טוב שלום לכולם
אנחנו בעצם כמו שסיכמנו את הדברים
בסוף השיעור בשבוע שעבר בעצם נגענו
בשני היסודות
העיקריים
שעליהם עומדת משנתנו קודם כל הקודש שבחול
החידוש הגדול של עולמנו זה לא הקודש הנבדל אלא הקודש
המתגלה בתוך עולם של חול ומרומם אותו א' וב'
בית לא רק הקודש המתגלה בחול ברמת
האדם הפרטי אלא הקודש המתגלה בחול ברמת עם
והעם הזה צריך שתהילו תכונה כזאת ואופי כזה של קודש לאומי
קדושת הציבור וממילא צריכה להיות ארץ
כזאת ששם אפשר לגלות את המדרגה הזאת עם ישראל בארץ ישראל ולכן
שני היסודות אם אני אגיד את זה במשפט אחד שלם
עומדת משנת הציונות הדתית זה תודה שהאידיאל הגדול
של עולמנו הוא גילוי הקודש שבכל
במדרגה לאומית וזה יכול להופיע רק על ידי עם ישראל בארץ ישראל
בסדר כמו שאמרנו סוף שבוע שעבר עד לכאן
תיאוריה זה בעולם התיאורטי האם
שיטות אחרות החרדיות שיש להם הרבה
מאוד גוונים וכולי. חבאד, סטמר וכולי.
האם מחולקים על שני העקרונות האלה? א' אולי בית
באמת לא יודע. ג' יכול להיות שלא. אבל אם
חולקים על זה, אז חלוקה עקרונית מאוד. מחלוקת
עקרונית מאוד המחלוקת הזאת. ואם לא, אז בעצם
בחלק השלישי שזה בעצם כבר הצד היותר מעשי בעצם
מה שנתחיל לפתוח היום מתחילה סוגיית המחלוקת. כלומר,
איך הקודש שבחול ברמה לאומית על ידי עם
ישראל בארצו אמור להופיע באופן ממשי
היסטורי. איך זה אמור להיות? הקודש הלאומי הישראלי
שלנו. אז אנחנו מתחילים היום יותר כבר את הצד
המעשי. מקורות חמש, שש,
שבע, ושמונה. התחלנו את זה קצת פעם שעברה?
נראה לי שהתחלנו, לא? התחלנו. אה, למדנו חמש, יש
מצוין, אז אני מתקדם, מתקדם, מתקדם, מציון, מתקדם ושמללה. אז
התחלנו פעם שעברה לראות טוב מאוד, יופי, טוב שנמול.אז התחלנו פעם שעברה לראות איך
אמור להופיע
הקודש
של וב' החול מהווה תשתית והכנה לקודש שיחול בו ויתגלה
בעולם דרכו וירומם אותו והעיקרון הזה שבמהות
הקודש קודם לחול בסדר ההופעה במציאות
הופעת החול קודמת להופעת הקודש בחינת ב' שמי
ב' אילל שמיים קדמו לבריאת הארץ או ארץ קדמה לבריאת שמיים ב'
שמי בעולם הבריאה שמיים קדמו לארץ, ב' אילל למסיעה ארץ
קדמה לשמיים והסדר הזה של החול
שקודם לקודש באופן המעשי אף על פי שבאופן
הרוחני הקודש הוא זה שמניע פה את כל המערכת עד שאחר כך הוא יתגלה
גם מפועל הסדר הזה הוא לא רק סדר של תהליך
גאולתנו וגילוי
גילוי המדרגה הלאומית שלנו אלא הוא גם אצל כל אדם פרטי.כל
אדם פרטי בשלב הראשון של החיים שלו קודם כל הוא חי את חיי החול
שלו עצם הקיום שלו, הפיזי, החומרי הגופני,
אחר כך קבוצת גדל אלא נפשי וכולי, ורק בגיל 13, קצת
מתחיל גם שכר בשלב, ובגיל 13 מתחיל להופיע הנשמה אז כמו שהאדם
הפרטי בשלב הראשון שלו, בעצם עסוק בשני דברים, א' הישרדותיים
א', הישרדות קיומית, ובטח כמו שאמרנו פעם שעברה, חכיינות סביבתית אני
קורא גם מקור שיש משפט אחד האדם מכיר בתחילת מה שנחוץ
לו א', את ההישרדות הקיומית, וב', את ההשפעות הבאות מהמקרים
החיצוניים, הוא רואה את השפרות הסביבתיות נכון? אז מה הסיק
את האומה הישראלית כשחזרנו לארצנו אחרי בית כברות של אלפיים
שנה א' איך לא תהיו עוד פעם שואה להיות עם חופשי
בארצנו יד ושם וב אנחנו
בעצם עוד ומל על בדמת העמי מנסים להיות דומים
לעמי ככל שאנחנו מתקדמים בתהליך אז מלא א' שאלת
החיים היא כבר לא הופכת לעצם הקיום אלא שאלה של משמעות ותוכן מטרה
ומגמה ובטח אנחנו יותר עומדים על האופי העצמי שלנו.
זה בעצם עצרנו פעם קודמת. בסדר עד פה?
מצוין עכשיו אנחנו מתקדמים קצת יותר פנימה איך
זה אמור להופיע באופן מעשי אנחנו היום פותחים סוגיה
שכמו שאתם אומרים הדף הזה הוא דף א' אפשר להתקדם וצריך
להתקדם לדפים ב' וג' וד' וח' וכ' וכולי
נראה לה נתקדם אבל אנחנו מתחילים לפתוח פה סוגיה סוגיה.אז
בואו נתחיל אומר הרב מקור 7 יש לפנינו
בעצם פסקה בהורות ההורות התחייה הפרק יוטט ורק
הגדרות של זה שיעזרו לנו פה ממהמרי ראייה מקור
8 על גבי מקור 7 אז אנחנו במקור 7 בעמודה
אמצעית סדר הגאולה ותחיית האומה בארץ ישראל צריך
ללכת על פי סדרי הנבואה וזרעתי את בית
ישראל ואת בית יהודה זרע אדם וזרע בהמה זרע
אדם לחוד וזרה באמא נכוד קודם כל על מה מדברים אנחנו
יודעים שמצלנו בתנך ובחזל כל מיני
פסוקים או ביטויים שהם בעצם ממשילים את
תהליך גאולתם של ישראל בכל מיני סוגים של משלים למשל פה
הפסוק הזה וזרתי את בית ישראל לבית יהודה זר אדם
וזר הביאמא הפסוק הזה הוא ספר морימי canopy שמתהליך
גאולתנו הוא נמשל לתהליך של זריעה
וזרתי
זה לא
זרע
אדם או באמא שזה זרע אחד מעורבב זה שני זרעים והזרע
האדמי שתכף נר questioning עומד בפני עצמו והזרע אמי נר עומד
בפני עצמו.אם כן סיכום תהליך גאולתנו על פי הפסוק
ברמייה עולם א' והדרשה של הגמרא וכולי הוא תהליך של
זריעה של שני זרעים זרע אדם וזרע אבימה שכל
אחד יופיע לחוד בסדר? עד
לכאן אינפורמציה. עכשיו מה זה אומר? מה זה
זרע אדם? מה זה זרע אבימה? על מה אנחנו מדברים בכלל?
