He

Fr

Es

Ru

En

הקדשות של שיעורים

לרפואת הנפש ורפואת הגוף – חן ליליה בת תקווה נדג'דה, אליאל בן חן ליליה – להצלחה בלימודי קודש וחול, ברכה והצלחה בכל מעשה ידיו

סימה בת יסכה לרפואה שלמה,
מנשה בן אכסה לרפואה שלמה,
שיראל בת חן ליליה לבריאות איתנה,
אליהו בן חן ליליה להצלחה בלימודים.
אליהו פסחוב להצלחה בלימודי קודש וחול, ברכה והצלחה בכל מעשה ידיו, שה' יתן בליבו רצון ללמוד היטב.

בן זכר למנחם.
הצלחה לדרור יצחק בן יעקב, הילה בת שבע בת ברכה, נועה בת דרור יצחק, נועם אבנר בן דרור יצחק.
נחמה בת מיכל לרפואה שלימה ובריאות איתנה, מיכל בת מרים, מעין בת נחמה ורועי בן נחמה להצלחה, בריאות הגוף והנפש, פרנסה בשפע, בית עוד השנה. אמן.

לרפואת יצחק בן לינדה.

לרפואת אימא שלה:
ניצה וואג'י בת ננה חנום מונס לרפואה וכתיבה טובה וכל הישעות
שולמית בת ניצה וג'י- שלום בית, הצלחה בחינוך הילדים לכבוד השם.

לזיווג נטלי בת דגה טובה.

לעילוי נשמת זוהרה בת אסתר ז"ל.
לע"נ דליה בת ג'ורגיה ע"ה.

להצלחת בניה בן אמיר, שרה, תמר, רות, אליה ששון בני אמיר.
כתיבה וחתימה טובה: לירן, יסף, בן בן ציון, חגית בת משה, איתן בן ציון בן לירן, שירה בת חגית, הלל בת חגית.
לרפואת יונה בת מרים.
לע"נ ויקטור חיים בן חוה ז"ל.
ברכה לעם ישראל ולמשפחת לאוב בתוכם.
פואתה דליה בת יונה ושמואל, ובעז"ה שתצליח לצום את הצום של יום כיפור.

לשושנה דורית בת שלה ואליהו לזיווג הגון בעז"ה

לעילוי נשמת אוריה יצחק בן מלכה, וזוהרה בת שושנה, יוסף בן מסעודה, ושושנה בת זוהרה, ומשה בן זוהרה ז"ל.
לזייוג שירה ניקול בת חיה פלורי.
לרפואת התורמת בעילום שמה.

לעילוי נשמת עוזיהו בן יעקב דוד, מנחם בן מתיתהו ז"ל.
לרפואת יעקב דוב בין פריבה
לעילוי נשמת פנינה שירה בת נחום אורי.
לע"נ אסתר בת איטה ז"ל.
לרפואת זמירה בת מרים, אברהם בן רחל.
לע"נ ניסים בן שמחה ויצחק ז"ל.

לרפואת יניב בן שמחה,ויעקב בן פרלה ורחל בת מרי שושנה ריוי בת מידלן.
לרפואת סבתא שלה, ורה בת מיסה.
להצלחת אלישיב בן חיננית ואברהם ישעיה.
לע"נ שמואל בן אריה לייב הלוי. אליהו צבי בן פסח בלומה בת מנחם הלוי.
לרפואת בנימין בן חנה גיטל, נלי בת רוזה, חוה בת סטי, יהודית בת גרטציה ויהודית בת בטסלה.
לעמוס בוחניק בן רחל. שירה בת הומה. יהודה אשר בן שירה, ינון יצחק בן שירה, משה מרדכי בן שירה.
לכל בני משפחתה ענת בת נעמה שמואל בן מזל. ליה, עדן, נדב, נגה, גליה, בני ענת וכל בני ביתם. נעמה בת אורה, מיכל בת חנה.
לחינוך טוב לילדים שלו, שיזכו להידבק בדרכו של הרב יואב.

לע"נ נעמה בת לולואה ע"ה.
לע"נ עווד בן סלימן וחממה ז"ל
לע"נ יחיא גרין בן שוק וזוהרה ז"ל.
לע"נ לולואה בן מהמה ע"ה.

שידוכים טובים והגונים, בית מלא ברכת ה'- לכל מי שצריך. אמן.

