He

Fr

Es

Ru

En

הקדשות של שיעורים

לרפואת הנפש ורפואת הגוף – חן ליליה בת תקווה נדג'דה, אליאל בן חן ליליה – להצלחה בלימודי קודש וחול, ברכה והצלחה בכל מעשה ידיו

סימה בת יסכה לרפואה שלמה,
מנשה בן אכסה לרפואה שלמה,
שיראל בת חן ליליה לבריאות איתנה,
אליהו בן חן ליליה להצלחה בלימודים.
אליהו פסחוב להצלחה בלימודי קודש וחול, ברכה והצלחה בכל מעשה ידיו, שה' יתן בליבו רצון ללמוד היטב.

בן זכר למנחם.
הצלחה לדרור יצחק בן יעקב, הילה בת שבע בת ברכה, נועה בת דרור יצחק, נועם אבנר בן דרור יצחק.
נחמה בת מיכל לרפואה שלימה ובריאות איתנה, מיכל בת מרים, מעין בת נחמה ורועי בן נחמה להצלחה, בריאות הגוף והנפש, פרנסה בשפע, בית עוד השנה. אמן.

לרפואת יצחק בן לינדה.

לרפואת אימא שלה:
ניצה וואג'י בת ננה חנום מונס לרפואה וכתיבה טובה וכל הישעות
שולמית בת ניצה וג'י- שלום בית, הצלחה בחינוך הילדים לכבוד השם.

לזיווג נטלי בת דגה טובה.

לעילוי נשמת זוהרה בת אסתר ז"ל.
לע"נ דליה בת ג'ורגיה ע"ה.

להצלחת בניה בן אמיר, שרה, תמר, רות, אליה ששון בני אמיר.
כתיבה וחתימה טובה: לירן, יסף, בן בן ציון, חגית בת משה, איתן בן ציון בן לירן, שירה בת חגית, הלל בת חגית.
לרפואת יונה בת מרים.
לע"נ ויקטור חיים בן חוה ז"ל.
ברכה לעם ישראל ולמשפחת לאוב בתוכם.
פואתה דליה בת יונה ושמואל, ובעז"ה שתצליח לצום את הצום של יום כיפור.

לשושנה דורית בת שלה ואליהו לזיווג הגון בעז"ה

לעילוי נשמת אוריה יצחק בן מלכה, וזוהרה בת שושנה, יוסף בן מסעודה, ושושנה בת זוהרה, ומשה בן זוהרה ז"ל.
לזייוג שירה ניקול בת חיה פלורי.
לרפואת התורמת בעילום שמה.

לעילוי נשמת עוזיהו בן יעקב דוד, מנחם בן מתיתהו ז"ל.
לרפואת יעקב דוב בין פריבה
לעילוי נשמת פנינה שירה בת נחום אורי.
לע"נ אסתר בת איטה ז"ל.
לרפואת זמירה בת מרים, אברהם בן רחל.
לע"נ ניסים בן שמחה ויצחק ז"ל.

לרפואת יניב בן שמחה,ויעקב בן פרלה ורחל בת מרי שושנה ריוי בת מידלן.
לרפואת סבתא שלה, ורה בת מיסה.
להצלחת אלישיב בן חיננית ואברהם ישעיה.
לע"נ שמואל בן אריה לייב הלוי. אליהו צבי בן פסח בלומה בת מנחם הלוי.
לרפואת בנימין בן חנה גיטל, נלי בת רוזה, חוה בת סטי, יהודית בת גרטציה ויהודית בת בטסלה.
לעמוס בוחניק בן רחל. שירה בת הומה. יהודה אשר בן שירה, ינון יצחק בן שירה, משה מרדכי בן שירה.
לכל בני משפחתה ענת בת נעמה שמואל בן מזל. ליה, עדן, נדב, נגה, גליה, בני ענת וכל בני ביתם. נעמה בת אורה, מיכל בת חנה.
לחינוך טוב לילדים שלו, שיזכו להידבק בדרכו של הרב יואב.

לע"נ נעמה בת לולואה ע"ה.
לע"נ עווד בן סלימן וחממה ז"ל
לע"נ יחיא גרין בן שוק וזוהרה ז"ל.
לע"נ לולואה בן מהמה ע"ה.

שידוכים טובים והגונים, בית מלא ברכת ה'- לכל מי שצריך. אמן.