טוב, אז אני קורא שוב רגע את הפתיחה
של מקור שבע סדר הגאולה או תחיית
האומה בארץ ישראל היא כן תהליך תחיית האומה תהליך
גאולתנו צריך ללכת על פי סדרי הנבואה, זה לא תאונת
עבודה שזה יהיה ככה זה לא, אני אומר עכשיו משפט זה
לא אכילוניים משתלטו על תהליך
גאולתנו לא, ככה זה צריך ללכת אני
לא רוצה להגיד זה אבל אולי אי אפשרה 교 besar projections
זה תורה כידוע?האנהים במקום אחד אשרים במקום אחר אז ודה דברי הרב יש
בסוף
ספרות מקורות טכניים רק על המקורות של הרב אבלcoming
up here אתם יודעיםوسcryber
Prayer אז מקור שמונה מאמרה ריה, שימו לב הנה לו נזרעים
זר האדם וזר הבמהcadoech אגב בוא נגיד לך נש מה מע 셋 ומי paperwork אם אתה ת
precurs rang אמר רעייה, אומר לך הרב ול
בספרים הרגילים בספרות הרגיל בספרות הרגיל
בסוף יש מקורות אבל מקורות מאוד מאוד פסיסיים אלמנטריים
אני חושב שזה אני חושב שבה� Darrinktóר רגיל그렇ית על período rabbitsころות כתוב
כנראה וחולין וא� revision.ואני חושב אבל זה
הרבה יותר שזה צריך להגדיר obsessed לך נכוןегגב לכן אני לפנות למעות אמונה
ולימוד
אמונה של תורת הרב, תורת הרב קוק, זה דורש
רוחב ידיעה ודורש העמקה
ויכול להיות, לא יכול להיות, בטוח שבחור בתחילת הדרך שלו
אין לו את עומק הידיעה ורוחב, את
ההיקף ואת העמקות ולכן צריך לשמוע מרבנים
לא בושל ללמוד ברבנים לא רק מפי
ספרים מפי סופרים ולא מפי ספרים שדה
כי יכול שאם זה מפי ספרים אתה לא
אתה לא תדע לזהות את הדברים טוב אז בוא נתחיל אז
רבותיי מה עכשיו אנחנו מחפשים במקום המספר 8 ממרי ריה מקום
המספר 8 שזה גם מסוגי הקודש וכל אנחנו מחפשים
הגדרה של המושג זה רבי אמא הגדרה של המושג זה רעדה בשביל
זה קפסנו עכשיו לשמונה אומר הרב, הנה לנו נזרעים זרע
אדם וזרע באמא דרך אגב, לא כתוב שזרע באמא זרע? כתוב
שזרע שנקרא זרע באמא והמלכה שבאמא זרע לא כתוב?
טוב, הלאה עכשיו הגדרות חברים קודם כל
מה זה זרע באמא? כל הנטיות הגדרות
מאוד יסודיות עכשיו כל הנטיות אפילו
הטובות שאינן עוברות את הגבול של
חיי החברה ושל חיי היחיד החומריים ומושגי
המוסר המקושרים רק בתוכן ההווה הזמני אינם
עומדים רק בגבול הנפש הבאמית של האדם זה
כלול בנפש הבאמית של האדם זה
ביטוי של הנפש הבאמית שלו תכף נראה הגדרה לפי מה שקרנו כרגע לעומת
זאת זר האדם ואין הצורה הפנימית מהתוכן
העצמי של האדם מתגלה כי אם על ידי צלם האלוהים שבו
Ţם ראינו לא אמרתי שהם נטיות רעות רק
אמרתי שכנראה רוב בני האדם אצלנו רב מכוונים את הנטיות
האלה לכיוון פחות חיובי נגיד בעדינות אבל יש גם נטיות
טובות אני אגיד את זה הכי פשוט לפי
המערל לפי המערל כדוע האדם
כלול
כלומר, גוף, נפש, שכל, זאת המדרגה החומרית,
הטבעית, והמדרגה השנייה, הנשמה, היא המדרגה האלוהית.
אם כן, הגוף הוא טבעי, הנפש היא טבעית, השכל הוא
טבעי, נקרא לזה אנושי,
והנשמה היא אלוקית.
בסדר? אז ארבעת החלקים כלולים או
נחלקים לשתי קבוצות. מצוין. יופי. גוף,
לכל אחד שלושת הנטיות הטבעיות גוף נפש
שכל יש צדדים טובים יש נטיות
פחות טובות ניקח דוגמה גוף שיצר
האכילה ישתלט עליו זה קטסטרופה זה
יכול לבוא עד מוות גוף
שאוכל בריא זה טוב אז
הנטייה הגופנית יכולה להיות רע דוגמה בסדר?
גוף, חד ושלום, עצר הרעיות משתגע, זה בעיה, גוף שהעצר הזה מכוון
נכון לפרובו וכולי, אז זה מצוין? טוב.
אז יש נטייה טובה בגוף, יש נטייה רע. מידות, כנפש.
