לשון הרע זה אסור לדבר רע.
הייתי אומר, אסור לדבר רע רק אם מישהו נפגע מהדבר הזה, אולי אסור, אבל לסתם לדבר רע זה מותר?
סתם.
על זה כותב החפץ חיים.
דע,
זה אפילו לא בא על ידי הלשון הרע שלו,
שום רעה לאיש ההוא,
כגון שלא קיבלו השומעים את דבריו כיוצא בזה,
אוקיי?
נותן דוגמה. היום יש כאלה שמסתכלים לפעמים במסכים,
נכון?
מישהו ראה פעם מסכים?
ולפעמים במסכים האלה מדברים רע, נכון?
אבל אף אחד לא מאמין להם.
אתה שומע רע,
אבל כולם יודעים שכל מה שמדברים שם זה לא טוב.
לא נכון.
זה בסדר או לא?
אה?
זה שדיבר.
לא, אבל גם אם אדם מדבר רע
ולא מקבלים את דבריו הרעים, זאת אומרת, לא מאמינים לדברים שלו,
זה נקרא לשון הרע, למרות הכול.
אף על פי כן מכלואה לשון הרע לא נפקא,
וצריך אדם כזה כפרה,
ויותר מזה, שאפילו אם הוא יישאר שלכתחילה,
שלא יבוא לנדון שום רע על ידי דיבורו, בכל זאת הוא מדבר רע.
אף על פי כן, אסור לספר בגנותו.
צריך מאוד להיזהר.
מישהו פעם, אני זוכר, עבר בשדרות המאירי,
והוא היה, תראה את העצים האלה, איך הם נראים.
לא משקים אותם ולא זה, הם נראים רע.
זה בסדר או לא?
זה בסדר?
עשו את זה במהרה.
לא על עצים, לא על אנשים,
גם על מזג האוויר עשו את זה במהרה.
בסדר.
רק טוב.
רק טוב. לחשוב טוב. לדבר טוב. לעשות טוב.
:::::::::::