He

Fr

Es

Ru

En

פרשת וילך | פרשת השבוע

פרשת השבוע הזה היא פרשת וילך: “וַיֵּלֶךְ משֶׁה וַיְדַבֵּר אֶת הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה אֶל כָּל יִשְׂרָאֵל. וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם: בֶּן מֵאָה וְעֶשְׂרִים שָׁנָה אָנֹכִי הַיּוֹם, לֹא אוּכַל עוֹד לָצֵאת וְלָבוֹא וַה’ אָמַר אֵלַי לֹא תַעֲבֹר אֶת הַיַּרְדֵּן הַזֶּה. ה’ אֱלֹקֶיךָ הוּא עֹבֵר לְפָנֶיךָ, הוּא יַשְׁמִיד אֶת הַגּוֹיִם הָאֵלֶּה מִלְּפָנֶיךָ וִירִשְׁתָּם, יְהוֹשֻׁעַ הוּא עֹבֵר לְפָנֶיךָ כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר ה'”. פרשת וילך מצורפת ברוב השנים לפרשת נצבים שלפניה, והיא הקצרה ביותר בכל פרשיות התורה: שלושים פסוקים. אך כמה תוכן יש בה! הרי זהו אקורד הסיום לכל חייו ופעלו של משה רבנו יחד עם דורו, דור המדבר, וכאן הוא ניגש ונפרד אישית מכולנו, כי לא יוכל להמשיך איתנו לתוך ארץ ישראל הנכספת. אך בפרשה זו אומר משה כי באמת אינו נפרד כלל: הוא משאיר את עצמו בידינו בתוך התורה, בתור שירת החיים של נשמת האומה: “וְעָנְתָה הַשִּׁירָה הַזֹּאת לְפָנָיו לְעֵד כִּי לֹא תִשָּׁכַח מִפִּי זַרְעוֹ”. יותר מזה, כל עוד היה הוא בגופו איתנו, היה מרחק בלתי עביר בין אישיותו לבינינו, אך כאשר התורה בשלמותה איתנו, היא קרובה ונגישה לכל אחד בכל עת, ומובטח לנו שלא תישכח, ורק תלך ותעמיק בתוכנו ותתן פירות טובים בכל דור מחדש. כתיבה וחתימה טובה לכל בית ישראל!
קרא עוד

בחר רב

פרשת וילך | שיעורי תורה ממיטב רבני המכון

הרב שוהם גנוט
ואכל ושבע ודשן | הרב שהם גנוט
יורם אליהו שבת הגדול
25 דקות
פרשת וילך | הרב יורם אליהו
17 דקות
אין דבר העומד בפני התשובה
20 דקות
מלאכת כיבוש ארץ ישראל היא לא קלה לכן "חזק ואמץ" יהושע
50 דקות
"דרשו ה' בהמצאו" - מדוע בזמני גאולה כדאי יותר לעשות תשובה?
27 דקות
המצווה לכתוב ספר תורה
15 דקות
דברי החיזוק של משה להנהגת יהושוע
54 דקות
פרשת וילך
24 דקות
השמירה האלוהית הנצחית על ישראל
31 דקות
מצות הקהל
10 דקות
סיום תפקידו של משה רבנו
נפגשים בפרשה הרב אורי שרקי
17 דקות
נפגשים בפרשה: אלישיב רייכנר מארח את הרב אבינר לכבוד פרשת וילך
fire-2266566_640
4 דקות
מעבירים את הלפיד: פרשת וילך בראש צעיר עם הרב יוני לביא
מכון מאיר תשפב

המקל והעזר: מאמר מאת הרב זקס לפרשת וילך

ממשיכים בלימוד ספר דברים עם מאמר של הרב יונתן זקס על פרשת וילך + בונוס מיוחד - שאלות לשולחן השבת
ערוץ מאיר - המרכז ללימודי יהדות באהבה

“שׁוּבָה אֵלַי כִּי גְאַלְתִּיךָ”

פרשה ונפש בחבלי משיחשיחות הרב אלישע וישליצקי שליט”א לפרשת השבוע “שׁוּבָה אֵלַי כִּי גְאַלְתִּיךָ”שיחה לפרשת וילך (שובה) התשע”ט חזק ואמץהשבת היא נקודת האמצע בין ראש השנה לבין יום הכיפורים, בין כסה לעשור. הלבנה מתחילה להתחדש. כוחות הנפש, בפרט ובכלל, מתחילים להתחדש. מלכות ה’ היא משאת הנפש של עם ישראל. בתוך
rav_landau

פרשת וילך

בסיום התורה נמצא זוג של פרשיות עם שמות מנוגדים” “נצבים-וילך”” אשר עניינן התייצבות והליכה. “אתם נצבים היום כֻּלכם לפני ד’ אלקיכם” קבועים במדרגתכם. ולעומת זאת: “וילך משה”. לא מפורש לאן הלך. תמיד כתוב “ויאמר משה” “וידבר משה”” ואילו כאן “וילך”. ה”אור החיים” הקדוש מביא את פירושו של תרגום יונתן שהלך
הרב יואב מלכא FIX

רשי מן הפרשה – פרשת וילך

וילך פרק לא (יב) הַקְהֵל אֶת הָעָם הָאֲנָשִׁים וְהַנָּשִׁים וְהַטַּף וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ לְמַעַן יִשְׁמְעוּ וּלְמַעַן יִלְמְדוּ וְיָרְאוּ אֶת ה’ אֱ-לֹהֵיכֶם וְשָׁמְרוּ לַעֲשׂוֹת אֶת כָּל דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת: האנשים. ללמוד: והנשים. לשמוע: והטף. למה בא” לתת שכר למביאיהם: (רש”י) ג’ שלמויות מרכיבות את שיעור “קומת הענק” של הפרט והכלל הישראלי:
דילוג לתוכן