יש מידות שיכולו להיות מידות רעות, או לפי הרב מידות קשות. כלומר,
נטייה לא טובה, אדם קרוב אצל עצמו. אז הוא אגואיסט גמור. או
אדם קרוב אצל עצמו, הוא לא שוכח ללידוב לעצמו, למרות שהוא אדם כללי וציבורי וזה
דואג לרבים.אז יש נטיות טובות נטיות, רוצה
להגיד רעות בלשון הרב קשות ויש גם נטיות בשכל,
יש שכל נכון ויש שכל עקום, שכל ישר שכל עקום, שכל נכון,
שכל לא נכון וכו' אז אני הייתי אומר כך הנטיות
הגופניות הרעות ועוד הנטיות הנפשיות
הרעות שכל זה כבר קשור למדרגת האדם זה לכאורה
זה רבי אמא זה רבי אמא, אני
אומר את זה הכי שטחי שאני יכול זה רבי אמא, זה אדם או חברה
שמנהלים את חייה מתוך
עצריות באמית שבדרך כלל בא לדי ביטוי בצד הגופני ובצד
הנפשי. ניקח את שני הדברים הזה. יצר הריות ואגואיסטיות
גמורה. זהו. גאווה, כבוד ותאהבות
באמיות, שינה, אכילה, הריות וכדומה. זה
מה שנהיתי אומר. זה לא מה שהרב אומר. רבותיי,
אנחנו צריכים לזוז פה לכיסאות תכף.כל הנטיות מקור
שמונה אפילו הטובות אדם
שאוכל אוכל כי הוא רוצה תזונה בריאה גוף בריא אדם
שהוא אדם מוסרי לפי המדרגות האנושיות מלכת המוסר האנושית מוסרי
בתכלית לפי הגדרות האנושיות שכל אדם
שיש לו שכל הגיוני וכל זה לפי המדרגה האנושית הרגילה
כל הנטיות הטובות לא רק גוף שלילי נפש
שלילי, שכל שלילי גם גוף חיובי, נפש חיובי שכל חיובי,
אז הייתי אומר זה 3 עם 6 גוף נפש, שכל כפול 2 שלילי
וחיובי כל הנטיות, אפילו הטובות שמע
שאינן עוברות את הגבול איפה גבול הגזרה
שיקרה זה רב אמא כלומר ביטוי הנפש הבאמית איפה זה
עובר שאינן עוברות את הגבול של חיי החברה ושל
חיי היחיד החומרי כלומר מה בעצם החברה
אומרת טוב ומה החברה אומרת רע החברה אומרת שקר
הוא מושגי המוסר המקושרים רק
בתוכן ההובי הזמני מה התוכן המוסרי שלך מה
שההובי הזמני אומר כלומר מה שבני האדם שחיים בדור הזה
אומרים שזה מוסר כי בניהאדם שחיו בדור לפני מאה שנה
אמרו שאולי מה שאומרים היום זה מוסר אמרו לפני מאה שנה שזה לא
מוסר ועוד מאה שנה יגידו שמה שאומרים היום זה מוסר אולי זה לא מוסר
וכדומה בקיצור, כל מערכת החיים שקו
הגבול שלה הוא הממד האנושי,
הבאמי זה גם האנושי ואפילו האנושי המתוקן, כל
הנטיות הטובות, לא הבאמיות הפרעיות,
הגסות, השפלות, כל הנטיות הטובות,
האנושיות הטובות, שאינן עוברות את הגבול של חיי החברה
ושל חיי היחיד החומרים, אפילו מושגי המוסר המקושרים רק בתוכנו והזמני, אבל יש
פה מוסר. יש פה חיים חברתיים, אינם
עומדים רק בגבול הנפש הבאמית של האדם, אז
רבותיי זה מזעזע, זרע באמא, תנו לי עוד כמה דקות, זרע
באמא שווה, אנחנו עכשיו בהגדרות, זרע באמא שווה, כל
הנטיות
הטבעיות שבאדם, שהם
תחת גבול גזרה של הממד האנושי כולל אפילו
הנטיות הטובות בשלושת המסלולים גוף נפש שכל אם
הם לא עלו למדרגה הנשמתית, הקדושתית, האלוהית
כל זה ייקרא זה רבי אמא רגע תנו לי עוד כמה דקות ומה
זה זהר האדם?ואין הצורה הפנימית מהתוכן
העצמי של האדם מתגלה כי אם על ידי צלם אלוהים שבו עצור
בנקודה התוכית של עירת השם שהיא סגולת ישראל
זהו
זרע באמה כל מה שהוא באמי, אנושי זרע,
בכותרת ראשית, טבעי כל מה שהוא זרע
אדם כל מה שהוא, אלוהי מי מגלה אלוהי בעולם,
באנושות? ישראל וכנומות העולם חיות מדרגה, זרע באמה
בין בבאמי בין באנושי זה
יכול להיות, תכף נראה דוגמאות שבאמת הן יהיו קצת קשות לעיכול אבל
הם יכולות, ומי יכול לגלות מדרגת זה רעדה? ישראל ולכן
אומר הרב כל מקום שאין האור של
הנקודה התוכית הזאת, איזה נקודה תוכית?צלם אלוהים שבו, עירת
השם עצור בנקודה התוכית של עירת השם שהיא סגולת ישראל, כל משהו
לא ביטוי לצלם אלוהים במובן של עירת שמיים, שיכול
להתגלות על ידי ישראל ורק על ידי ישראל כל
מקום שאין האור של הנקודה התוכית הזאת מגיע שם כל מקום
שאין הקריאה בשם השם באמת ובצדקה נשמעת זאת
אומרת זה לא רק בשורש זה בפועל מתגלה ככה תכף
אתן דוגמאות שאין שם חיים פנימיים אל
תיחסו לנקודות זה המחשב אין שם חיים פנימיים חיי האדם
באמת כי אם חיי בהמה סוררים שם ניקח
דוגמה למה מתחילים להתעלתל? בסדר?
דיברנו עוד פעם פה. אתה שואל רופא בבית
חולי, מנהל מחלקה בבית חולי, מנהל בית החולי.
תגיד למה אתה רופא? למה בחרת מקצוע הרפואה?
