He

Fr

Es

Ru

En

הקדשות של שיעורים

לרפואת הנפש ורפואת הגוף – חן ליליה בת תקווה נדג'דה, אליאל בן חן ליליה – להצלחה בלימודי קודש וחול, ברכה והצלחה בכל מעשה ידיו

סימה בת יסכה לרפואה שלמה,
מנשה בן אכסה לרפואה שלמה,
שיראל בת חן ליליה לבריאות איתנה,
אליהו בן חן ליליה להצלחה בלימודים.
אליהו פסחוב להצלחה בלימודי קודש וחול, ברכה והצלחה בכל מעשה ידיו, שה' יתן בליבו רצון ללמוד היטב.

בן זכר למנחם.
הצלחה לדרור יצחק בן יעקב, הילה בת שבע בת ברכה, נועה בת דרור יצחק, נועם אבנר בן דרור יצחק.
נחמה בת מיכל לרפואה שלימה ובריאות איתנה, מיכל בת מרים, מעין בת נחמה ורועי בן נחמה להצלחה, בריאות הגוף והנפש, פרנסה בשפע, בית עוד השנה. אמן.

לרפואת יצחק בן לינדה.

לרפואת אימא שלה:
ניצה וואג'י בת ננה חנום מונס לרפואה וכתיבה טובה וכל הישעות
שולמית בת ניצה וג'י- שלום בית, הצלחה בחינוך הילדים לכבוד השם.

לזיווג נטלי בת דגה טובה.

לעילוי נשמת זוהרה בת אסתר ז"ל.
לע"נ דליה בת ג'ורגיה ע"ה.

להצלחת בניה בן אמיר, שרה, תמר, רות, אליה ששון בני אמיר.
כתיבה וחתימה טובה: לירן, יסף, בן בן ציון, חגית בת משה, איתן בן ציון בן לירן, שירה בת חגית, הלל בת חגית.
לרפואת יונה בת מרים.
לע"נ ויקטור חיים בן חוה ז"ל.
ברכה לעם ישראל ולמשפחת לאוב בתוכם.
פואתה דליה בת יונה ושמואל, ובעז"ה שתצליח לצום את הצום של יום כיפור.

לשושנה דורית בת שלה ואליהו לזיווג הגון בעז"ה

לעילוי נשמת אוריה יצחק בן מלכה, וזוהרה בת שושנה, יוסף בן מסעודה, ושושנה בת זוהרה, ומשה בן זוהרה ז"ל.
לזייוג שירה ניקול בת חיה פלורי.
לרפואת התורמת בעילום שמה.

לעילוי נשמת עוזיהו בן יעקב דוד, מנחם בן מתיתהו ז"ל.
לרפואת יעקב דוב בין פריבה
לעילוי נשמת פנינה שירה בת נחום אורי.
לע"נ אסתר בת איטה ז"ל.
לרפואת זמירה בת מרים, אברהם בן רחל.
לע"נ ניסים בן שמחה ויצחק ז"ל.

לרפואת יניב בן שמחה,ויעקב בן פרלה ורחל בת מרי שושנה ריוי בת מידלן.
לרפואת סבתא שלה, ורה בת מיסה.
להצלחת אלישיב בן חיננית ואברהם ישעיה.
לע"נ שמואל בן אריה לייב הלוי. אליהו צבי בן פסח בלומה בת מנחם הלוי.
לרפואת בנימין בן חנה גיטל, נלי בת רוזה, חוה בת סטי, יהודית בת גרטציה ויהודית בת בטסלה.
לעמוס בוחניק בן רחל. שירה בת הומה. יהודה אשר בן שירה, ינון יצחק בן שירה, משה מרדכי בן שירה.
לכל בני משפחתה ענת בת נעמה שמואל בן מזל. ליה, עדן, נדב, נגה, גליה, בני ענת וכל בני ביתם. נעמה בת אורה, מיכל בת חנה.
לחינוך טוב לילדים שלו, שיזכו להידבק בדרכו של הרב יואב.

לע"נ נעמה בת לולואה ע"ה.
לע"נ עווד בן סלימן וחממה ז"ל
לע"נ יחיא גרין בן שוק וזוהרה ז"ל.
לע"נ לולואה בן מהמה ע"ה.

שידוכים טובים והגונים, בית מלא ברכת ה'- לכל מי שצריך. אמן.

