He

Fr

Es

Ru

En

הקדשות של שיעורים

לעילוי נשמת נעמי בת אסתר ע"ה.
לזיווג צפנת בת תמר, להצלחת טליה בת רינת שמחה.
לעילוי נשמת הרב דוד גולדנברג ז"ל שלימד במכון.

לבת שבע בת רבקה לרפואה שלמה ובשורות טובות.
לרפואת אלישבע בת רחל לאה,
לזיווג הגון- אמונה חיה בת תרצה רבקה, צביאל יהודה בן אורנה, נירית בת אביגיל.
לרפואת שרה בת מרים
עזרה בן מזל
גליה בת סיני רפואה שלמה.
לרפואת אברהם בן רוחמה,
לרפואת מרים בת אנט חנה,
לזיווג הגון מיכל חנה בת מרים.

לעילוי נשמת אהרון בן מנטי מטבי ז"ל

לע"נ הרב סבא עווד' בן סליאמן וחממה ז"ל
לע"נ יחיא דרין בן דרין שוקר וזוהרה ז"ל.

לע"נ שושנה ריזל בת מנחם הלוי ע"ה

לרפואת הנפש ורפואת הגוף – חן ליליה בת תקווה נדג'דה, אליאל בן חן ליליה – להצלחה בלימודי קודש וחול, ברכה והצלחה בכל מעשה ידיו

לע"נ נעמה בת לולואה ע"ה.
לע"נ עווד בן סלימן וחממה ז"ל
לע"נ יחיא גרין בן שוק וזוהרה ז"ל.
לע"נ לולואה בן מהמה ע"ה.

לע"נ יוסף רוהלה רובניא ז"ל בו פרנג ז"ל.

לעילוי נשמת יצחק בן שמואל יהודה

לרפואת חנינה דוד בן לאה שולמית

לרפואה שלמה והצלחה לאסתר בת דינה, לרפואה שלמה והצלחה לרחל בת שמחה, לרפואה שלמה והצלחה לראובן בן מסעודה, לרפואה שלמה והצלחה ליוסף בן ורדה

לרפואת מנשה בן אכסה ובסימה בת יסכה.
להצלחה בלימודים עבור אליהו בן ליליה חן.

לעילוי נשמת
יצחק בן גרסיה ז"ל
כרמלה בת תמר ע"ה.

לע"נ סבינו היקר יפים (אפרים) בן קלרה ז"ל וסבתא מלכה שורה בת פייגא ע"ה. אמן.

להקדשות אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון :02-6461328

חדשים מהרב

העניו הוא בעל פתיחות מחשבתית יותר מהרציונליסט – הרב אורי שרקי
play3
העניו הוא בעל פתיחות מחשבתית יותר מהרציונליסט – הרב אורי שרקי
"כדאי להיות בצד של אלוהים, כדי לא להסתבך" : למי מתאימה השקפה כזו ? | הרב אורי שרקי
play3
"כדאי להיות בצד של אלוהים, כדי לא להסתבך" : למי מתאימה השקפה כזו ? | הרב אורי שרקי
מהו הארוע ההיסטורי שמשוייך לראש השנה העברי? הרב אורי שרקי
play3
מהו הארוע ההיסטורי שמשוייך לראש השנה העברי? הרב אורי שרקי
האם מידת ההשתוות היא למעשה אדישות?
play3
האם מידת ההשתוות היא למעשה אדישות?
קבלת התורה דורשת תכונה של ענוה
play3
קבלת התורה דורשת תכונה של ענוה
האם אהבת הגר צריכה להיות מופנית אל כל מי שזר?
play3
האם אהבת הגר צריכה להיות מופנית אל כל מי שזר?

המגמתיות של הבריאה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
מספר פרק בסדרה : 3
בשביל מה נברא העולם?
"וירא אלהים את כל אשר עשה והנה טוב מאוד" - ומה עם הדברים שלא נעשו ?

