He

Fr

Es

Ru

En

הקדשות של שיעורים

לרפואת הנפש ורפואת הגוף – חן ליליה בת תקווה נדג'דה, אליאל בן חן ליליה – להצלחה בלימודי קודש וחול, ברכה והצלחה בכל מעשה ידיו

סימה בת יסכה לרפואה שלמה,
מנשה בן אכסה לרפואה שלמה,
שיראל בת חן ליליה לבריאות איתנה,
אליהו בן חן ליליה להצלחה בלימודים.
אליהו פסחוב להצלחה בלימודי קודש וחול, ברכה והצלחה בכל מעשה ידיו, שה' יתן בליבו רצון ללמוד היטב.

בן זכר למנחם.
הצלחה לדרור יצחק בן יעקב, הילה בת שבע בת ברכה, נועה בת דרור יצחק, נועם אבנר בן דרור יצחק.
נחמה בת מיכל לרפואה שלימה ובריאות איתנה, מיכל בת מרים, מעין בת נחמה ורועי בן נחמה להצלחה, בריאות הגוף והנפש, פרנסה בשפע, בית עוד השנה. אמן.

לרפואת יצחק בן לינדה.

לרפואת אימא שלה:
ניצה וואג'י בת ננה חנום מונס לרפואה וכתיבה טובה וכל הישעות
שולמית בת ניצה וג'י- שלום בית, הצלחה בחינוך הילדים לכבוד השם.

לזיווג נטלי בת דגה טובה.

לעילוי נשמת זוהרה בת אסתר ז"ל.
לע"נ דליה בת ג'ורגיה ע"ה.

להצלחת בניה בן אמיר, שרה, תמר, רות, אליה ששון בני אמיר.
כתיבה וחתימה טובה: לירן, יסף, בן בן ציון, חגית בת משה, איתן בן ציון בן לירן, שירה בת חגית, הלל בת חגית.
לרפואת יונה בת מרים.
לע"נ ויקטור חיים בן חוה ז"ל.
ברכה לעם ישראל ולמשפחת לאוב בתוכם.
פואתה דליה בת יונה ושמואל, ובעז"ה שתצליח לצום את הצום של יום כיפור.

לשושנה דורית בת שלה ואליהו לזיווג הגון בעז"ה

לעילוי נשמת אוריה יצחק בן מלכה, וזוהרה בת שושנה, יוסף בן מסעודה, ושושנה בת זוהרה, ומשה בן זוהרה ז"ל.
לזייוג שירה ניקול בת חיה פלורי.
לרפואת התורמת בעילום שמה.

לעילוי נשמת עוזיהו בן יעקב דוד, מנחם בן מתיתהו ז"ל.
לרפואת יעקב דוב בין פריבה
לעילוי נשמת פנינה שירה בת נחום אורי.
לע"נ אסתר בת איטה ז"ל.
לרפואת זמירה בת מרים, אברהם בן רחל.
לע"נ ניסים בן שמחה ויצחק ז"ל.

לרפואת יניב בן שמחה,ויעקב בן פרלה ורחל בת מרי שושנה ריוי בת מידלן.
לרפואת סבתא שלה, ורה בת מיסה.
להצלחת אלישיב בן חיננית ואברהם ישעיה.
לע"נ שמואל בן אריה לייב הלוי. אליהו צבי בן פסח בלומה בת מנחם הלוי.
לרפואת בנימין בן חנה גיטל, נלי בת רוזה, חוה בת סטי, יהודית בת גרטציה ויהודית בת בטסלה.
לעמוס בוחניק בן רחל. שירה בת הומה. יהודה אשר בן שירה, ינון יצחק בן שירה, משה מרדכי בן שירה.
לכל בני משפחתה ענת בת נעמה שמואל בן מזל. ליה, עדן, נדב, נגה, גליה, בני ענת וכל בני ביתם. נעמה בת אורה, מיכל בת חנה.
לחינוך טוב לילדים שלו, שיזכו להידבק בדרכו של הרב יואב.

לע"נ נעמה בת לולואה ע"ה.
לע"נ עווד בן סלימן וחממה ז"ל
לע"נ יחיא גרין בן שוק וזוהרה ז"ל.
לע"נ לולואה בן מהמה ע"ה.

שידוכים טובים והגונים, בית מלא ברכת ה'- לכל מי שצריך. אמן.

