He

Fr

Es

Ru

En

פרשת ראה | פרשת השבוע

פרשת השבוע הזה היא פרשת ראה: “ראה אנכי נותן לפניכם היום ברכה וקללה. את הברכה – אשר תשמעו אל מצוות ה’…” עם ישראל מצווה לקבל על עצמו בכניסתו לארץ את דברי הברכה והקללה במעמד מיוחד: מעמד הר גריזים והר עיבל שליד העיר שכם, עירו של יוסף הצדיק. הבחירה שלנו בברכה היא בחירה בחיים: “ובחרת בחיים למען תחיה אתה וזרעך”. מדוע? משום שמצוות ה’ נוכחות בכל תחומי החיים. כדי להמחיש זאת, פרשת ראה מדברת באריכות על שלושה נושאים. הראשון – שייך לחברה ולתרבות: משה רבנו מדבר על אמונות מקולקלות וניסיון של גורמים שליליים בחברה להסית ולפתות אותנו ללכת אחריהם. הנושא השני עוסק בנושא קיומי אלמנטרי הרבה יותר: באכילה, המאכלים האסורים והמותרים לנו, ויותר מכך – מה ראוי להיכנס למאוויים הקולינריים שלנו, ולמי עוד חשוב לדאוג לצרכיהם, שלא יחסרו להם מזון ופרנסה: העניים והלויים. והנושא השלישי הנדון באריכות בפרשת השבוע הוא מעגל השנה, עם כל המועדים והחגים שלנו. במסגרת זו התורה מצווה על מצוות שמיטת הכספים בנוסף לשמיטת הקרקע, ומזהירה אותנו מלהימנע להלוות מחשש להפסד הכסף: “נָתוֹן תִּתֵּן לוֹ וְלֹא יֵרַע לְבָבְךָ בְּתִתְּךָ לוֹ, כִּי בִּגְלַל הַדָּבָר הַזֶּה יְבָרֶכְךָ ה’ אֱלוֹקֶיךָ בְּכָל מַעֲשֶׂךָ וּבְכֹל מִשְׁלַח יָדֶךָ”.
קרא עוד

בחר רב

פרשת ראה | שיעורי תורה ממיטב רבני המכון

יורם אליהו שבת הגדול
שיחות הרצי"ה לפרשת ראה | הרב יורם אליהו
הרב אייל ורד FIX
42 דקות
'ובחרת בחיים'- נפש הפרשה לפרשת ראה וחודש אלול - הרב אייל ורד
הרב ראובן ששון
הלב של ירושלים - הרב ראובן ששון על פרשת ראה
yes-no-4839267_640
1 דקות
לבחור בטוב: הרב חגי לונדין על פרשת ראה
הרב אלישע וישליצקי1
81 דקות
עד שיבוא הכתוב השלישי ויכריע ביניהם – הרב אלישע וישליצקי לפרשת ראה
הרב שמואל אליהו
15 דקות
שבע דנחמתא – הרב שמואל אליהו
הרב אלישע וישליצקי1
98 דקות
ושמחתם בכל משלח ידכם.. איש כל הישר בעיניו - הרב אלישע וישליצקי לפרשת ראה
48 דקות
שמיעה בקול ה', כבוד המת ופרשת דינים
61 דקות
ועשית הישר והטוב
80 דקות
כל כלי יוצר עליך לא יצלח
crash-1082857_640
57 דקות
מצוות איבוד עבודה זרה – הרב זיו רוה לפרשת ראה
81 דקות
"ושמחתם בכל משלח ידיכם... לפני ה' אלהיכם" - בראשית צמיחת גאולתינו
4 דקות
פרשת ראה - עליית ראשון
הרב ערן טמיר FIX
2 דקות
בנים אתם לה' אלוהיכם – הרב ערן טמיר עם סרטון קצר לפרשת ראה
הרב אלישע וישליצקי1
89 דקות
"כל צמא לכו למים - כל כלי יוצר עליך לא יוצלח" - פרשת ראה | הרב אלישע וישליצקי זצ"ל
הרב יוני לביא
7 דקות
היכן מוסתר המקדש? הרב יוני לביא
נפגשים בפרשה אבינר רייכנר
21 דקות
פרשת ראה - אלישיב רייכנר והרב אבינר משוחחים על הפרשה
51 דקות
ציווי הברכה והקללה בהר גריזים ובהר עיבל
51 דקות
ביכורים ווידוי מעשרות
14 דקות
תרומות ומעשרות
61 דקות
הלכות תרומות ומעשרות
ערוץ מאיר - המרכז ללימודי יהדות באהבה