הוא יכול לענות לך שתי תשובות. תשובה אחת של זרע
בהמאה, תשובה שנייה של זרע האדם. נתחיל בזרע בהמאה הנמוך. למה
אני רופא? יש הרבה כבוד במקצוע?המקצוע
התחיל יותר נמוך יש הרבה כסף אולי במקצוע אז
כסף וכבוד טוב זה מאוד נמוך כי זה גם יש לבעלי חיים
למה כסף זה סגנון אחר של כסף זה נמוך יופי
אפשר להיות למדרגה האנושית שעדיין זה רבי אמא למה אתה רופא מה
זאת אומרת יש לי חמלה אנושית יש בנפש האנושית זה מצפן מוסרי,
והמצפן המוסרי אומר תעזור לחלש, ויותר יש לי כישרונות שכליים,
מקצועיים, להיות רופא הלכתי למקצוע הרפואה, כדי לחוס על
החלש, ולעזור לו במצוקתו, זה שונה
מהמדרגה הקודמת של כסף וכבוד אומר הרב, שתי הבחינות
האלה גם כסף וכבוד וגם לעזור לחלש מתוך המצפן
המוסרי אפשר לעשות עוד דומות זה נקרא זר
אבא ומה זה זר האדם?אה,
זר האדם אתה שואל
contemptcible
אם השם מני trillion זה
הממד האלוהי אתה רוצה לגלות שם השם בעולם אתה שייך למדרגת
זרע אדם, נפלא אם אתה לא
שייך לשם השם בעולם ורוצה לגלות בין את המדע בימי היצרי
נמוך, בין את המדע האנושי יותר מתוקן זה עדיין נקרא זרע בימה, כמובן כל
זה הייתי צריך להדגיס זה בהתחלה, כל זה מצד הבחירה, מצד
הסגולה והמח כולם צדיקים מצד הבחירה חביב אדם
שנברא בצלם, אז מצד מצד הסגולה, סליחה, מצד
הסגולה הכל מתחיל מזרע אדם
בזגולהดב타� feather איך אני אומר frequencies לא
מוסרatorium
. יש לנו תשובה זה רע אדם אני
נוגע בנקודה יותר רגישה לוחם בצהל
מפקד בצהל רמת כל צהל תגיד
למה אתה מוסר נפש כל
החיים שלך בשביל המשרה ואתה גם מסתכן למה?
יכול לנו תשובה של זה רבי מה? תשובה נמוכה מה
זאת אומרת?יש לי יצר יש לי כל
מיני יצרים יצר הריגן ואדרנלין
ולחזור הביתה עם איזה צלעש
וכולי יכול להיות יותר זה באמין
יכול להיות עכשיו יותר אנושי מה זאת אומרת?יש פה עם בארץ,
מדינה, ביטחון אויב, מלחמה, צריך לשמיד אויב
שותפות חברתית אחריות ציבורית רבותיי,
כל זה זה רבי אמא אז
מה התשובה של עזר האדם למה אני חייל מה זאת אומרת
השם ברא עולמו שם במרכזו את האדם שם במרכזו
את עם ישראל נתן לו את ארץ ישראל מהעם הזה וארצו תופיעה
גאולה לתיקון האנושות והעולם זה יש מצוות יישוב ארץ ישראל מצוות
יישוב ארץ ישראל זה ליישב את הארץ וזה עובר דרך
מלחמה ועזרת ישראל מייצר שבאה להם ולא תמודד אמריך וכל הספורט של גיוס
לצהל כל הספורט הלכתיות אז זה מצווה
דהורייטה השם אמר לי אל תהיה חייל אני
בונה את ממלכת קוני וגוי קדוש זו
תשובה של זרע אדם בסגולה כל
חיילי צהל זה זרע אדם כל הסתזר
הכי שטחי הוא זרע אדם כל
מי שעושה כל דבר בכל תחום הוא זרע
אדם בסגולה והם הכולם צדיקים, ברור. אתה בחרתנו, נכון? זגולת ישראל. אנחנו
מדברים על הבחירה.רבותי, אז זה מזעזע. מה
שאנחנו אומרים פה. אני מודע למה שאני אומר. זה,
רבי, מה זה כל הנטיות, אפילו הטובות.אז
יכול להיות עכשיו, אני עכשיו אומר יכול להיות שאדם מנהל חיים שלמים
שהם חיים על פי ערכי תורה אבל הוא לא מנהל אותם
ממקורה של תורה כלומר מתוך השם אמר זה רצון השם
במצווה וכו' וכו' ומתוך הבנת העומק של הדברים וכו' אלא מתוך
שזה סדר חברתי זה אחריות ציבורית זה המצוון
המוסרי וכו' וכו' יכול להיות אדם כזה מנהל חיים
שלמים
כזה רב אמא אני אגיד משפטים קשים יכול להיות שהוא מנהל חיים
שלמים באופן מעשי שהם חיים אלוקיים דתיים אבל
מתוך מקור של זה רבי אמא אני יושב שם
עכשיו על הכיסא למה אתה עכשיו יושב פה על הכיסא תשובה
של זה רבי אמא לקבל מזכורת אני מעדכן אתכם,
הכל מילים משלמים מזכורת לא עובד בחינה הלוואי שהייתי יכול, לא
יכול קריבת הלאה, כי זה נותן לי כבוד
נותן לי כבוד כזה שאני בא יושב על הכיסא ותראו כמה אנשים מקשיבים לי
ומסכמים ובאינטרנט מקווה.ואני
יכול לתת עוד כמה תשובות של זה רבי אמר. תגיד. לך
אגב, הגמרא אומרת שלא יהיה רב על מהצ'יקרי רבי וכדומה. למה
אתה שווה על הכיסא הזה? זאת אומרת, הבחור ברע עולם. יש לו עולם הזה ייעוד.
קדוש ברחו לא יודע, אולי שם אותי שליח להיות, לא נדבר על עצמי, שם אותי שליח להיות חלק
מהופעת הייעוד הזה מבחינה לימודית, חינוכית, רוחנית וכו'. אז
אני משתדל לעשות את העבודה הכי טוב שאני יכול.רבותיי
זה לא סמנטיקה מה אני אומר זה מדרגת חיים זה
מה מניע אותך
לכן כל הנטיות אפילו הטובות
הם בחינת זרע באמא כל
מה שהוא לא נובע מרעת שמיים בתודעה
בהכרה בתודעה הוא מלא בבחירה הוא
זרע באמא זרע האדם זה כל מה שהוא
נובע מהתודעה ומהבחירה של צלם אלוהים ובאסריאל זה
גולת ישראל שבעדה זו בישראל נא
להגיב זה לא יכול לעבור בשקט ככה תגיבו זה
דברים חמורים להסתכלו רגע שוב השמונה
איננו לזרעים זרע אדם וזרע באמה כל הנטיות אפילו הטובות שננוברות את
הגבול של חיי החברה ושל חיי היחיד החומריים כולל הוא מושגי
המוסר המקושרים רק בתוכנו והזמני אז ערכים ומוסר
חברתיים אנושיים מתוקנים זה זרע באמה
כל זה אינם עומדים רק בגבול הנפש הבאמית של האדם מדוע
ואין הצורה הפנימית מהתוכן העצמי של אדם מתגלה כי אם אתה צלם אלוהים
שבו ואם אתה לא מניע את עצמך
śם חיים פנימיים חי האדם באמת אלא חיי Fill what hijo él חי באמת
שרורים שם.לכן כל
התיקונים
היותר טובים שאפשר לתקן בחיי החברה אפילו על
על פי התכונה יותר מלאה שוויון ויושר, קוראים לזה בגץ, לא
יוכלו להביא את האדם לצלחתו. לכן נדבר ברור בלי לפחד.
