[fwdevp preset_id=”meirtv” video_path=”https://vimeo.com/232419906″ start_at_video=”1″ playback_rate_speed=”1″ video_ad_path=”{source:’https://meirtv.com/wp-content/uploads/2022/02/logomeir2.mp4′, url:”, target:’_blank’, start_time:’00:00:01′, fwdevp_time_to_hold_add:’0′, fwdevp_add_duration:’00:00:07′}”]
הקב”ה הוא מעל כל מידה כלומר הוא לא נמדד, אין לו שיעור וגבול. הוא מקומו של עולם ואין העולם מקומו.
הקב”ה מתגלה אלינו במקום ובזמן (מקום זה טבע וזמן זה ההיסטוריה).
בטבע יש כמה דרגות: דומם, צומח, חי, אדם. 3 הדרגות הראשונות אין בהם שכל, מוסר ובחירה חופשית. התפוז, למשל, תמיד יהיה תפוז וכן הדומם והחי ולכן נאמר עליהם “כי טוב” במעשה בראשית אך, האדם לא ברור האם ייבחר בטוב ואף על פי כן נאמר עליו “טוב מאוד” בפרשת בראשית כי הוא יכול לנהל את הטבע ולהביאו למקום טוב יותר.
האלוקי המתגלה בהיסטוריה דרך האדם הוא הרבה יותר גדול מהאלוקי המתגלה בטבע דרך הדומם, הצומח והחי .
בכוזרי החבר עונה למלך שהוא מאמין באלוקי אברהם, יצחק ויעקב כלומר באלוקים המופיע בהיסטוריה ולא כמו שהכוזרי אמר אני מאמין באלוקים שברא את העולם, אלוקי הטבע.