” כְּבִרְכַּת ד’ אֱ-לֹהֶיךָ אֲשֶׁר נָתַן לָך”

שיחה לפרשת ראה התשע”חהמקום אשר יבחר ד’השבת, פרשת ראה היא גם א’ ר”ח אלול. במפגש בין חודש הרחמים לבין שבתות הנחמה, טבעי לעסוק בירושלים ובמשמעויות הקשורות אליה. אומרת התורה: “כִּי אִם אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר ד’ אֱ-לֹהֵיכֶם מִכָּל שִׁבְטֵיכֶם לָשׂוּם אֶת שְׁמוֹ שָׁם לְשִׁכְנוֹ תִדְרְשׁוּ וּבָאתָ שָׁמָּה” . המקום, בה”א
rav_landau

פרשת ראה

שלוש הפרשיות הראשונות של חומש דברים מהוות שלישיה אחת: ישראל” תורה ומצוות. זהו הסדר היהודי” שאי אפשר בלעדיו. ראשית לכל היא העובדה האלוקית של כלל ישראל” בפרשת דברים. ועצם הוויתם של ישראל מתגלה בארץ ישראל” “ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ”. מתוך כך מגיעים לפרשת ואתחנן שעניינה תורה. ומתוך הכלל
ravlondin12345

לבחור בטוב

דבר תורה קצר לפרשת ראהפרשת ראה” כמו חודש אלול” היא פרשה של בחירה חופשית.במדבר אין הרבה בחירה חופשית. ההנהגה היא שמימית – לחם מן השמים” עמוד אש ועמוד ענן. כאשר מתקרבים לארץ ישראל צריך עם ישראל לבחור בין הברכה שעל הר גריזים לבין הקללה שעל הר עיבל.אנשים לא אוהבים בחירה
_DSC7003 יורם אליהו

לראות את הברכה

ראה אנכי נותן לפניכם ברכה.” זאת אומרת” הברכה כשהיא לעצמה לא די בה” צריכים ל ר א ו ת אותה” להרגישה” ולהכירה”. מדייק הרב שלמה זוין זצ”ל בספרו לתורה ולמועדים בפרשתנו. כך הוא מבאר גם את הפסוק בהפטרה “הנה אנכי מרביץ בפוך אבניך.. ושמתי כדכד שמשותיך ושעריך לאבני אקדח וכל
מכון מאיר תשפב

אור ויקר – היחיד והיחד

ראה אנכי נותן לפניכם היום ברכה… ונתת את הברכה על הר גריזים (דברים יא).שואל הכלי יקר מדוע פתח הפסוק בלשון יחיד “ראה”” ועבר ללשון רבים “לפניכם”? ומשיב הכלי יקר: הגמרא בקידושין (מ ע”א) – “לעולם יראה אדם עצמו כאילו כל העולם כולו במצב שקול” חציו זכאי וחציו חייב. עשה מצוה
rav_landau

ראה! / ממשנת הרצי”ה

ככל שמתקרבים לארץ ישראל” כך מתקרבים יותר לשלמות” לבריאות ולקוממיות של האומה הישראלית” ומתגלה יותר הכלל כגוף אחד” כמציאות אחת. כל אחד ואחד מאִתנו הוא חלק של כלל ישראל המתגלה בפרטיו” כשם שהתורה בכלליותה מתגלה בכל פרטיה ודקדוקיה. בארץ ישראל מופיע עַם ישראל כמציאות אחת” כאורגניזם אחד” כחיוניות אחת. דבר
דילוג לתוכן