לפי המושגים האלה, כל מי שישמע וחדבו בטענות, לפי המושגים
האלה של הרב, בגץ זה זרע בהמה. אקדמיה
זה זרע בהמה. צריך להבין את זה. כי
מושגי המוסר והעולם הערכי, הם בגבולות גזרה
אנושיים. אמרת שזרע זה בהמה
זרע? צריך להשמיד אותו?לא, אני אמרתי דבר כזה אמרנו
הפוך שהנביא אומר שתהליך גאולתנו הוא תהליך שיכלול
שני זרעים והגמראה דורשת כל אחד לחוד
אז יהיה חייב להופיע שלב אחד של גאולה שהוא השלב
הראשון הרי בהמשך וקצת נגענו את זה בשורה הקודם שהוא זה רבי
מלאכוד אז מה זה זה רבי מלאכוד
זה תודעה זה
רצונות זה שאיפות זה סדרי עדיפויות
לסדר התנהגותי מעשי של כל מה שהוא לא
אלוקי כולל מה שהוא אנושי מתוקן אז
אתה אומר אליי שאני זרע באמה אני לא
יודע מה אתה הבנת אני אגיד גם על עצמי שאני זרע באמה זאת
אומרת אם אני אוכל כי אני עכשיו באמה אז אני זרע באמה ואם
אני עכשיו יושב פה לכיסאי הדקה לקבל מזכורת הכבוד אני זרע באמה
וכמו שאמרנו חייב להופיע זרע באמה לחוד נראה בהמשך מדוע
והוא חייב להיות קודם לזרע אדם נראה בהמשך מדוע אז רבותיי,
שורה אחרונה, הציונות החילונית זה גילוי
שלב א' שלגבולתנו שנקרא זרע באמה ועוד נפרק את המשפט
הזה לגורמין עם כל התהליכים
שעוברים מזרע באמה לזרע האדם.הציונות הדתית
כרעיון זה זרע האדם שמבין
את התהליך שזרע הבאמא צריך להיות קודם לו ומתוך זרע הבאמא, מתוך
הסכמה מתוך האהבה, לא מתוך כפייה לא בנו להרוס אתכם, לגנוב
לכם את הציונות זרע האדם יופיע מכוח ועל גבי ואם
זרע הבאמא כל זה עוד נפתח לגורמי גורמים וזאת השם אז
משנת הציונות הדתית, א' קודש בחול שנייה, ב' קודש בחול ברמת עם
ג' החול קודם לקודש עד
לנו, בהופעה אז לאן הוא קודם לקודש אז מדרגת זרע
במה לחוד זרע אדם לחוד
כולל בעולם התודעה בעולם הרצונות
השאיפות זה לא רק אנחנו
תכף נחזור לשבע הרב כותב שאפילו
הסופר שבישראל הדמורי השמאל
קראו לזה פעם יש את הדמורים יש הדמורי הדתיים
והדמורי החילונים הדמורי החילונים זה אנשי התרבות מה שנקרא הספרות
בעיקר ואחרי זה הזorage כל הסגנון הזה החי
וראי זה זה רבי אמר
החי וראי הסופרים האלה זה זה רבי אמר זה
לא מבאיש אתכם זה לא באלצמצם אתכם זה בא להגיד רק שזה שלב א' איך
יופיע שלב ב זה במאבקים נעשה
לכם הורודות ידיים נגנוב לכם את המדינה צהלו כמעט
כבר דוד המלך אני אחכה עוד נלמד איך זה היה תהליך
הזה
אבל צריך להבין את זה לכן תהליך גאולתנו
הוא תהליך זריעה של זרע אדם, זרע באמא נראה בהמשך זרע באמא
קודם לזרע אדם וזרע באמא לחוד וזרע אדם לחוד ונראה עוד מעט
עד כמה לחוד
בסדר?כן, בבקשה
אני מדלג על התשובה על השאלה שלך נגיד, לא משנה אני
לא חותם על משמעות נחילה, נעזוב
אתה שואל שאלה אחרת עד כמה זה לחוד עד
כמה זה לחוד
אני מעדיף להגיד את ככה כל אדם וודאי
האומה כוללת בקרבה את שני הזרעים זהר אדם זה רבי אמא אני
קצת מחבש מילים עכשיו נראה בהמשך יותר מדויק אבל
באופן יחסי השאלה מהכוח הדומיננטי עכשיו תכף נראה אני
אתן לכם דוגמה אני תכף מקווה שנספיק לקרוא את זה לפחות זהר
אדם בוא נדבר הכי ברור צריך לבנות תשתית
למדינת ישראל היינו בגלות 2000 שנה צריך
לבנות תשתית צריך לבנות כבישים לבנות
ערים להתחיל מחתרות לקראת צהל להתחיל
לבנות דיפלומטיה לקראת פוליטיקה יש פה תשתית שצריכה לבנות פה נכון?
כל משרדי הממשלה זה מערכות לאומיות חומריות שהם
היסוד והבסיס כדי לנהל אומה שבהמשך תהיה ממלכת קהלן וגוי קדוש
יפה, אני שותף של החמורה מי יכול לעשות את זה?אני
מקצין את זה מאוד עכשיו האם אדם עם נפש של
זרע אדם יכול עכשיו לעבוד עם לא
קונגו, איך קוראים לזה שחופר בסלע בהר עד שמתחיל
לבצר איזה כפיש מתישהו? מה? באגר. האם
אדם עם נפש אלוהית הוא יכול לבנות כלכלה?