להקדשות אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון :02-6461328

חדשים מהרב

ירושלים עיר הקודש – מה זה קודש ?
play3
ירושלים עיר הקודש – מה זה קודש ?
תורה שבעל פה ופורים
play3
תורה שבעל פה ופורים
ירידה לבבל
play3
ירידה לבבל
רבי יוחנן
play3
רבי יוחנן
רבי יהודה הנשיא
play3
רבי יהודה הנשיא
מרד בר כוכבא
play3
מרד בר כוכבא

תורה כללית ותורת הפרטים – האם יש סתירה ?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
מילות מפתח:פוסטמודרניזם
מספר פרק בסדרה : 9
אמונה ופוסטמודרניזם
שלילת האידיאליים בתפיסה הפוסטמודרנית בטענת הגנת הפרט

התורה והתרבות הפוסטמודרנית

***לעילוי נשמת רות בת הרב מנחם יהושע*** הפוסטמודרניזם הוא ריאקציה, התנגדות לתקופה המודרנית. באנושות ישנה שאיפה להתקדמות והתעלות, לשיפור טכני של המציאות. בתקופה המודרנית, כשויתרו על האמונה, חפשו שאיפות. המדע לא סיפק את הצורך והתוצאה הייתה שנוצרו "אידיאלים". אידיאל- שאיפה או רצון של אדם, שהיא כללית וגדולה יותר מרצונות חומריים. כאשר אין מקור דתי, מגיעים לאידיאלים על פי השכל האנושי, אחד מהאידיאלים הוא הסוציאליזם. מצד אחד חיובי אך מצד שני הביא גם לרצח וחורבן. בעקבות התוצאות המאכזבות של האידיאלים, הפוסט מודרניזם דחה גם אותם. דוגמא לאידיאל נוסף בתקופה המודרנית הוא הציונות. אנשים עזבו את הבתים כדי להגן על המדינה, אך דור הפוסט מודרניזם שגודל במציאות ללא אבא, כי אבא כל הזמן בצבא, בסופו של דבר בוחל באידיאלים ורוצה שידאגו לפרט בלבד, בלי להתחשב בכלל. התוצאה היא שהאדם יורד בערכו והופך אנוכי. אדם לא חי רק בתחום האישי, זהו עיקרון יסודי בתורה ובמצוות. עפ"י הפוסט מודרניזם קיום מצוות הוא רק כדי להרוויח שכר ולהינצל מהעונש. אומר הרמב"ם בהלכות תשובה שאין לעבוד כך את ה', זוהי דרכם של קטנים ועמי ארצות. יש לעבוד את ה' כי זו האמת (האידיאל בשפה המודרנית). בניגוד לפוסט מודרניזם הגורס כי הסיבה הראשונה לקיום מצוות, היא אם האדם מתחבר אליהן מהרגש או לא, עלינו לזכור כי גם אם אדם לא מתחבר למצוות, עליו להמשיך לקיימן וחובתו ללמוד את משמעות המצוות על מנת שיוכל להתחבר אליהן. הוא לא נשאר ברמה הבסיסית של קיומן. מלמד הרמב"ם שאדם שמתעלה בעבודת ה' נקשר לדבר מבחינה רגשית, שזוהי המשמעות הכי גדולה בחייו ו"שוגה בה תמיד", אבל קודם כל מתחילים מהאמת ואח"כ מגיעים לרגש. בניגוד לפוסט מודרניזם ועל פי התורה, יש אמת מוחלטת ואנו מקיימים מצוות בגלל האמת הזו, אנו חיים על פי האידיאלים ולא מתחילים מהרגש האנושי. יש להוסיף שכשמדובר באידיאל אנושי היכול לגרום להזנחת הפרט, יש מן הצדק בטענת הפוסטמודרנים להתייחס רק לפרט. אך כשמדובר באידיאל אלוקי, בתורה, הרב קוק מלמד אותנו שכמה שנוסיף קדושה ונבין יותר טוב את העניין הכללי כך נבין את האידיאלים יותר, הם יהיו גדולים יותר ותחתיהם יכנסו כל הפרטים הקטנים למסגרת הכלל. ניתן ללמוד כי אם היינו מבינים את הכלל בצורה הנכונה, היינו מבינים איך כל פרט קטן קשור לכלל. הזנחת הפרט נובעת מחוסר הבנה של ערך הכלל. אידיאל אינו כפייה חיצונית המתעלמת מהאדם, אלא הוא מעלה ומגלה את התוכן הפנימי של האדם. במצב ה"אידיאלי", האידיאל הוא לא רק הכי טוב אלא גם האדם מרגיש שהוא מחובר אליו. לסיכום, תורת הכלל היא גם תורת הפרטים, ניתן לראות זאת במשל: הלבנה משתנה כיוון שמקבלת את אורה מהשמש, לעומתה, השמש המשפיעה, אינה משתנה. אור החמה הוא תורת הכלל, הדברים האלוקיים הגדולים. האדם, משול לאור הלבנה, מצב רוחו מושפע ומשתנה. כשההשפעה של הכלל משפיעה על הפרטים, גם רגשות האדם משתנים ומתעלים לרמה של הכלל, "והיה אור הלבנה כאור החמה". כך מגיעים לגדלות רגשית, יותר גדולה ממה שהפוסט מודרניזם מתיימר לפתח. הפיתוח הרגשי צריך להיות מתוך הקשר של האדם לגדלות ולמקור האלוקי, שהוא כל החיים.
אורך השיעור: 52 דקות
0 0 אצבעות
דרג שיעור
guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
אראה לי כל התגובות
0 0 אצבעות
דרג שיעור
guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
אראה לי כל התגובות
0
נשמח שתשתף אותנו במחשבות שלך!x
()
x