להקדשות אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון :02-6461328

חדשים מהרב

ירושלים עיר הקודש – מה זה קודש ?
play3
ירושלים עיר הקודש – מה זה קודש ?
תורה שבעל פה ופורים
play3
תורה שבעל פה ופורים
ירידה לבבל
play3
ירידה לבבל
רבי יוחנן
play3
רבי יוחנן
רבי יהודה הנשיא
play3
רבי יהודה הנשיא
מרד בר כוכבא
play3
מרד בר כוכבא

בעיות קשב וריכוז – במבט תורני

שיתוף ב facebook
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
מספר פרק בסדרה : 4
עמידה בפני לחץ חברתי
שורשי התרבות המודרנית

התורה והתרבות הפוסטמודרנית

בדורנו התחדשה תופעה הנקראת בעיות קשב וריכוז. לתופעה זו שני צדדים: אחד יפה, כיוון שכך אפשר לעבוד עם אותו אדם ולעזור לו ע"י מתן תרופה וכו'. אך הצד השני בעייתי כי לפתע המון אנשים מאובחנים כבעלי בעיית קשב וריכוז, כיוון שהם רוצים הקלות בלימודים וכו'. תופעה זו התפתחה מפני שאדם המבלה זמן רב מול אמצעי המדיה וקולט מסרים קצרים, אינו רגיל להתמיד במשימה לאורך זמן. זו איננה בעיה אורגנית, זו בעיית הרגל תרבותית. מצב זה יוצר בעיה, המתבטאת כאשר אדם ניגש ללמוד תורה הדורשת מאמץ וריכוז ממושך. הרב קוק מתאר מה צריכה להיות הגישה החינוכית, אלוקים עשה את האדם ישר. בדרך כלל, כשאדם לומד תורה לא נעים לו,הלימוד מר, הוא צריך להתאמץ. מצב זה מעלה תהיות בליבו, שמא לימוד תורה לא מתאים לנפשו. עלינו לדעת כי התורה מתאימה לטבע האדם, אך האדם מושפע מהחברה בא גדל והטעם הטבעי הטהור שלו מקולקל, במקומו הוא נמשך אחרי החוץ. כתוצאה מכך, האדם מרגיש נתק וריחוק מלימוד התורה. ממשיך הרב קוק ומסביר שהעמל הוא בריא, "אדם לעמל יולד", על האדם להתאמץ בתורה, לא לוותר ולמרות שהלימוד בהתחלה מר, בסוף הוא יקצור את הפירות וישמח בלימודו. בניגוד לשיטה זו, נוהגים היום להפוך את כל החינוך והלימוד למשחק, אין דרישה למאמץ. השלכותיה של שיטת חינוך זו הן שבהתחלה התלמידים אמנם נהנים מהלימוד, אך במבחן התוצאה יכולותיהם דלות ואינם מסוגלים להתמיד בלימודם. הרב קוק מלמד אותנו עקרונות חשובים, קנה מידה לאמת, הוא אינו הסיפוק מיידי והנ"ל מביא לדברים שטחיים בלבד. דבר עמוק לא בא בצורה מיידית ומסיבה זו כדי להגיע לעומק, יש להשקיע ולהתאזר בסבלנות. השמחה, מהווה חלק מהרווח שאדם מקבל בלימוד התורה, אך מגיעה לאחר יגיעה רבה. אם אדם יחשוב שהוא יכול להנות מלימוד תורה בלי להתאמץ, ייכוו שפתיו מדברי התורה כלומר, הוא לא יבין אותם נכון ויאבד את כשרון הלימוד. התורה משולה לשושנה המרהבת בפרחים, אך אנו מתייחסים לריחה הטוב, ממנו נהנית הנשמה. "שפתותיו שושנים נוטפות מור עובר"- כשרואים בתלמיד חכם צד חיצוני כמו שושנה, זהו סימן שיש לו גם את הצד הפנימי, הבושם, המור-המרירות שבמאמץ הלימוד. עלינו ללמוד מאותו חכם על עצמינו, שעומדת לפנינו עבודה קשה כדי להגיע לפנימיות ובסופו של דבר, תתחלף המרירות בעונג ושמחה. מעבר לכך, השפתיים, הצד החיצוני בלבד, חשות במרירות וזאת כיוון שגם במאמצים ההתחלתיים הצד הפנימי של האדם, הנשמה, כן מתענגת מהלימוד. לסיכום, אדם שבאמת רוצה שנשמתו תבוא לידי ביטוי, יהיה מוכן לעבוד קשה ולסגל הרגלים חדשים, ובסוף, הוא ירוויח שגם הצד החיצוני של ההנאה ישתנה והוא יהנה גם מדברים ארוכים יותר, מעבר לסיפוק המיידי. הנכונות להתעקש ולעבוד כי זוהי האמת, מביאה את האדם לנצח, לאמיתיות ולשלמות האלוקית, "טוב לי כי עוניתי למען אלמד חוקיך".
אורך השיעור: 52 דקות
0 0 אצבעות
דרג שיעור
guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
אראה לי כל התגובות
0 0 אצבעות
דרג שיעור
guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
אראה לי כל התגובות
0
נשמח שתשתף אותנו במחשבות שלך!x
()
x