רגע, רגע, רגע. הוא יכול לבנות צבא? האם
אנחנו מדברים פה על תפקודים חיצוניים?כלומר תלמד אותי איך סוללים
כביש איך חוצבים בערב ועושים כביש אז אני אעשה את זה זה
לא טכני חברים זה נקודה יסודית זה לא
עניין טכני זה עניין של אישיות זה עניין
של אופי זה עניין של סיפוק פנימי שממלא
את כל חייך בזה שעכשיו אתה מקים
מחתרת ונלחם בבריטים ומייבש ביצה וזורח
חקלאות החיים שלך לא
חסרים בשום דבר כי אתה רואה בזה
את תכלית וסך חייך זה אישיות כזאת
זה צורת חשיבה כזאת זה רצונות כאלה זה לא
אדם שיש לו כישרון פרקטי מקצועי, טוב בוא ניבש ביצה יאללה
ייבשנו ביצה, אבל הראש שלו בתוספות אתם
יודעים שיש לא מעט מקומות רושפינה זה אולי דוגמה קיצונית
אבל לא מעט מקומות שציבור חרדי הגיע להקים את
המושבות ולא עמד במחלות ובעניות
ובפי דיון, לא עמד בזה והמקום לא הוקם
עד שבקבוצה חדשה נראה בהם שחדלן זה מגיע
סוגי הנפשות האלה לכן תסתכלו
עוד אני חייב לענות לך אבלבצורה יותר טובה אני חוזר רגע לשבע סדר
הגאולה התחילת הרמוה בארץ ישראל צריך להכת על פי סדרי הנבואות שזרעתי את בית ישראל
לבית יהודה זהר אדם זהר אדם זהר אדם יש פה
עכשיו משפט חשוב ביותר שלמות הצורה מוכרחת להיברע אני
אומר משפט נפרק אותו בהמשך שלמות צורה שווה זרע
האדם וזרע במה אבל מהו דבר שלם זה משפט יסודי נפרק
אותו בהמשך שלם שווה שני חלקים שלמים שלם
לא שווה שני חלקים חלקיים אני
אומר משפט אקטרס לסבר את העודד זוגיות זה לא
חצי ועוד חצי שווה אחד זוגיות זה אחד ועוד אחד שווה אחד
אחד קטן שלם או אחד שלם קטן ועוד
אחד שלם קטן שווה אחד שלם גדול לכן אנחנו
רוצים שלמות צורה שלמות צורה
זה החלקים שמרכיבים את הצורה הם שלמים וכדי
שכל חלק שמרכיב את הצורה ישלם הוא חייב להיות לחוד
זה משפטים שאנחנו נפרק אותם עוד
פעם, שלמות הצורה מוכחת להימרא אנחנו לארוצים
חלקיות צורה, רוצים שלמות צורה כדי שתהיה שלמות צורה תורא,
צריך לתכף להגיד, טיפוסים מלאים, לא
טיפוסים חלקיים שמשפיעים אחד על השני, טיפוסים מלאים שמשפיעים
אחד על השני, ועד שהם משפיעים, יכול להיות שהם רבים גם אחד עם השני. ונראה
אחר כך את הצדר ההתפתחות, איך המריבה הזאת הולכת לצומחת לשיתוף
פעולה, עד כדי תיקון וכו'. הופעה
שלמה. שלמות הצורה מוכרחת להיברה לא פתחנו את המשפט הזה,
צריך לפתוח אותו הלאה, הנפשות ענותות לבניין
מעשי תראו הרב עכשיו מדבר על מנהיגי הציונות החילונית ופועלי
הציונות החילונית הנפשות ענותות לבניין,
דרך כלל אם הרב הכותב את זה במוסר רביכה, את העיקרון הזה מוסר רביכה, ספר
מוסר, היה מדבר מבחינה מוסרית אנושית כאן זה
ספר אורות, אז זה הבניין של האומה אז לא משנה באיזה ספר הרב
היה כותב את אותו עיקרון אבל
אבל זה רבי Penny
לקבל,conduct or finishing
לא מננטי את שלועד כזה שזה עולם המחשבות שלו, והרצונות, והסיפוק
הנפשי וההצלחות המעשיות.כל הנפשות,
עוד פעם, הנפשות הנוטות, סליחה, הנפשות הנוטות, לבניין
מעשי, בניין מעשי, אני molds me הכי פשוט, איבוש ביצות,
בסדר, התחלת הקמת הצבא,
התחלת הקמת התשבות חומר המגדל, וכו'. הנפשות
ה�ерьותות לבניין מעשי, לאישוב ארצי, צריך ליישב את
הארץ, יצקה פשוט או ממש, כמו שאמרתי עכשיו, לייבש ביצה, להקים
חומה ומגדל, להביא לכאן אנשים, להתמודד עם האויב שמתחיל
להתנפל עליך, וכו'. ולא רק בניין ארצי,
אלא גם שאיפה מדינית. זה צריך להיות פוליטיקה בינלאומית,
איך אתה מול העמים, וראשון האומות, וסוגיות שלמות פה.