להקדשות אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון :02-6461328

חדשים מהרב

ירושלים עיר הקודש – מה זה קודש ?
play3
ירושלים עיר הקודש – מה זה קודש ?
תורה שבעל פה ופורים
play3
תורה שבעל פה ופורים
ירידה לבבל
play3
ירידה לבבל
רבי יוחנן
play3
רבי יוחנן
רבי יהודה הנשיא
play3
רבי יהודה הנשיא
מרד בר כוכבא
play3
מרד בר כוכבא

יהדות ב'גובה העיניים'

שיתוף ב facebook
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
מספר פרק בסדרה : 15
חינוך פוסטמודרני

התורה והתרבות הפוסטמודרנית

***לעילוי נשמת רות בת הרב מנחם יהושע*** אומר הרב קוק בעין אי"ה: האדם בטבעו רוצה ללמוד ושמח בלימוד, אך כל זה היה בגן עדן, בעוונותינו התקלקל החשק ללמוד. הלימוד הכי חשוב נקנה במאמץ רב, "אדם לעמל יולד". המאמץ הרב הוא בהתחלה, אך עם התקדמות האדם בלימוד באה אליו חכמה ודעת, הלימוד הופך מהנה. תנ"ך בגובה העינים אינו אמיתי, מעבר לכך, אם המטרה היא למשוך את הילד ולהוריד את הרמה, הילד לא יתאמץ, לא ילמד ולא יגיע לדברים לעולם. מטרת התורה היא להעלות את האדם לרמה גבוהה יותר. אם הופכים את הלימוד למשחק ולא נותנים לילד להתאמץ, הוא לא ירצה לעמול וללמוד. זוהי גישה של הפוסט מודרניזם המודד את המציאות על פי הרגש הפועל עליו באותו רגע, בלי רצון להתאמץ ולהשתנות. השלב הראשון של תנ"ך בגובה העיניים, היא הרצון לאהבת התנ"ך ובעקבותיו ירידה ברמת לימוד התנ"ך. משקרים לילדים בצורת תיאור גדולי ישראל כאנשים החיים בתקופתנו וציור דמויותיהם, אך יש ללמד את דברי התורה בצורה אמיתית. השלב השני הוא קריאת התנ"ך ללא מפרשים והבעת דעה אישית על הכתוב. זהו לא לימוד תורה, התורה לא שואלת מה אנו מרגישים לגבי הכתוב בה, המטרה בלימוד תורה היא לשמוע את דבר ה'. תורה- הוראה אלוקית, מתנת אלוקים, אנו מברכים על קבלת התורה, שאם לא הייתה מסורה דווקא לנו, לא היינו מסוגלים ללומדה. הרב אבינר מציג שתי גישות ללמוד, אחת מהן היא כאשר אדם מפרש את מה שהוא קורא מתוך עולמו הרגשי האישי וכך הוא מתחבר לכתוב. אך לצורה זו אין שום ערך מבחינת הבנת הטקסט, זהו עיקרון פוסט מודרני הקיים היום במערכת החינוך. הגישה השנייה היא כשהלומד מקשיב לכותב ומתאמץ להבינו, עליו לשבת שנים עד שמבין את שיטתו, מטרתו וכו'. התורה נתנה מהאלוקים וגדולי ישראל פירשו אותה, רק מי שלמד במשך שנים רבות, ונהיה צדיק וחכם בתורה יכול לפרשה כיוון שהקשיב לדברי חז"ל שנים ארוכות, ואם יש לו פירוש חדש יכול לדרוש כי 70 פנים לתורה. הפוסט מודרניזם מתייחס ליהדות על פי רגשות, וממילא, כל הגישה היא מה אני מקבל מיהדות ולא מה הקב"ה רוצה. אם אדם ישאל מה ה' רוצה ממנו, הוא רק יגדל ויתפתח. הצדיקים הולכים מחיל אל חיל, הם כל הזמן מתקדמים, אפילו בעולם הבא, כיוון שמטרתם היא הרצון לקיים את מה שה' רוצה. אך מי שרוצה יהדות "בגובה העיניים" מחפש רק את צרכיו ומוריד את היהדות לרמתו הנמוכה. ישנו ערך בעמל ובמאמץ, בסופו יש הנאה וסיפוק, אך לא תולים זאת בהנאה, אלא ברצון להתקדם ולהתעלות. זוהי יהדות בגובה אלוקי, בגובה האמת, כאשר אנו מחפשים מהו רצון ה' וכך נזכה להתעלות ולהתקרב לקב"ה.
אורך השיעור: 42 דקות
0 0 אצבעות
דרג שיעור
guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
אראה לי כל התגובות
0 0 אצבעות
דרג שיעור
guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
אראה לי כל התגובות
0
נשמח שתשתף אותנו במחשבות שלך!x
()
x