ספר בראשית

פרק א ***לעילוי נשמת רות בת הרב מנחם יהושע*** ביום הראשון נברא האור- מופשט ביום השני נברא רקיע- אויר, יותר מגושם מאור, מפריד בין המים למים. ביום השלישי נבראה היבשה- יותר ארצי ואז הצמחים- ממש חיות. הסדר הוא מהמופשט למגושם. ביום הרביעי נבראו המאורות-נותנים אור, מופשט, זו סתירה תירוץ- האור של המאורות זז ,בתנועה, והאור ביום הראשון סטטי. ביום החמישי נבראו העופות והדגים- חיות במים ובשמיים, שונה מהנבראים ביום השני בכך שיש תנועה של חיים. ביום השישי נבראו חיות ואדם, החיות שונות מהצמחים בכך שהם בתנועה. האדם בשונה מהאדמה הוא בתנועה, כלומר אדמה זזה. מכל הנ"ל רואים חזרה, מה שנברא בשלושת הימים הראשונים (א', ב',ג' ) זהה למה שנברא בשלושת הימים הבאים (ד', ה', ו' ), אך ההבדל הוא בתנועה. שלושה ימים ראשונים סטטיים, ושלושת הימים אחריהם דינאמיים. ההבחנה בין העולם הסטטי לדינאמי הוא שאחרי היום השישי יש שבת, אך אחרי היום השלישי אין שבת. המשמעות היא שבעולם דינאמי יש מטרה לעומת עולם סטטי. הקב"ה סידר מכשול טבעי המפריד בין מזרח למערב, מה שגרם לחלוקה לשתי תרבויות עפ"י שתי מגמות. המערב בנוי על רעיון הקדמה, דינאמי ומתפתח. המזרח בנוי על רעיון הנצח, סטטי ולא מתפתח. זה ציור של שלושת ימי בראשית הראשונים לעומת האחרונים. מנוחת השבת מחברת בין שני העולמות. עם ישראל הוא השבת בא לאחד בין התרבויות. בימים א' ב' ג' ,יש השפעות מהשבת הקודמת, הזמן הנמוך ביותר בשבוע הוא יום שלישי בערב,המעבר לימים ד' ה' ו'. בפסוקים יש מגמה של כשל מתוכנן, כלומר, כל מה שה' רוצה שיהיה, לא קורה. פס' כה' "וירא אלוקים כי טוב.."- למרות שלא יצא מה שה' רצה, ה' החליט שזה טוב. "נפש חיה"- האדם, התוכנית הייתה שהאדם גם ייווצר מהארץ יחד עם החיות. בפועל הארץ הוציאה רק חיות ולא אדם. הלקח הוא, שה' אמר "נעשה אדם". "נעשה"- ה' והארץ ביחד יעשו את האדם, כי הארץ לבדה לא הצליחה. "עפר מן האדמה"- פעולת הארץ, "וייפח באפו.."- פעולת האלוקים. נפש חיה- החלק באדם שהטבע לא הצליח לייצר, הוא החלק הנשמתי, הנשמה נקראת נפש חיה. השוני בנפש החיה לעומת הטבע הוא בבחירה החופשית, שנתנה רק לאדם בחלקו הנשמתי. לכן הטבע לא הצליח לייצר נפש חיה, ייצור בעל בחירה חופשית. הטבע יכול לייצר רק דבר משועבד. התוכנית השנייה, "נעשה אדם", גם לא בוצעה כפי שכתוב בפס' כז' "ויברא אלוקים.." בלשון יחיד. התירוץ הוא שמשמעות "לברוא" הוא, להתחיל, ה' התחיל במגמה שהאדמה תמשיך. בפס' כז', ה' עשה את החלק שלו. בריאה- התחלה, עשייה- סיום, ייצור- שלב הביניים. פס' לא'- "וירא אלוקים את כל אשר עשה" – האדם לא נכלל כאן כי עוד לא נעשה.

רוצה להיות שותף בהפצת שיעורי תורה? בחר סכום!

סכום לתרומה

ש"ח 

כיצד נוח לך להמשיך?

0 0 אצבעות
דרג שיעור
guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
אראה לי כל התגובות
0
נשמח שתשתף אותנו במחשבות שלך!x
()
x