כָּל הַכָּבוֹד לִרְאוּבֵן, גָּד וַחֲצִי מְנַשֶּׁה / סיפורי אברי

– "מַה זֶּה הָרַעַשׁ שָׁם בַּחוּץ, אַבָּא?"– "לֹא שָׁמַעְתָּ, אַבְרִי? זֶהוּ טֶקֶס פְּרֵדָה מִגָּד, רְאוּבֵן וַחֲצִי מְנַשֶּׁה."– "נָכוֹן, הֵם לָחֲמוּ אִתָּנוּ אַרְבַּע עֶשְׂרֵה שָׁנָה, וְהִגִּיעַ זְמַנָּם לָלֶכֶת הַבַּיְתָה. אֵיזֶה גִּבּוֹרִים! אֵיזוֹ מְסִירוּת נֶפֶשׁ!"אֲנַחְנוּ יוֹצְאִים הַחוּצָה אֶל הַמַּחֲנֶה, וְהִנֵּה עוֹמְדִים גָּד, רְאוּבֵן וַחֲצִי מְנַשֶּׁה, וִיהוֹשֻׁעַ בִּן נוּן עוֹמֵד עַל סֶלַע גָּבוֹהַּ וּמְבָרֵךְ אוֹתָם:– "אַתֶּם שְׁמַרְתֶּם אֶת […]

סידרת "מלחמה ושלום" – חלק א': המלחמה אינה אידיאל

"כל מה שכתוב בתורה לשום שלום הוא נכתב ואף על פי שכתוב בתורה מלחמות אף המלחמות לשום שלום נכתבו" (תנחומא צו" ג) הסידרה הקודמת 'העוז והענווה' הסתיימה בקריאה להעמדת אלטרנטיבה תורנית לדעות המנוגדות לתורה המושמעות בשיח הציבורי בחברה הישראלית בשאלות ה'בוערות' של מוסר לחימה. ולכן ההצעה היתה להעמיד 'משנה סדורה' לפי התורה בסוגיות ה'בוערות' של […]

שמירת הלשון בעת מלחמה

חשיבות רבה יש לדיבור הנכון והראוי בעת בה נלחמים אנו כדי להכריע את מבקשי רעתנו כל פחד וייאוש" כל עצבון ומורך לב פסולים הם ואסורים" אף הציבור אינו מעוניין ואינו חפץ בדיבורים עלובים כאלו… בפרשת כהן משוח מלחמה למדים אנו כיצד צריכה התורה לדבר בעת מלחמה" בעת של מסירות נפש 'וניגש הכהן ודיבר אל העם […]