אז עוד פעם, אז כל הנפשות שאמורות להופיע
את המדרגה הראשונה של בניין האומה בארצה,
כמו שנקרא משיח בן יוסף, קרי ציונות חילונית, קרי הבינן החומרי
הלאומי שלנו הן צריכות להיות נפשות כאלה שהן
לא רק יודעות לעשות את זה זה לא נביא איזה
נפש אלוהית שיודעת לעשות פוליטיקה נביא
איזה נפש אלוהית שיודעת להסתער על אויב נביא
איזה נפש אלוהית שיודעת לבנות כלכלה זה
לא מקצוענות טכנית פה זה
אישיות כזאת זה תודעה כזאת זה צורת
חיים כזאת זה אידיאלים כאלה זה סך
החיים שלך ככה זה משהו לגמרי זה לא משהו טכני
שצריך לעשות אותו לעשות טכני מבחוץ כולנו
יודעים וכל אחד יש פה אנשים האנשים
היותר בוגרים פה לא עצירים פה שעכשיו אנשים הבוגרים פה
נגיד 40 וצפונה יש פה כזה כמה נציגים כאלה נכון
יותר מכמה יודעים על בשרם על עצמם שאם
אין לך את זה באישיות באופי בתודעה
שלך אז גם כשאתה עושה משהו ואתהמצליח בו זה
איך נגיד מה זה בערך
כאילו על יד אתם מבינים
מה שאני אומר זה לא אתה באמת אז
זה יחדש לי אחרי פרק זמן מסוים וכו'
הנפשות הנוטות לבניין מעשי ליישוב ארצי ולשיפה מדינית
מוכרחות להתייצר כדורך הוא מייצר
אותן ככאלה הוא ברא אותן ככאלה מוכרחות
להתייצר כדורך הוא יצר אותן ככאלה מוכרחות להתייצר בכל
הגוונים החזקים הצריכים למידה זו כי
זו אישיות זה אופי זה
סיפוק פנימי ממילא זה עולם שלם של תודעה זה
עולם שלם של ערכים כאלה זה עולם שלם של זה מקיף את
כל החיים שלך ואתה שמח בזה זה צד אחד של נפשות
כמובן זה רבי אמא צד שני של נפשות ואנשים
בעלי הנפשות העציליות כשהרם מדבר על
הנפשות היותר חומריות, באמיות או אנושיות, מעשיות
הרב משתמש במילה חזק לפני כן הוא אמר בכל הגוונים
החזקים כשהרם מדבר על הנפשות הרוחניות, העדינות
הוא קורא להם או עדינות או עצילות גן עדן, עולםהעדינות,
עולם העצילות גם פה מזכיר את המילה עצות במילה עדן אנשים
בעלי הנפשות העציליות מחיי הרוח ומעדני עדן
ומעדני הנשמה עמודים ומזריחים את תור השם העליון על
האומה והעולם גם הם יצאו לפועל בכל מילואה אז מי
מייצר את הנפשות האלה ריבונו של עולם למה הוא מייצר
אותן כל כך שונות עם מרכזי כובד דומיננטיים כל כך הפוכים
כי צריך פה לבנות קומת חיים שלמה קודש
בכל ברמת עם עם ממלכת
כהנים כהונה שיודעת להתגלות בממלכה ממלכה
שמגלה כהונה רבותיי, זה נקודה
מאוד יסודית פה לכן, הנה המשפט שחיפשתי מקודם, דווקא
אז גם הם יצאו לפעול בכל מוליהם ודווקא טיפוסים
דווקא, סליחה, דווקא טיפוסים מלאים משפיעים
יפה אלו על אלו ומתחברים יחד, א' ליצירת
גבייה לאומית אורגנית גדולה זה רבי מאמשר בן יוסף התשתית
הלאומית החומרית של האומה בית שאור חיי נשמה קדושה כבירת
כוח זורח עליה זה רעדה הופעת אלוקות בלשון
הרב מלאך הידות הידיעה אלוקית בתוך הידיעההלאומית אז אני חוזר
עכשיו לשני משפטי המפתח פה שלמות הצורה המוכרחת להיברה דווקא
טיפוסים מלאים משפיעים יפה אלו על אלו וכולי
אז כדי שתהיה שלמות צורה צריך טיפוסים
מלאים כדי שהטיפוסים האלה יהיו מלאים הם צריכים להיות לחוד
הצד הזכרי יורד, גר בחיפה. חיפה
וכל האישיות שלו ובית הגידול שלו וכל מה שזה אומר. והנקבה
גרה בבר שבע עם כל האישיות שלה וכבי האופי ובית הגידול
שלה וכולי. מצוין. אחר
כך מתחת לחופה הם נפגשים. יוסי
ומטילדה. נגיד. זרובבל ומטילדה.
ואז הוא בא ו maioria מהחלק armasdrum punk bombing של ע kayak דpi
manger night
מלוא
בצד ה-
orada בין 18 לחופה אם
גדלתי בקלוב של הקופים בספרי אז גם בין 18 ורצי אותי
בגיל 18 גדלתי כמו קוף גם אני הגיע
בגיל 18 לחופה?לא, כי מה המשנה אמרה בין
5 למקרא בין 10 למשנה בין 12
למצוות בין 15 לתלמוד ובין 18 לחופה כלומר אם העברת את התהליך
הברי הנורמלי הישראלי האלוהי הזה אז בין 18 מתאים
חופה אבל אם לא אבל אם
הגעתי בגיל 30 למכון מאיר אז מה
עכשיו אני אחכה עד גיל 43 5 עד 18, 13 שנה
ומה בגיל 30 אני אלך למלמד בתלמוד תורה כדי
להשלים את בין 5 למקרא עד גיל 35, אהדך אגב בכל שנותי
המכון מאיר פה עוד מעט בו 30 שנה הכרתי בחור אחד, אמיתי
אחד, זוכר אותו, זוכר את שמו אחד, שכפשוטו
ממש הלך בגיל 30 ללמוד עם ילדים בגיל 5 בתלמוד
תורה על אמת אמרנו לו זה לא נורמלי
אמרנו לו הנפש של אדם מ-30 זה לא נפש של ילד בן 5 זה לא
טכני פה צריך לשים עכשיו 5 שנים מקרא אחרי זה 5 שנים משנה אחר זה לא טכני
זהגם אתה מעל הנפש שלך ילד בן 5 זה לא אדם מ-30
אתה לא תינק מחלבים עכשיו נכון לא תאכל מטרנה הנפש
ימצאת במקום אחר אז איך עושים את זה איך
אדם מגיע בגיל 30 עובר את התהליך נכון כדי להגיע בגיל, לא
אמרתי 43, אבל לעבוד את התהליך של ה-13 שנה האיכותיות
האלה, לא הכמותיות של 13 שנה כפול 395 ימים, זאת הכוונה
שלי, איך הוא בתהליך הזה מגיע לחופה? בגיל 31,
32, 35, לא יודע, צריך לעבוד את התהליך הזה. זאת
הזאת של הגדולה, איך עושים את זה?של הגדולה, אנחנו פה מתמודדים
איתה הרבה שנים, הרבה מקרים אבל בכל פעם מה שאני רוצה
להגיד הוא שאתה לא, כדי להגיע כדי
להופיע מתחת לחופה פה בעולם הזה את
שלמות הנשמה שהייתה בעולם העליון זכרה ונקבה כל אחד
מבני הזוג האלה לחוד צריך לעבור תהליך עצמאי אוטונומי,
לחוד בלי שבן בת הזוג הצד השני יפריע
לו אבל מה רע בלהיות
חברים
בבני עקיבא בשבט נבטים ואחרי
זה להיות מדריכים ביחד
ונגדל ביחד וזה כל כך
נחמד טוב, מי
שכבר נקלע לתוך האירוע טוב, מה נגיד לו
עכשיו צריך לכוון את זה נכון אבל מי שלא נקלע לתוך האירוע
שלא יכניס את עצמו לתוך האירוע מה
זאת אומרת?אתה לא מביא שהיא מהנדסת אותך ואתה מהנדס אותה אתה לא אמור במודע
או בגלוי בגלוי ובסמוי במודע או בתת מודע אתה אמור
להופיע את הצד הזכי שלך לחוד והיא אמורה להופיע את הצד
הנקבי שלה לחוד ולא הצד הזכי שלך אמור להתמושפע מהנקבי שלה
והנקבי שלה מהזכי שלך ואחרי שכל אחד
נע בציר האוטונומי העצמאי שלו עכשיו ניפגש מתארת
לחופה שלמות עצורה מוכרת לי איך?
על ידי טיפוסים מלאים, איך מייצרים טיפוסים מלאים?
לחוד למה זה מצחיק?
אתם לא מבינים זה פיקוח נפש? זה פיקוח נפש, מי
שלא מבין את זה, אז את מה שהוא לא בנה לחוד לפני החתונה, הוא יחפש
לחוד גם בגיל חמישים עד כדי
לצערנו הרב, לא כל המקרים חדש שלום, עד כדי גירושין כי
חונק אותו והוא חונק אותה והוא לא יודע בכלל
מי הוא כשהוא התחתן והיא גם לא יודע מי בכלל ופתאום משתנים והכל מתהפך
לך זה סיפורים אמיתיים לא משחקים פה,
אמיתי אז רבותיי,
שלמות הצורה מוכחת להיברא איך הידי טיפוסים
מלאים ואיך יוצרים טיפוסים מלאים לחוד
עכשיו נעשה גזור עדבק אלינו קודש
בחול ברמת עם יפה מאוד כפיים, מצוין הקודש
הוא הכוח המניע והכול הוא מופיע בהתחלה באופןchencross
הפרט הוא לחוד מתוך השורש הכללי, אלא מגמה הכללית, בסדר, כלל פרט
הוא כלל.
אז האם בסוף תהיה מדינת ישראל ציונות דתית,
לפי הערכים האמיתיים האלוקיים, לא לפי ההגדרות הפוליטיות, כן? בוודאי.
איך זה יופיע, תהליך הזה? האם זה האידיאל הגדול של עולמנו, קודש בכל ברמת
אומה, ורק המשרד ברצה יכול לעשות את זה? בוודאי. איך
זה יופיע, תהליך הזה? זה רבי מהליכוד, זה רדם ליכוד,
ואנחנו בתחילת הבירור. מה שהיום עשינו. קצת הגדרנו את המושגים
זה רבים carriage מחזרה אדם חבר'ה מי שהיה
פה עם בשיעור אנחנו עצרנו לא באמצע הדרך עצרנו בעשירת הדרך
בסוגיה הזאת לכן מי
שאני רוצה להגיד חייבי אבל חייבים
לבוא לשבועים הבאים כי אנחנו התחלנו לגשש את הסוגיה ממש
הקדמה של הפתיחה של המבוא של הקריחה של הסוגיה בכלל אז
מי שפה ורוצה לבדל את הסוגיה הזאת באמת Ve' על
Punk
התקופהיה
ign
99
באפי public זה לחוד.
טוב. רבותיי, עסוקיות חשובות מה שאנחנו עוסקים פה או לא? זה קריטיות
לדור.
אתה לא תהיה רב מקובל.
להבנתי. לא? לא? אם אתה עושה רצון השם? לא,
מה אמרתי מקובל? זה רעדם. יש לך תודה
ובחירה של רצון השם? או, שמעון.
למה שמעון יגיע לשיעור היום? כדי לאכול רוגלך? אין רוגלך.
כדי לשמוע בדיחות בשיעור? אין בדיחות בשיעור. כדי שיהיה
פה מזגן שחמם אותך? אין מזגן שחמם אותך. למה הגעת לפה לשיעור מסכים
לא אבל למה הגעת, הגעת? אני מאמין כי זו רצון השם שאתה
רוצה אתה רוצה להתחבר לרצון השם למה אני הגעתי
לשיעור כאן עם קווי כי אני רוצה להתחבר לרצון השם כדי להתחבר
לרצון השם צריך ללמוד תורתו מה הוא אמר
אני לא יודע מה זה אמונה אני לא מבין את המושג הזה
אני לא יודע, אתה מדבר איתי במושגים שאני לא מבין אותם אני לא הכנע
למושגים שלך אני לא מבין את המושגים האלה דברתי במושגים שאני מבין אני
יודע מה נמצא אצלך תחת המושג אמונה ומה נמצא אצלי תחת המושג אמונה אתה
עכשיו דיברת איתי אמונה תמימה של תימני אוכל גת לפני
200 שנה זה לא המושג האמונה שאני מדבר עליה
אני לא בגלל זה 그런maybe שאוכל גת כמו
הסבתא שלי מרוקו לא מזזל בזה אנחנו לא
מתאמרים על אותו תדר בסדר שאלה אחרונה כי אני
מעכב את השוב הרבה
אולי ב myths גם נפתח את הסוגיה הזאת בסוגיה זוגית את הלכוד הזה בזוגיות
מה לא בכירי
ת Warning tightened
ו
intimidation
באופן עקרוני לפעמים שאלה מצוין אני מקצין
את השאלה של אלעד שואל שאלה חמורה אתה אומר
בעצם שחייב להיות
ציבור גדול חילוני שבנה פה את המדינה כבר בחוברה אותו לך תחילה
ככזה ואין לו סיכון לחזור
בתשובה אני לא אדובר אליך אז
אהלן פפוס חברה עונש פה ביתן בחירה מה אתה אומר על השאלה הזאת
של הכבדה יש רב חרלאפ שולן נשלים
גם אותו פה מה זה שווה דן בעם ישראל כל הסוגיה של גוש
דן מה זה שווה דן חברים,
סוגות כבדות צריך ללמוד את זה בצורה רצינית אנחנו
נתייחס בעזרה השם לשאלה הזאת גם כן טוב, להביא שבוע הבא
בעזרה השם את הדפים האלה ואני אכין בלי נדר דף נוסף
נתחיל בהורות התחילה השבע ונתחיל להשלמות מהדף
החדש כדי להבין את הסוגיה הזאת שער כוח, מוכרים
תהיו תודה.