"בתחילה עובדי ע"ז היו אבותינו…"

למה להזכיר זה הגנאי המבייש שסגדו אבותינו לרוח, מים, ואשבמקום את פצעינו לסגור ולחבושזורים בם המלח להכאיבנו עד בוש?!כבר אמרנו: "מתחיל בגנות ומסיים בשבח" את זה הכלל לעולם בל נשכחהלילה, לאור היום הוא קודםלילה ויום הם שני חלקי השלםאך מהו הרווח מעבודה כה זרהולעת גאולה איך היא קשורה?!ננסה להתבונן ואולי אז נביןאיך ה', "ממכה – […]

דרך הזבוב

 "רְאֵה אָנֹכִי נֹתֵן לִפְנֵיכֶם הַיּוֹם בְּרָכָה וּקְלָלָה. אֶת הַבְּרָכָה אֲשֶׁר תִּשְׁמְעוּ אֶל מִצְוֹת ה' אֱלֹהֵיכֶם אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם הַיּוֹם. וְהַקְּלָלָה אִם לֹא תִשְׁמְעוּ אֶל מִצְוֹת אֱלֹהֵיכֶם וְסַרְתֶּם מִן הַדֶּרֶךְ אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם הַיּוֹם לָלֶכֶת אַחֲרֵי אֱלֹהִים אֲחֵרִים אֲשֶׁר לֹא יְדַעְתֶּם." ג' פעמים מצוינת המילה "הַיּוֹם" בפרשייה זו" לכאורה אפשר היה בלעדיה שהרי העניין נוהג תמיד. […]

מצוות איבוד עבודה זרה – לפרשת ראה

הבהרה: במאמר זה אין הוראה מעשית אלא עיון במצווה ממצוות התורה מתוך דברי חז"ל. כותב הרמב"ם כי מצוות עשה מן התורה "היא שציוונו לאבד ע"ז ובתיהם כולם בכל מיני האבוד וההשחתה" בשבירה ושריפה והריסה וחתוך" כל מין במה שיהיה יותר מופלג ויותר ממהר בהשחתות" והכוונה שלא נניח להם רושם. והוא אמרו יתעלה "אַבֵּד תְּאַבְּדוּן אֶת […]

אבק כפות הרגליים…

עובדי עבודה זרה יכולים לפתח הרבה יצירתיות בהמצאת אלילים. אבל להשתחוות לאבק שבכפות הרגליים – זאת נראית בחירה מטורפת. אין דבר יותר קטן מאבק ויותר נמוך מכפות הרגליים. זה גם מריח רע. אי אפשר היה למצוא משהו יותר אסתטי ומכובד כדי לעבוד אותו? נראה שזאת בדיוק הייתה הכוונה. אם האליל שלי קטן" נמוך ומריח רע" […]

אל תיקח כסף ארור

אל תיקח כסף ארור" אל תקבל כסף מארגונים נוצרים" מיסיונרים" או קשורים למיסיון בכל קשר ישיר או עקיף. ודאי איננו אומרים שאם תקבל כסף" חלילה תתנצר. אבל אחרים יתנצרו. הרי זה כרטיס הכניסה שלהם לעם ישראל כדי לנצר אותו" וכבר בזמנו כתב מרן הרב קוק (אגרות הראיה חלק ד עמ' עד) שאין זה מן היושר […]