להקדשות אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון :02-6461328

חדשים מהרב

ירושלים עיר הקודש – מה זה קודש ?
play3
ירושלים עיר הקודש – מה זה קודש ?
תורה שבעל פה ופורים
play3
תורה שבעל פה ופורים
ירידה לבבל
play3
ירידה לבבל
רבי יוחנן
play3
רבי יוחנן
רבי יהודה הנשיא
play3
רבי יהודה הנשיא
מרד בר כוכבא
play3
מרד בר כוכבא

מקומו של הרגש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
מילות מפתח:פוסטמודרניזם
מספר פרק בסדרה : 11
שלילת האידיאליים בתפיסה הפוסטמודרנית בטענת הגנת הפרט
מצוות ופוסטמודרניזם

התורה והתרבות הפוסטמודרנית

***לעילוי נשמת רות בת הרב מנחם יהושע*** ישנו כח נוסף שמחליף את השכל, כח הרגש. אדם מחליט על פי הרגש במקום על פי השכל. תופעה זו יכולה להופיע בקיום מצוות, אדם מרגיש שאינו מחובר למצוות. אך הקב"ה יודע מה טוב לאדם גם אם אינו מרגיש כך. התרבות הפוסט מודרנית מעמידה את הרגש העכשווי, הזמני, הקטן מול כל החשבונות הגדולים, של עמ"י , של האנושות וכו'. התורה מתייחסת ישירות לרגש. אומר הרצי"ה, הכח הראשון בבנין כוחות האדם הוא השכל "אתה חונן לאדם דעת". השכל צריך להנחות את האדם, לא השכל של תקופה המודרנית, השכל המדעי, אלא השכל על פי התורה. הכח השני הוא הרגש, הכח שמושפע מהחוץ ואנו חולקים אותו עם בעלי החיים. אדם שפועל רק על פי הרגש, אינו מממש את הפוטנציאל שלו ואף עלול לחיות כבהמה. על פי הרצי"ה, השכל הוא מלך הכוחות ועליו להאיר את הרגש. הרגש צריך לבוא מתוך השכל, הוא אינו אותו רגש המשתולל בעולם סביבנו. בספר חובות הלבבות מוזכרות חובת האיברים (מצוות פיזיות כמו תפילין), וחובת הלבבות (מצוות רוחניות כמו אהבת ה'). לא מספיק שאדם יעבוד את ה' בגוף, הוא צריך לעובדו גם בנפש וברגש. על פי התפיסה של היום, אי אפשר לצוות על הרגש, אך אנו לומדים כאן יסוד גדול. ממצוות "ושמחת בחגך" למדונו חז"ל כיצד ניתן להשפיע ולצוות על הרגש. על ידי השמחה החיצונית במאכלי החג מגיעה השמחה הפנימית העמוקה של החג. באותה מידה שהתרבות הפוסט מודרנית משפיעה עלינו מה ואיך להרגיש, כך אנו יכולים להשפיע על עצמנו ולנתב את הרגש לאפיקים הנכונים. כשלומדים את העניין הזה, אפשר לבנות את הרגש בצורה נכונה, להפעיל אותו בעזרת הכלים הנכונים. כאשר אדם קם יום יום, מתפלל ומברך, הוא מחנך את הרגש שלו להודות לה' ולשמוח. זו עבודה קשה להרגיש את התפילה, אך כשמתאמצים בזה בונים כך את הרגשות. על פי חובת הלבבות, עבודה גלויה היא עבודת הגוף אך עבודה צפונה, היא עבודת הנפש אם בונים נכון את הרגש, מצליחים לעבוד את ה' לא רק בגוף אלא גם בנפש, ברגש. אדם צדיק מקיים מצוות בהתרגשות ושמחה (הרצי"ה היה מתרגש להניח תפילין שוב לאחר הפסח). אנו צריכים להיות מודעים, מהו רגש אמיתי, אסור לתת לרגשות החיצוניים הקטנים לנהל לנו את החיים וחלילה אף לפגוע בקיום תורה ומצוות. גם אם אדם לא מתחבר למצוות עליו להמשיך לקיימן ולמצוא דרכים לעורר ולמשוך את הרגש אליהן. בתורה הרגש תופס מקום חשוב אך אינו מכריע לגבי קיום התורה. הרגש אינו בא לבד אלא מתוך בניה על פי התורה, הוא חלק מעבודת ה' ולמעשה מחבר את האדם לנשמתו, לצד הפנימי שלו. רגש בריא ומתוקן, מתאים לעולם התורה והמצוות. אנו פועלים מתוך השכל וההבנה העמוקה של התורה, זהו המקום האמיתי של הרגש על פי התורה.
אורך השיעור: 57 דקות
0 0 אצבעות
דרג שיעור
guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
אראה לי כל התגובות
0 0 אצבעות
דרג שיעור
guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
אראה לי כל התגובות
0
נשמח שתשתף אותנו במחשבות שלך!x
()
x