פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > האמון הבסיסי והאמון האלוקי – חלק א

האמון הבסיסי והאמון האלוקי – חלק א

האמון בנישואין מתחיל בביטחון שיש לבני הזוג אחד בשני. הביטחון במבט הפונה פנימה ולא החוצה” במרחב הזוגי המשותף רק לזוג בלבד ולא לאיש מלבדם וב”דובר אמת בלבבו”.
האמון הוא העוגן שעליו נשענת מערכת היחסים הזוגית. את האמון הבסיסי ניתן להמשיל לקירות הבית” שרק בקיומם ניתן להגדיר את המרחב המצוי פנימה. לכן” זוג שיש ביניהם אמון” מתאפשרת יצירת הקשר” שהוא הבסיס לצמיחה ולשינוי של כל אחד מבני הזוג ושל שניהם כאחד.

” המבט הפונה פנימה ולא החוצה:
ההתמקדות בקיים” ההתייחדות אליו ואתו. כך מתאפשר תהליך שדרכו הקשר מתהווה ומתעצם. ידועה השאלה המובאת בגמ’ (ברכות ח.) ששואלים את החתן “מצא או מוצא”. שאלה זו מעמידה את החתן מול ההכרה” שהמציאות הטובה שעליה נאמר “מצא אישה מצא טוב”(משלי יח” כב)” היא במי שהבחירה שלו באשתו איננה עומדת עוד במבחן כבר מרגע שנישאו זל”ז. הוא בבחינת “מצא” ואיננו עוד מחפש. רק כך מגיעים אל הטוב שבנישואין. וחלילה להפך.
” המרחב הזוגי המשותף רק לזוג בלבד ולא לאיש מלבדם:
התהליכים המתרחשים בבית” יכולים להתפתח בהתאם ל”סטריליות” הזוגית. אז ישנה תחושה” שאפשר להסיר את “המסכה” ולהיחשף עם החסרונות” כשכל זה ישמש” אך ורק לשם העמקת ההיכרות” למידה והאפשרות לחיבור טוב יותר (ולא חלילה כ”כלי נשק” בזמן מריבה). כל אחד יכול לגלות את אישיותו על שלל גווניה. גילויים אלה” אינם מתאפשרים כשיש חשש שאלו האחרונים יחשפו חלילה בפני אחרים.
” דובר אמת בלבבו:
הכֵּנוּת בין איש לאשתו” מחזקת את התוקף של מה שנאמר. בין אם זה על עובדה מציאותית מסוימת – “היו פקקים בדרך מהעבודה לכן איחרתי..” או על דברים שברגש – “שמחתי מאד לראות אותך..”. הידיעה שהתוכן שנאמר יש בו ערך אמיתי” קיומית לעצם השיח והמציאות הזוגית.

כשיש קשיים בנישואין המלווים בפגיעה באמון הבסיסי” ראשית יש לחזור אל האמון” לפני שניגשים לשוחח על הקשיים. האמון הוא תנאי לקיום הקשר. עם זאת” לא כל פגיעה באמון מובילה לסיומו חלילה. כי מקרים של אמון שנפגע” מכילים קשת רחבה של פגיעות. יתרה מכך” בירור משותף על חשיבות האמון הבסיסי” יכול לאפשר צמיחה למקומות טובים ובטוחים דווקא מתוך הפגיעה.
יש מקרים שבהם האמון מתערער” עד כדי קושי להמשך הקשר – לאור ניסיון העבר. כאן יש להבחין בין “מקרי קצה” שאכן האמון עורער לחלוטין ופירוק הקשר מחויב. לעומת מקרים שבהם אפשר לשקם את האמון. פעמים רבות שמעתי זוג שמתבטא” שהוא נשאר בנישואין בשביל הילדים… /שידוך/ מצב כלכלי/ חברתי- מה יגידו וכד’. זו אכן יכולה להיות סיבה חשובה” אך יש חשובה יותר ממנה: האמונה” שבורא עולם נמצא איתנו בקשיים ומאמין ביכולותינו להתמודד ולהצליח. “רבה אמונתך” (מודה אני..) “אתה בורא עולם מאמין בי” שאקום בבוקר לחיות כראוי ולכן נותן בי הבוקר חיים חדשים. אתה בראת אותי ומאמין בי” מעצם ידיעתך את כשרונותי וכוחותי. אם אתה מאמין בי” אז אני יכול להאמין בעצמי שאצליח”. ה”אמון הבסיסי” מתעצם” בחיבור אל ה”האמון האלוקי”” שמרומם את הנישואין מהבסיס -אל מקורם וייעודם.
“האמון האלוקי”” איננו מבוסס על רק על הבחירה האנושית בבת/בן הזוג” (שנובע מהיכרות שיכולה להתגלות” כמו ברוב המקרים” כהיכרות חלקית בלבד ומשכך – גם תתכן החרטה על אותה בחירה..). אלא על ההכוונה האלוקית אל הבחירה זה בזו. אמון זה נובע מהאמון של הקב”ה בבני הזוג” בייעוד המשותף שלהם” בבניין בית בעם ישראל וביכולת להופעת אחדותם באהבה.
“..קשה היא (זיווגן) לפני הקב”ה כקריעת ים סוף. הקדוש ברוך הוא מה עושה להן ? מזווגן בעל כרחן שלא בטובתן. הה”ד (זה מה שכתוב) “אלהים מושיב יחידים ביתה מוציא אסירים בַּכּוֹשָׁרוֹת” (תהילים סח” ז) מהו בכושרות בכי ושירות. מאן דבעי אומר שירה ומאן דלא בעי בכי (מי שרוצה אומר שירה” ומי שלא רוצה בוכה..)”(בראשית רבה סח” ד).
הזיווג הוא פעולה אלוקית” שבאפשרותנו להתרומם אליה ומתוכה לקבל את כוחותינו. ייתכן שזה קשה ועם זאת אפשרי ע”י הרצון. מי שרוצה” יכול לרומם את הרצון שלו לרצון האלוקי. לכוון “עין של מטה כנגד עין של מעלה” ומתוך כך להאמין ולומר שירה. זו לא אמונה עיוורת” אלא ביטחון גמור בטוב של הייעוד האלוקי שבנישואין. זוג כזה בודק כיצד ניתן להזדכך יותר – כדי להכיל יותר זא”ז. להיות קשובים לשיח הנשמה שבנישואין ו כיצד החסרונות האישיים יושלמו בעבודת המידות. כך החיים הזוגיים יוכלו להופיע ביתר שאת. רק אז אפשר לבנות את הזוגיות על היסוד של האמון האלוקי” שמציב אותנו מעל המישור של חיפוש החסרונות” אל הזכות להיות יחד” לעמוד ולשרת בהיכל המלך .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
סיכום וסיום של שלבי הנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב המיזוג והאיזון הזוגי בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
איך אפשר לקדם את היעד לנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב  הבנייה המחודשת של המחויבות הזוגית. | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן