דרחימותא אינון, [ כמה מילים שמעוררים אהבה הן ] עצם מעצמי ובשר מבשרי, בגין לאחזאה לה דאינון חד [ כדי להראות לה דאינון חד ] ולא אית פרודא בינייהו בכלא. [ ואין פירוד בניהם בשום דבר ] השתא שרי לשבחא לה, [ עכשיו הוא מתחיל לשבח אותה ] לזאת יקרא אשה, דא היא דלא ישתכח כוותה, [ זאת היא שאין כמותה בעולם ] דא היא יקרא דביתא, [ זאת היא הכבוד של הבית ] כלהון נשין גבה כקופא בפני בני נשא, [ ושאר הנשים הם כקוף לעומת אדם] אבל לזאת יקרא אשה, שלימו דכלא,[ שלימות הכל ] לזאת ולא לאחרא, כלא הוא מלי רחימותא, הכל אלו מילים של אהבה ] כמה דאת אמר (משלי לא כט) רבות בנות עשו חיל ואת עלית על כלנה: 5. שמונה קבצים / קובץ ב / יא. א. אין ספק שאין תנועה בעולם שלא תסבב המון תוצאות, מסודרות וערוכות, למטרה נכבדה ונעלה, שברוח אור ההויה היא מובלטת בכל הדר זיוה הטהור והעליון. וקל וחומר התנועות החיות, וקל וחומר היותר כוללות והיותר רוחניות שבהן. הדיבור, כל דיבור לפי ערכו, אין קץ להתוצאות הכבירות והעליונות היוצאות מהשפעתו. וכשם שאין קץ לתוצאות המסובבות, כך אין קץ להסיבות הקודמות, ואין ערוך לתפארת סידורן ורוממות אידיאליהן. 6. שמונה קבצים / קובץ ב / רה. רה. סגולת הדיבור תתגלה בעולם אחרי התגלות סגולת הרצון והמחשבה. הערך של דיבור פשוט, שברכה היא ברכה, וקללה היא קללה, ושאומר הגזור צריך להיות קם, זאת היא חטיבה של התגלות כח היצירה העליונה שברוח האדם בכל מילואו. מובן שהשקר המילולי וכל דברים בטלים יסחו מן העולם, ושפת אמת תיכון לעד. 7. שמונה קבצים / קובץ ו / רכט. רכט. כשמסתכלין באתערותא תתאה של הנפש, איך היא מביאה אתערותא עילאה, איך דיבור טוב מעורר כח טוב פנימי, ואפילו תנועה טובה, הרינו תופסים שכך הוא סדר החיים, והמציאות העולמית, ואין אנו מתפלאים שוב על גדולת הערך של אתערותא דלתתא בכל דבר, על ערך התורה המעשית, התפילה, ואפילו השיחה וכל תנועות החיים. וכל מה שהוא יותר פנימי ועצמי, מובן שהוא יותר מעורר, ובכל איש ואיש לפי כחו. אינו דומה בעל נשמה חטובה מאורגנת, שיצירותיה הפנימיות בוקעות שחקי השכל הדמיון והרגש, ורצונה מקיף עולמים, לנשמה מוגבלת בחוגה, ופרודה בחלקיה, שלא יתקשרו עדיין, מפני שהיא מבקשת עוד את השתלמות צורתה האורגנית. יכולת לתת ולקבל יכולת להקשיב ולדבר ניצול ההפכים לחיוב מהי אהבה בונה ומהי אהבה מוחקת יכולת לתת לבן הזוג להוביל מילות אהבה לפני נישואים מקומו ותפקידו של דיבור מלאכותי ללמוד לדבר על אהבה (לגברים) המקום של הערצת האשה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.